Jump to content
MAINOS

Vuosiloman pituus


Miisu

Recommended Posts

Heippa!

Osaisiko kukaan auttaa (laskea), kun en tiedä vuosilomani pituutta. Aloitin työt kunnallisella puolella marraskuussa 2008 ja en osaa laskea ensi kesän loman pituutta ja työnantaja sanoo et maaliskuun lopussa saan vasta tietää lomaoikeuteni. Lomalista jo täytettävänä, mutta en itse pysty siihen lomatoivettani laittamaan juuri tuon yllä mainitun syyn takia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä kysyn aina palkanlaskijalta.  ::) MONTA kertaa vuodessa. Kai ne koht lähettää automaattisesti tiedotteen...

Mut luki ne toki lomalistassakin meillä.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lomanmääräytymisvuosi = Lomakautta edeltävä vuoden pituinen aika 1.4.- 31.3. Lomaoikeus lasketaan tältä ajalta.

Lomakausi =2.5.-30.9. välinen aika.

Täysi lomanmääräytymiskuukausi =Kalenterikuukausi, jolloin työntekijälle on kertynyt vähintään 14 työssäolopäivää tai ns. työssäolon veroista päivää.

Lomaoikeus = Työntekijällä on oikeus saada lomaa 2,5 arkipäivää kultakin täydeltä lomanmääräytymiskuukaudelta. Jos työsuhde on lomanmääräytymisvuoden loppuun mennessä jatkunut yhdenjaksoisesti alle vuoden, työntekijällä on kuitenkin oikeus saada lomaa 2 arkipäivää kultakin täydeltä lomanmääräytymiskuukaudelta.

http://www.tyosuojelu.fi/fi/loma

Miisu: Jos sulle marraskuussa kertyi vähintään 14 työssäolopäivää, niin saat siitä 2 päivän lomaoikeuden.  Samoin saat joulu-, tammi-, helmi- ja maaliskuusta lomaoikeutta 2 päivää per kuukausi. Sulle kertyy lomaoikeutta silloin siis 5 kk x 2 pv eli yhteensä 10 päivää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa!

Osaisiko kukaan auttaa (laskea), kun en tiedä vuosilomani pituutta. Aloitin työt kunnallisella puolella marraskuussa 2008 ja en osaa laskea ensi kesän loman pituutta ja työnantaja sanoo et maaliskuun lopussa saan vasta tietää lomaoikeuteni. Lomalista jo täytettävänä, mutta en itse pysty siihen lomatoivettani laittamaan juuri tuon yllä mainitun syyn takia.

KV-TES on hieman normaalia kitsaampi jakamaan lomaa työvuosiltaan nuorelle hoiturille.

Tuossa yllä mainittiin yleinen 2 lomapäivää/kk <1v kestäneessä työsuhteessa ja >1v kestäneessä 2,5 lomapäivää/kk ei päde. Aloitin työt itse 2.4.2008 ja mulle kertyy lomaa tulevalle kesälle 20 päivää.

Jos työsuhteeni olisi lomankertymisvuotena jatkunut >1 vuoden tai >5 vuotta tai >15 vuotta, saisin pidemmät lomat. Työvuodet voivat olla kerrytettyjä myös muissa työnantajan hyväksymissä (hoito)töissä.

Itselläni suu lotkahti hetkeksi, sillä kuvittelin saavani  lomaa edes tuon 2 päivää/työkuukausi. Palkanlaskijani selittänee tuon minulle ennen lomakauden alkua.

Jotta elämä ei olisi liian helppoa- valitse hoitoala

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...