Jump to content
MAINOS

Keikkatyö


minttu2009

Recommended Posts

Jos sanoo itsensä irti vakkari työstä, pitääkö ilmoittautua työnhakijaksi vaikka alkaa tekemään keikkatyötä? Mitä ootte tykänny keikkatyöstä? Minkälaisilla soppareilla teette keikkatyötä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
19.3.2022 klo 17.22, minttu2009 kirjoitti:

Jos sanoo itsensä irti vakkari työstä, pitääkö ilmoittautua työnhakijaksi vaikka alkaa tekemään keikkatyötä? Mitä ootte tykänny keikkatyöstä? Minkälaisilla soppareilla teette keikkatyötä?

Kyllä vaan on suotavaa ilmoittautua työnhakijaksi....silloin on mahdollisuus soviteltuun päivärahaan. Jos et ilmoittaudu työnhakijaksi, et saa myöskään tätä soviteltua rahaa. Ammattiliittoon tietysti olisi hyvä kuulua ....

Juuri nyt, Hoitajamummeli1 kirjoitti:

Kyllä vaan on suotavaa ilmoittautua työnhakijaksi....silloin on mahdollisuus soviteltuun päivärahaan. Jos et ilmoittaudu työnhakijaksi, et saa myöskään tätä soviteltua rahaa. Ammattiliittoon tietysti olisi hyvä kuulua ....Itse olen tehnyt keikkatyötä ja en kyllä takaisin vakihommiin vaihtaisi. Yllätyin, että vuositasolla ansaitsin keikkatyöllä paremmin kuin vakityössä ollessani, vaikka tein töitä silloin kuin itselle sopi. Eli kesällä vapaata enempi ja työvuoroja muutenkin  viikossa ihan sen mukaan miten halusin/jaksoin.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos sanoo kokoaikaisesta työstä itsensä irti ja sit tekis  keikkaa sillon tällön, ei varmasti saa rahaa mistään ennen kuin karenssi on ohi.

Työkkäriin kannattaa aina ilmottautua, vaikka olis töissäkin

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...

Eikö ylityöhön tai pitkiin vuoroihin tarvita aina työntekijän suostumus?

Itse siirryin pelkkään keikkatyöhön sanelen itse vuoroni ja tuntipalkka tessiä parempi.

Jos kukaan ei niitä suostuisi tekemään ehkä tajuaisivat että saatava porukkaa lisää. Nythän ulkomailta tuodaan hoitajia "korvaamaan" kotimaiset ja tekevät pienemmällä palkalla..

Niin kauan kun naiset suostuvat tekemään töitä tällä palkalla ja työehdoilla mikään ei etene ja käsittääkseni monet tekee pitkää vuoroa säännöllisesti 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1.4.2022 klo 15.04, kukkis. kirjoitti:

Jos sanoo kokoaikaisesta työstä itsensä irti ja sit tekis  keikkaa sillon tällön, ei varmasti saa rahaa mistään ennen kuin karenssi on ohi.

Työkkäriin kannattaa aina ilmottautua, vaikka olis töissäkin

 

Itse lopetin vakkarityössä ja siirryin keikkafirman listoille. Ilmoitin työkkäriin ja siellä täytyy olla työttömänä työnhakijana vaikka tekis keikkaa miten paljon vaan. Itse teen keikkaa säänöllisesti ja aika paljonkin, ja saan soviteltua päivärahaa aina tulojeni mukaan. Joskus keikkailen niin paljon/ kk,etten päivärahaa saa, joskus tulee muutama satanen,joskus enemmän.Kuulun liittoon..tietenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

6 tuntia sitten, Hoitajamummeli1 kirjoitti:

Itse lopetin vakkarityössä ja siirryin keikkafirman listoille. Ilmoitin työkkäriin ja siellä täytyy olla työttömänä työnhakijana vaikka tekis keikkaa miten paljon vaan. Itse teen keikkaa säänöllisesti ja aika paljonkin, ja saan soviteltua päivärahaa aina tulojeni mukaan. Joskus keikkailen niin paljon/ kk,etten päivärahaa saa, joskus tulee muutama satanen,joskus enemmän.Kuulun liittoon..tietenkin.

Jos keikkailet "aika paljonkin" en usko että saat kelalta tai liitolta rahaa. Normi hoitaja joutuu koko päivä töihin. Jos olet tet toimiston kirjoilla,  saat ihan varmasti koko päivä työn.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Itse irtisanoutuessani vakituisesta hoitoalan työstä, aloin tekemään keskikokoisessa kaupungissa keikkatyötä mutta monessa paikassa suoraan sanoen painostettiin ottamaan pitkä sijaisuus vastaan ja eräässäkin paikassa vastaava sairaanhoitaja kertoi minulle että seuraavana päivänäkin olisi töitä tarjolla, kerroin että seuraavan päivän olin sopinut jo toiseen paikkaan niin vastaava hoitaja tokaisi että "meillä olisi kyllä tarvetta". No kas kun hän ei heti töitä kysyessäni kertonut suoraan kuinka paljon tarvetta on vaan panttasi tietoja ja niinhän siinä kävi ettei sieltä enää keikkapyyntöjä tullut kun otti itseensä että olin muuallekkin luvannut. Työntekijänä en ole hankala enkä huono eli siitä ei ollut kyse. No, sitten toinen mikä sai minut lopettamaan koko keikkailun oli se että vaikka menin tuttuunkin paikkaan missä tuttuja hoitajia keiden kanssa oli aina hyvät välit niin alkoivat kiukutella kuinka keikkalaiset vie parhaat vuorot ja rahat ja jos minua pyydettiin jäämään tuplavuoroon niin heti kiljuttiin "onko ensin vakituisilta kysytty". Tuo ja kaikki muu epäkohta sai minut jättämään koko alan ja lähdin tehtaaseen töihin ja en ole katunut. Hoitoala ei korjaannu palkkoja nostamalla koska siellä on niin pinttyneitä ajatusmalleja ja persoonaltaan vaikeita ihmisiä töissä. Onhan niitä hyviäkin tyyppejä mutta ne jäävät jalkoihin.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitoala on sairas. Miten ihmeessä kaikkien vaikeimmat ihmiset valikoituu juurikin hoitoalalle? Itsekkin mukaanlukien 😁 vaikea hoitaja joka vaatii oikeudenmukaisuutta, asiallista palkkaa. Hoitoaloilla on sairaimmat työntekijät, huonoin työnjohto, kiusaamista, kyttäämistä, huono työilmapiiri..... kyllähän näitä riittää. 

  • Tykkää 3
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...