Jump to content
MAINOS

Hoitajien joukkovoimalla muutokseen


Alpi Ripatti

Recommended Posts

Mielipidekirjoitukseni 25.4.2022 Länsi-Savossa. 

Hoitajien joukkovoimalla muutokseen

 

Lähihoitajana olen sitä mieltä, että tehokkain painostuskeino hoitajien palkkauksen ja työolojen korjaamiseksi olisi, että me kaikki hoitajat kieltäydymme sopeutumasta epäinhimillisiin työolosuhteisiin, lopetamme jatkuvan joustamisen ja kynnysmattona olemisen.

Opetellaan sanomaan ei, vaihdetaan alaa ja lopetetaan työ liian pienellä peruspalkalla, hälytysrahalla ja niin edelleen. Ei suostuta häveliäisiin tuntisopimuksiin ja tarjottuihin alle sadan prosentin työtunteihin työsopimuksissa, koska näin tarkoituksellisen aliresursoinnin aikana töitä on ilman, että muserretaan työntekijän työsuhdeturvaa kieroilulla.

Palkoista on pystyttävä rohkeasti neuvottelemaan näin työntekijän markkinoilla enemmän myös kasvotusten työnantajan kanssa.

Työnantajan on pakko herätä, kun korttitalo romahtaa.

Olisiko lopulta meidän kaikkien hoitajien irtisanouduttava ja siirryttävä keikkalaiseksi, joiden työpanos arvotetaan hoitajamarkkinoilla korkeimmalle.

Niin ne sähkö- ja lvi-asentajatkin arvottavat jokaisen työminuutin ja ajetut kilometrit.

Lopulta työnantajan on pakko herätä, kun korttitalo romahtaa.

Alpi Ripatti

Kirjoittaja on mäntyharjulainen lähihoitaja.

 

 

 

 

 

 

 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
1 tunti sitten, Alpi Ripatti kirjoitti:

Mielipidekirjoitukseni 25.4.2022 Länsi-Savossa. 

Hoitajien joukkovoimalla muutokseen

 

Lähihoitajana olen sitä mieltä, että tehokkain painostuskeino hoitajien palkkauksen ja työolojen korjaamiseksi olisi, että me kaikki hoitajat kieltäydymme sopeutumasta epäinhimillisiin työolosuhteisiin, lopetamme jatkuvan joustamisen ja kynnysmattona olemisen.

Opetellaan sanomaan ei, vaihdetaan alaa ja lopetetaan työ liian pienellä peruspalkalla, hälytysrahalla ja niin edelleen. Ei suostuta häveliäisiin tuntisopimuksiin ja tarjottuihin alle sadan prosentin työtunteihin työsopimuksissa, koska näin tarkoituksellisen aliresursoinnin aikana töitä on ilman, että muserretaan työntekijän työsuhdeturvaa kieroilulla.

Palkoista on pystyttävä rohkeasti neuvottelemaan näin työntekijän markkinoilla enemmän myös kasvotusten työnantajan kanssa.

Työnantajan on pakko herätä, kun korttitalo romahtaa.

Olisiko lopulta meidän kaikkien hoitajien irtisanouduttava ja siirryttävä keikkalaiseksi, joiden työpanos arvotetaan hoitajamarkkinoilla korkeimmalle.

Niin ne sähkö- ja lvi-asentajatkin arvottavat jokaisen työminuutin ja ajetut kilometrit.

Lopulta työnantajan on pakko herätä, kun korttitalo romahtaa.

Alpi Ripatti

Kirjoittaja on mäntyharjulainen lähihoitaja.

 

 

 

 

 

 

 

Tästä olen vuosikausia puhunut. Pikkasen olen harmissani myös Tehyn toiminnasta,  koska tätä asiaa olen myös sinne vienyt  mutta mitään kunnollista ratkaisua ei ole tullut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten ihmiset edes pystyvät jatkuvasti joustamaan.Urani alkuainoina 80-luvulla oli melkein poikkeus että yksinäiset hoitoalan sinkut joustaa.Kaikessa.Lomissa.Vuoronvaihdoissa jne jne mutta nyt eletään vuotta 2022! Hitto!!

Muokattu - Sebucom60
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...