Jump to content
MAINOS

Sairausloma


Anni73

Recommended Posts

Sain lääkäriltä sairauslomaa perjantaihin saakka eli kolmen päivän ajan. Lääkäri määräsi, että lepuutan jalkaani nyt viikon loppuun saakka rauhassa ja maanantaina haen tarvittaessa lisää sairauslomaa. Soitin työnantajalleni ja hän sanoi, että minun pitää tulla perjantaina työvuoroni mukaiseen yö-vuoroon, koska lauantaita ei ole kirjoitettu sairauslomaksi. Eli siis kesken sairausloman pitää mennä töihin. Näinkö hoitajien oikeuksia ajetaan? Nytkö siis on pakosti jonotettava uudelleen lääkärin pakeille?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllähän se sairausloma perjantaina klo 24 asti on, jos ei muuta ole määritelty, eli et ainakaan ennen tuota nykyiselläkään lapulla mene töihin. Olettaen että työvuoro alkaa ennen klo 24, työnantaja joutuu kuitenkin etsimään sijaisen siihen vuoron alkupuolelle, mutta klo 24 jälkeen hän voi edellyttää periaatteessa, että menisit töihin. On sitten eri asia, mistä työnantaja saa sijaisen esim. 2-4 tunnille riippuen vuoron alkuajasta. Tuossahan ei tietenkään mitään järkeä ole ja esimerkiksi meillä, jos sairausloma loppuu kesken yövuoron niin ei töihin tarvitse mennä, koska sijainen on joka tapauksessa hankittu. Itse neuvottelisin vielä työnantajan kanssa asiasta, mutta jos vaatii, että tulet töihin klo 24 niin kokeilisin, saisinko soittamalla pidemmän sairauslomatodistuksen suoraan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Selkeintä on hakea se saikku koko viikonloppuun. Sanot lääkärille että kirjoittaa todistuksen tai vaihtoehtoisesti menee itse tekeen ne yövuorot ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

22 tuntia sitten, kukkis. kirjoitti:

Selkeintä on hakea se saikku koko viikonloppuun. Sanot lääkärille että kirjoittaa todistuksen tai vaihtoehtoisesti menee itse tekeen ne yövuorot ;)

Se on vähän niin ja näin jos yövuoroista sairastuu.Osin niin sotku on tiedossa.Koko valvonta saikkua.Peukku!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...