Jump to content
MAINOS

HUS:n Haikarakansio


{BS}

Recommended Posts

MAINOS

Ihan mielenkiinnosta. Mika on haikarakansio?

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

HUS:n "käsikirja" raskauden ja synnytyksen hoito-ohjeista.  Näppärä apuväline eikä missään nimessä mikään kätilön/lääkärin oppikirja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HUS:n "käsikirja" raskauden ja synnytyksen hoito-ohjeista.  Näppärä apuväline eikä missään nimessä mikään kätilön/lääkärin oppikirja.

Ja kai se on myös yritys yhtenäistää HUSin kirjavia käytäntöjä synnytysten hoidon suhteen. Nyt joka HUSin synnytyksiä hoitavassa sairaalassa pyritään toimiin samoilla periaatteilla ja ohjeilla.

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitoksia kovasti.

Meiltä löytyy siis vastaavat asiat kanssa intrasta, mutta yksittäisinä ohjeina. Ja on aina mielenkiintoista nähdä muiden shp:en ohjeita.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Onko HUS:n Haikarakansiosta tullut päivitettyä versiota 2007 jälkeen?

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Onko HUS:n Haikarakansiosta tullut päivitettyä versiota 2007 jälkeen?

Ei ole. Päivitys on työn alla mutta ei vielä julkaistu. Mä olen käsittänyt, että tässä kevään aikana pitäis tulla uusittu versio.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
  • 2 kuukautta myöhemmin...

Onko HUS:n Haikarakansiosta tullut päivitettyä versiota 2007 jälkeen?

Ei ole. Päivitys on työn alla mutta ei vielä julkaistu. Mä olen käsittänyt, että tässä kevään aikana pitäis tulla uusittu versio.

Ei mun alaa mutta lueskelin sitä tossa töissä yksi päivä mielenkiinnosta. Päivitys tullut, mutta ainakin intran tiedon mukaan ihan vaan muutamaa kohtaa ja sanamuotoa muutettu, ei siis mitään radikaalia.

*poistuu omalle erikoisalalleen ::) *

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko HUS:n Haikarakansiosta tullut päivitettyä versiota 2007 jälkeen?

Ei ole. Päivitys on työn alla mutta ei vielä julkaistu. Mä olen käsittänyt, että tässä kevään aikana pitäis tulla uusittu versio.

Ei mun alaa mutta lueskelin sitä tossa töissä yksi päivä mielenkiinnosta. Päivitys tullut, mutta ainakin intran tiedon mukaan ihan vaan muutamaa kohtaa ja sanamuotoa muutettu, ei siis mitään radikaalia.

*poistuu omalle erikoisalalleen ::) *

Tuon päivitetyn version sain itselleni, kun se ilmesty.

Ihan sen takia on kiva aina lueskella sitä, että tietää miten muualla päin maata toimitaan.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Se on lähinnä ohjekirja apulaislääkäreille . Ohjeet muuttuvat usein ja jos opusta tarkkaan lukee , siellä on myös ristiriitaisuuksia . Missäännimessä tuota ei kannata lukea minään oppikirjana , koska käytännöt muuttuvat ja eri sairaanhoitopiireissä voi olla aika erilainen ohjeistus .

Töissä joskus selaan opusta , kun on jokin epäselvä ohjeistus lääkäriltä. Muuten en viitsisi lukea ja omaksi en kyllä haluaisi .

Tuntuu vähän kyseenalaiselta , että yhden sairaanhoitopiirin ohjeistus kulkisi muualla kuin niissä sairaaloissa , joita se koskee ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on lähinnä ohjekirja apulaislääkäreille . Ohjeet muuttuvat usein ja jos opusta tarkkaan lukee , siellä on myös ristiriitaisuuksia . Missäännimessä tuota ei kannata lukea minään oppikirjana , koska käytännöt muuttuvat ja eri sairaanhoitopiireissä voi olla aika erilainen ohjeistus .

Töissä joskus selaan opusta , kun on jokin epäselvä ohjeistus lääkäriltä. Muuten en viitsisi lukea ja omaksi en kyllä haluaisi .

Tuntuu vähän kyseenalaiselta , että yhden sairaanhoitopiirin ohjeistus kulkisi muualla kuin niissä sairaaloissa , joita se koskee ?

Toimii myös neuvolalääkäreille hyvänä tietopakettina, ja ihan naistentautien kurssin oppimateriaalina. Vähän kuin akuuttihoito-opas, eli keittokirjamaista ensiapua hetken tarpeeseen. Käytännöt tosiaan muuttuvat, mutta siksi pitäisikin taskussa olla aina se uusin versio, ja oppikirjatkin ovat vanhentuneita yleensä jo painosta tulleina.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...