Jump to content
MAINOS

Listat hyväksytty ja oh muokkaa niitä...


Kerde

Recommended Posts

Listat on käytössä ja oh ilmoitti tänään, että jatkossa hoitajakokouksia ei pidetä enää klo 16-18, joten joudutaan nyt jostain tekee sisään 2h. Onkohan ihan laillista?

Luulis, että jos listaan on merkitty jo tietylle päivälle 16-18 ja oh sen peruu niin sitä ei sitten korvata. (Oh ei halua pitää pitkää päivää kun on pieni lapsi kotona ja kaupunki oli muutenkin ohjeistanut, että kokouksia pitää vähentää...) Toki se on mullekin ok, että jatkossa niit kokouksia ei oo, mut vituttaa kun oon käyttäny lyhennykseni VAPAAPÄIVÄÄN.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vahvistettua listaa ei voi muuttaa ilman työntekijän suostumusta. Eli mitään tunteja ei mielestäni tarvitse tehdä takaisin, vaikka kokouksia ei olisikaan. Pomon moka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vahvistettua listaa ei voi muuttaa ilman työntekijän suostumusta.

Paitsi KVTES:ssa perustellusta syystä tai työaikalain perusteella painavasta syystä... tai jos listat on tehty virheellisesti.

Ota, kuten Osku meinasi, yhteyttä lm: een.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos esim kokoukset perutaan viikko-ohjelmista, niin työvuoromuutokset on mahdollista tehdä vasta seuraavaan listaan. Kannattaisi niitä kokouksia pitää nyt vielä tämä lista, kun niistä kuitenkin joudutaan maksamaan teille.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nämä erilaiset työvuorojärjestelyt ja vuoroluetteloiden kanssa vekslaaminen on ihmeellisen kuuma aihe. Mistä lienee johtuu. Meillä vaihdetaan ja muokataan sujuvasti työvuorolistoja niin esimiehen kuin tekijäporukan kanssa yhdessä. ja meillä se koetaan työelämän joustavuudeksi eikä taakaksi. Jos oikein pilkuntarkasti ruvetaan noudattamaan jokaista virkaehtosopimuksen pykälää ja kieltäytymään sen perusteella erilaisista yllättävistä muutoksista niin hankalaksi menee kaikin puolin.

Meillä tietenkin pienellä porukalla on helppo yhdessä lutvia asioita mutta ei sen mahdotonta pitäisi olla muuallakaan. Sitäpaitsi helppoahan se on: jos työtä tekevä kansa lopettaa jouston niin yhtä nopeasti loppuu joustot listantekijältäkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nämä erilaiset työvuorojärjestelyt ja vuoroluetteloiden kanssa vekslaaminen on ihmeellisen kuuma aihe. Mistä lienee johtuu. Meillä vaihdetaan ja muokataan sujuvasti työvuorolistoja niin esimiehen kuin tekijäporukan kanssa yhdessä. ja meillä se koetaan työelämän joustavuudeksi eikä taakaksi. Jos oikein pilkuntarkasti ruvetaan noudattamaan jokaista virkaehtosopimuksen pykälää ja kieltäytymään sen perusteella erilaisista yllättävistä muutoksista niin hankalaksi menee kaikin puolin.

Meillä tietenkin pienellä porukalla on helppo yhdessä lutvia asioita mutta ei sen mahdotonta pitäisi olla muuallakaan. Sitäpaitsi helppoahan se on: jos työtä tekevä kansa lopettaa jouston niin yhtä nopeasti loppuu joustot listantekijältäkin.

Nimenomaan, yhdessä. Tottakai lutvia saa ja pitää jos tarvetta ja halua on. Mutta kyse on nyt ollut yksipuoleisesta päätöksestä, se on vähän eri juttu. Pointti on se, että siihen tarvitaan toisen osapuolen suostumus, molemmin päin. Kyllä sopimuksista pitää pitää kiinni. KVTES on kahden osapuolen välinen sopimus jota molemmat ovat sitoutuneet noudattamaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tottahan toki suostumus tarvitaan.Ja siis työntekijältä erityisesti. Tuntuu välillä että joltain esimiehiltä on jäänyt huomaamatta että suurin osa hoitohenkilökunnan viroista on muutettu toimiksi ja työntekijän kanssa pitää neuvotella eikä määrätä. Toista se on meillä valtion virkamiehillä, virkaehtosopimusta kun lukee tuntuu välillä että virkamiestä saa määrätä ja heitellä ihan miten työnantaja haluaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, mutta siis kun enemmistölle toi on ok. Jos mä vastustan asiaa, niin meenkö mä yksin kokoustaa...?  :D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, mutta siis kun enemmistölle toi on ok. Jos mä vastustan asiaa, niin meenkö mä yksin kokoustaa...?  :D

Jos sulle ei sovi listan vaihto niin teet varmaan sitten töitä suunnitellun mukaan 16-18. Esimieshän se sitten määrittää mitä työtä tehdään jos ei kokoustella?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, mutta siis kun enemmistölle toi on ok. Jos mä vastustan asiaa, niin meenkö mä yksin kokoustaa...?  :D

Jos sulle ei sovi listan vaihto niin teet varmaan sitten töitä suunnitellun mukaan 16-18. Esimieshän se sitten määrittää mitä työtä tehdään jos ei kokoustella?

Ta ei oo auki silloin.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...