Jump to content
MAINOS

Joulun työvuorot


kukkis.

Recommended Posts

Kiinostaisi tietää miten muilla työpaikoilla tänä vuonna joulun työvuorot menee / sovitaan ?

Millä periaatteilla kukin saa vapaan tai on töissä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä on yleensä aina sama periaate eli jos olit viime jouluna vapaalla, olet tänä jouluna töissä ja päinvastoin. Jos on jouluna vapaalla, on uuden vuoden töissä. Tietysti jos sattuu vapaaehtoisia tekijöitä olemaan, voi joku joskus päästä olemaan kaksikin peräkkäin vapaalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni edellisessä työpaikassa kävi niin, että 8 ihmisen työporukassamme olin ainoa joka laittoi joulun toiveeksi töitä tai vapaa, koska en yksinkertaisesti kehdannut laittaa pelkkää vapaatoivetta koska lin ollut pari edellistä joulua vapaalla. NO työryhmämme KAIKKI muut laittoivat toiveeksi KOKO joulun pyhiksi pelkkää vapaata ja heistä yksikään ei ollut ollut työryhmässämme edellisenä jouluna. NO esimies ratkaisi asian siten, että laittoi minut ainoana työryhmästämme jouluaattoon töihin, muut saivat kaikki vapaatoiveensa ja taloon otettiin ULKOPUOLELTA tekemään sijainen jouluaaton illan, joulupäivän, tapaninpäivän... Kaiken lisäksi olin ollut  juhannusta putkeen töissä vaikka olin pari viimeistä juhannusta toivonut vapaaksi.  Onneksi lähdin työpaikasta ja voin nyt paljon paremmin ilman vakituista hoitoalan paikkaa. Työ siellä oli kevyttä, kuntoutuvien mielenterveysasiakkaiden yksikkö mutta toki henkisesti raskasta koska (tottakai) työskentelimme yksin työvuoroissa ja siellä oli erittäin arvaamattomiakin asukkaita ulkopuolisine uhkineen. Homma äityi siellä siihen että muutama työntekijä vuorollaan savustettiin pihalle, minä mukaan lukien vaikken olisi koskaan uskonut missään niin käyvän koska olen huumorintajuinen ja joustava työkaveri enkä ilkeä pätijä tms. mutta menin tyhmänä puolustamaan edellistä savustettua työntekijää. 

Jo tuo kun näin keskustelun aiheen: joulu, nosti taas mieleen sen miksi en halua enää työskennellä AINAKAAN vakituisena hoitoalalla. Ja juu, on varmasti yksikköjä jossa nämäkin toteutuu reilusti mutta aina silti joku naputtaa selän takana. Itse kyllästyin touhuu TÄYSIN.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyisessä työpaikassa tunnutaan päinvastoin tappelevan et kuka SAA olla pyhinä töissä. Koska lisät, ja kaikki ei välitä niin joulusta. Ite ilmotin (sairaanhoitajana, muut on lähihoitajia) et voin tehdä jouluna jonkun päivän ihan hyvin, samoin uuden vuoden. Mutta mikään pakko ei ole. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edellisessä työpaikassani sillä perusteella, kuka oli pomon kanssa hyvää pataa. Itse olin sitten kolme joulua putkeen töissä, en koko joulua vaan just sillä tavalla että keskellä pyhiä yksi tai kaksi vuoroa. Vapaatakin siis oli, mutta mihinkään ei pystynyt lähteä kun seuraava päivä oli taas töitä. 

Hymyilemiseen tarvitaan 26 lihasta mutta murjotukseen 62. Mitäpä suotta itseään vaivaamaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • The title was changed to Joulun työvuorot
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Työpaikassani on vuoroperiiaate. Jos viime jouluna olit töissä niin nyt on vapaa ja toisinpäin. Samalla periaatteella menee myös työvuorot kuten aamu ja iltavuoro. Mutta mitään joustoa ei ole jos tarvitsisit sen vapaan kahtena jouluna peräkkäin. Taitaakin tulla yksinäinen joulu tänä vuonna :(

Muokattu - kukkis.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meillä perjaatteessa ollaan joka toinen Joulu (24 ja 25.pvä) vapaalla ja joka toinen Joulu töissä. Ja jos olet Jouluna vapaalla, niin Uusi Vuosi menee töissä. Saat toki toivoa töitä vaikka joka Joulu, vapaalle haluavia on aina enemmän. Joskus saatat saada enemmänkin vapaita, riippurn arkipyhien määrästä.

Eli näin siis perjaatteessa, mutta ilmeisesti on niitä, jotka ovat olleet useampana Jouluna vapaalla. Meillä tarvitaan myös varallaolijoita. Mutta mitä tulee aamu- ja iltavuoroihin, niin minulle selvisi, että niissä esimies onkin täysin mielivaltainen. Olin toissa Jouluna sekä aaton, että joulupäivän iltavuorossa 14-22 ja myös tänä vuonna minut on laitettu samaisesti iltavuoroihin! Olin rehdisti kyllä toivonut aamun aatolle ja illan joulupäivälle, kun on vuoroni olla töissä. Pomo vain vastasi, ettei ole sen kummemmin katsonut, missä vuoroissa kukakin on ollut. Minusta tämä oli EPÄREILUA. Sopersi vain, että lista oli vaikea tehdä, kun on paljon toiveita. Ilmeisesti minun toiveeni oli vähäpätöisempi kuin jonkun muun toive ja reiluuden nimissä joku muu olisi saanut tehdä iltavuoron. Olen 100%:n varma, että jotkut ovat selvinneet Joulun työvuoroistaan vuosikaudet pelkillä aamuvuoroilla ja näin ehtineet edes yhteiselle jouluaterialle perheensä kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Me sovimme keskenämme periaatteella pienten lasten vanhemmat saavat olla vapaalla jouluna ja uutenavuotena ( vakio yö hoitajat 7 yötä 7 vapaata) Toiminut hyvin viimeiset 15 vuotta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä 12h vuoroja tekevällä Pelastuslaitoksella ei kysellä mitään toiveita sitä Joko on joulun töissä tai sitten vapaalla

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joulun töissä. Viime vuonna harvinaisesti peruspätkäduuniarille että oli vapaa. Nyt toivomuksesta. Säästyy muusta rumbasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

6 tuntia sitten, Hoituri112 kirjoitti:

Meillä 12h vuoroja tekevällä Pelastuslaitoksella ei kysellä mitään toiveita sitä Joko on joulun töissä tai sitten vapaalla

Niin meilläkin... on tää niin v ala 😭

10 tuntia sitten, C.A Ruotsissa kirjoitti:

Me sovimme keskenämme periaatteella pienten lasten vanhemmat saavat olla vapaalla jouluna ja uutenavuotena ( vakio yö hoitajat 7 yötä 7 vapaata) Toiminut hyvin viimeiset 15 vuotta

Joulu on muillakin kuin pienten lasten vanhemmilla. Joulu voi olla tärkeä myös muille. 😭

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...