Jump to content
MAINOS

Opiskelijoiden tasa-arvo


Amila

Recommended Posts

Onko teillä AMK-opinnoissa niin, että kaikilla opiskelijoilla on tasapuolisesti samat säännöt, vai onko sellaista että tasa-arvo ei toteudu opiskelijoiden välillä? 
Itselläni motivaatio laskenut, tässä muutama esimerkki epätasa-arvosta:

Olen muuta ryhmää 2 harkkaa jäljessä, koska en ole päässyt lääkelaskuja läpi ja olen ymmärtänyt, että opettaja hyväksyy harjoittelut siinä tapauksessa, kun on saanut lääkelaskut läpi aina viimeistään kuukausi ennen harjoittelun alkua. (Meillä koulussa tuo ohjeistus.) Itselläni ei ole parit laskut menneet vielä läpi, joten opettaja on perunut harkat ja infonnut että harkkoihin ei ole asiaa ennen kuin laskut ovat läpi kk ennen harkkaa.
Lisäksi en päässyt opintojen alkuvaiheessa yhteen harkkaan, koska oli osa teorioista käymättä. Ymmärrän hyvin sen, että nuo edellämainitut ovat ohjeistuksia, joita jokainen noudattaa. MUTTA ryhmässäni on pari henkilöä, jotka ovat päässeet harkkoihin, vaikka teoriat puuttuvat. Lisäksi he ovat päässeet aloittamaan harjoittelut, vaikka eivät ole saaneet lääkelaskuja ajallaan tehtyä. Miten on mahdollista, että on näin erilaiset käytännöt riippuen ihan opiskelijasta? 
Lisäksi on ollut muutama kurssi, joista olen jättäytynyt pois ja siirtänyt niitä myöhemmäksi, koska kurssit ovatkin olleet kokonaan ryhmätöinä suoritettavia ja tiettyyn aikaan pitäisi olla Teamsissa, tai tietyssä paikassa tekemässä ryhmätyötä ja aikataulut pitää sopia. Kurssien piti olla alunperin itsenäistä verkko-opiskelua. Olin kuitenkin jo sopinut työvuorot ja kysyin, että olisiko esseet ja muut tehtävät mahdollista tehdä yksilönä, koska en voi perua työvuoroja jne. Opettaja ilmoitti, ettei onnistu koska kurssi on suunniteltu niin että se tehdään ryhmätyönä. Ilmoitin, että en pysty tekemään kurssia nyt. Eräs ryhmäläinen kuitenkin kertoi, että on kurssilla ja sai sovittua opettajan kanssa, että saa tehdä kurssin itsenäisesti ja hänen esseet sekä muut tehtävät arvioidaan yksilötehtävinä. 
 

Miksi näin? Onko vastaavanlaisia kokemuksia? Olen jotenkin turhautunut tilanteeseen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jakson lääkelaskut ja teoria pitää olla suoritettuna ennen harjoitteluun menoa. Jos tästä poiketaan erillisoikeuksin ihmettelen. Miten ihmeessä opiskelija pärjää harjoittelussa jos teoria ei vielä ole hallussa edes jollain tasolla.

Ei muuta kuin asia puheeksi. Kannatan aina suoraa puhetta niin vältytään väärinkäsityksiltä.

  • Tykkää 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...