Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

{BS}

HUS:n Haikarakansio

Recommended Posts

{BS}

Onkohan mistään mahdollista saada tuota Haikarakansiota?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Student Midwife

Kurkkaas gmailiin.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
MaHa

Ihan mielenkiinnosta. Mika on haikarakansio?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

HUS:n "käsikirja" raskauden ja synnytyksen hoito-ohjeista.  Näppärä apuväline eikä missään nimessä mikään kätilön/lääkärin oppikirja.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
kätsä

HUS:n "käsikirja" raskauden ja synnytyksen hoito-ohjeista.  Näppärä apuväline eikä missään nimessä mikään kätilön/lääkärin oppikirja.

Ja kai se on myös yritys yhtenäistää HUSin kirjavia käytäntöjä synnytysten hoidon suhteen. Nyt joka HUSin synnytyksiä hoitavassa sairaalassa pyritään toimiin samoilla periaatteilla ja ohjeilla.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
{BS}

Kiitoksia kovasti.

Meiltä löytyy siis vastaavat asiat kanssa intrasta, mutta yksittäisinä ohjeina. Ja on aina mielenkiintoista nähdä muiden shp:en ohjeita.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
{BS}

Onko HUS:n Haikarakansiosta tullut päivitettyä versiota 2007 jälkeen?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Ei ole. Päivitys on työn alla mutta ei vielä julkaistu. Mä olen käsittänyt, että tässä kevään aikana pitäis tulla uusittu versio.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
afro

Onkohan mistään mahdollista saada tuota Haikarakansiota?

Niin asia kiinnostaisi myös minua.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Piikkis

Ei ole. Päivitys on työn alla mutta ei vielä julkaistu. Mä olen käsittänyt, että tässä kevään aikana pitäis tulla uusittu versio.

Ei mun alaa mutta lueskelin sitä tossa töissä yksi päivä mielenkiinnosta. Päivitys tullut, mutta ainakin intran tiedon mukaan ihan vaan muutamaa kohtaa ja sanamuotoa muutettu, ei siis mitään radikaalia.

*poistuu omalle erikoisalalleen ::) *

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
{BS}

Ei mun alaa mutta lueskelin sitä tossa töissä yksi päivä mielenkiinnosta. Päivitys tullut, mutta ainakin intran tiedon mukaan ihan vaan muutamaa kohtaa ja sanamuotoa muutettu, ei siis mitään radikaalia.

*poistuu omalle erikoisalalleen ::) *

Tuon päivitetyn version sain itselleni, kun se ilmesty.

Ihan sen takia on kiva aina lueskella sitä, että tietää miten muualla päin maata toimitaan.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
pajari

Se on lähinnä ohjekirja apulaislääkäreille . Ohjeet muuttuvat usein ja jos opusta tarkkaan lukee , siellä on myös ristiriitaisuuksia . Missäännimessä tuota ei kannata lukea minään oppikirjana , koska käytännöt muuttuvat ja eri sairaanhoitopiireissä voi olla aika erilainen ohjeistus .

Töissä joskus selaan opusta , kun on jokin epäselvä ohjeistus lääkäriltä. Muuten en viitsisi lukea ja omaksi en kyllä haluaisi .

Tuntuu vähän kyseenalaiselta , että yhden sairaanhoitopiirin ohjeistus kulkisi muualla kuin niissä sairaaloissa , joita se koskee ?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
neno

Se on lähinnä ohjekirja apulaislääkäreille . Ohjeet muuttuvat usein ja jos opusta tarkkaan lukee , siellä on myös ristiriitaisuuksia . Missäännimessä tuota ei kannata lukea minään oppikirjana , koska käytännöt muuttuvat ja eri sairaanhoitopiireissä voi olla aika erilainen ohjeistus .

Töissä joskus selaan opusta , kun on jokin epäselvä ohjeistus lääkäriltä. Muuten en viitsisi lukea ja omaksi en kyllä haluaisi .

Tuntuu vähän kyseenalaiselta , että yhden sairaanhoitopiirin ohjeistus kulkisi muualla kuin niissä sairaaloissa , joita se koskee ?

Toimii myös neuvolalääkäreille hyvänä tietopakettina, ja ihan naistentautien kurssin oppimateriaalina. Vähän kuin akuuttihoito-opas, eli keittokirjamaista ensiapua hetken tarpeeseen. Käytännöt tosiaan muuttuvat, mutta siksi pitäisikin taskussa olla aina se uusin versio, ja oppikirjatkin ovat vanhentuneita yleensä jo painosta tulleina.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille