Jump to content
MAINOS

Mitä töitä tekisi kun ei jaksa enää nykyistä


Fazerina

Recommended Posts

Tuntuu, että väsymys alkaa olla niin kova, että ei jaksa nykyistä työtä enää. Jokainen työpäivä tuntuu raskaalta ja olen pahalla tuulella kotona koko ajan. Vapaapäivät menee sohvan pohjalla kun ei jaksa tehdä mitään.  Välillä entiedä jaksanko olla hoitoalallakaan, mutta olen ollut vasta 2,5v, joten hävettäisi jo nyt luovuttaa. Etsin töitä koko ajan hoitoalalla, mutta mikään ei oikein tunnu omalta jutulta. Olen siis vuodeosastolla tällä hetkellä. Oletteko löytäneet jotain erilaista työnkuvaa hoitajankoulutuksella tai keksineet muuta ratkaisua? Tai onko muita, joilla samanlaisia ajatuksia? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
32 minuuttia sitten, Fazerina kirjoitti:

Tuntuu, että väsymys alkaa olla niin kova, että ei jaksa nykyistä työtä enää. Jokainen työpäivä tuntuu raskaalta ja olen pahalla tuulella kotona koko ajan. Vapaapäivät menee sohvan pohjalla kun ei jaksa tehdä mitään.  Välillä entiedä jaksanko olla hoitoalallakaan, mutta olen ollut vasta 2,5v, joten hävettäisi jo nyt luovuttaa. Etsin töitä koko ajan hoitoalalla, mutta mikään ei oikein tunnu omalta jutulta. Olen siis vuodeosastolla tällä hetkellä. Oletteko löytäneet jotain erilaista työnkuvaa hoitajankoulutuksella tai keksineet muuta ratkaisua? Tai onko muita, joilla samanlaisia ajatuksia? 

Täysin samat tunteet.

Ja täysin samat etsinnät menossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuodeosastolla on todella rankka työ, olin siellä harjoittelussa vajaan kuukauden ja jo silloin päättänyt etten mene töihin sinne.  Tällä hetkellä kotihoidossa töissä ja on ihan samaa elämän tilanne mitä kuvailet eli olen myös uupunut enkä jaksaa mitään työn ulkopuolella, ja mieli on ihan maassa. Mutta ehkäpä vuodeosaston jälkeen kotihoidon työt onkin helpompia, en tiedä, kannattaa kokeilla, mutta ensin varmaan jonkunäköisen sairausloman tai edes tavallisen loman kannattaa itselle järjestää. Itse aijon ainakin palkattomalle lomalle pariksi viikoksi ( koska tuntilistalla) ja alan vaihtoon... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Tikki kirjoitti:

Entäs työ vanhainkodissa? Kiinnostaako polityöt?

Mikään ei ole niin uuvuttavaa kuin työ vanhainkodissa, päivästä toiseen samat rutiinit, tuleeko vai meneekö kakka sinne tai tänne 😴 ei jaksa.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

6 hours ago, Fazerina said:

Tuntuu, että väsymys alkaa olla niin kova, että ei jaksa nykyistä työtä enää. Jokainen työpäivä tuntuu raskaalta ja olen pahalla tuulella kotona koko ajan. Vapaapäivät menee sohvan pohjalla kun ei jaksa tehdä mitään.  Välillä entiedä jaksanko olla hoitoalallakaan, mutta olen ollut vasta 2,5v, joten hävettäisi jo nyt luovuttaa. Etsin töitä koko ajan hoitoalalla, mutta mikään ei oikein tunnu omalta jutulta. Olen siis vuodeosastolla tällä hetkellä. Oletteko löytäneet jotain erilaista työnkuvaa hoitajankoulutuksella tai keksineet muuta ratkaisua? Tai onko muita, joilla samanlaisia ajatuksia? 

Itse en ole viihtynyt osasto-olosuhteissa harjoitteluita pidempään. Nyt reilu 10 vuotta sairaankuljetusta takana ja luultavasti vielä jonkin verran on vuosia edessäkin. Eihän työnteko aina juhlaa ole, mutta pääsääntöisesti koen, että töihin on ihan kiva mennä. 

Rohkeasti vaan eri maisemiin, hoitajan papereilla voi onneksi tehdä montaa eri sorttista työtä. 

Edit: Kun kysyit erilaisia työnkuvia niin muutamia ehdotuksia:

- Sairaanhoitaja matkustaja-aluksella

- Puhelimitse tapahtuva neuvontatyö (esim. 116117)

- Sosiaalipäivystyksessä usein on sossun työparina sh

- Tukihenkilön tehtävät lastensuojelussa

- Sairaanhoitokulujen korvauskäsittelijä (kela ja vakuutusyhtiöt ymmärtääkseni palkkaa sairaanhoitajia mielellään)

Muokattu - Julma
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä siirryin 4,5vuoden päivystys työn jälkeen kotisairaalan eikä ole katunut hetkeäkään. 🥰 Pystyy oikeasti vaikuttamaan työhön ja potilasvirtoihin ja tekemään oikealla resursseilla töitä ja potilaille on aina riittävästi aikaa, mitä ei päivystyksessä juurikaan ollut. 😊

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

33 minuuttia sitten, Hessu83 kirjoitti:

Mä siirryin 4,5vuoden päivystys työn jälkeen kotisairaalan eikä ole katunut hetkeäkään. 🥰 Pystyy oikeasti vaikuttamaan työhön ja potilasvirtoihin ja tekemään oikealla resursseilla töitä ja potilaille on aina riittävästi aikaa, mitä ei päivystyksessä juurikaan ollut. 😊

😊👍

Kotisairaala mahdollisuus on aika harvassa paikassa. Onko teillä oman auton käyttö edellytys? Itse en halua hankkia autoa työtä varten. Siksi myös kotihoito omalta osaltani on pois suljettu vaihtoehto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

33 minuuttia sitten, kukkis. kirjoitti:

😊👍

Kotisairaala mahdollisuus on aika harvassa paikassa. Onko teillä oman auton käyttö edellytys? Itse en halua hankkia autoa työtä varten. Siksi myös kotihoito omalta osaltani on pois suljettu vaihtoehto.

Kaupungin autoilla ajetaan, kaikki hoitajat meidän kotisairaalassa on sairaanhoitajia (lähihoitajan lääkeluvat ei riitä kotisairaala työn toteuttamiseen).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

7 minuuttia sitten, Hessu83 kirjoitti:

Kaupungin autoilla ajetaan

Tuossa naapuri kunnassa oli kotisairaalassa paikka, mutta vaatimuksena oman auton käyttö mahdollisuus. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

28.3.2022 klo 21.24, kukkis. kirjoitti:

Mikään ei ole niin uuvuttavaa kuin työ vanhainkodissa, päivästä toiseen samat rutiinit, tuleeko vai meneekö kakka sinne tai tänne 😴 ei jaksa.

 

Sairaanhoitajalla on (ainakin osassa) vanhainkoteja hieman erilainen toimenkuva kuin lähihoitajalla. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

12 tuntia sitten, Tikki kirjoitti:

Sairaanhoitajalla on (ainakin osassa) vanhainkoteja hieman erilainen toimenkuva kuin lähihoitajalla. 

Jos näin olisi hakeutuisin ehkä niihin töihin. Usein pelkkä päivätyö, niin palkka tippuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
29.3.2022 klo 13.39, Stormare kirjoitti:

Oletko ajatellut kehitysvammaisten puolta siellä on ainakin parempi henkilöstö mitoitus

Oli joskus, ei ole enää.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...