Jump to content
MAINOS

Köyhä yh-lähihoitaja


Poikatyttö

Recommended Posts

Onko kohtalotovereita. Olen yh-äiti ja lähihoitaja. Alan olla lopen kyllästynyt köhyteen, palkka ei riitä elämiseen. Lääkkeet ostan itselleni silloin kuin on rahaa, en silloin kun tarvitsen niitä. Huom. Tarve on joka pv. Harrastuksia ei ole lapsilla tai itselläni, eikä minulla olisi edes aikaa siihen. Olen oravanpyörässä ja vaikka käyn työssä ei valoa näy, joka kk sama asia. Maksan laskut ja ruokaa jää hävyttömän vähän rahaa perheelle. Emme tuhlaa, itse teen ruuat. Lehtiä tai mitään ylimääräisiä kulutushyödykkeitä on edes turha haaveilla. Vuokra vie palkasta suuren osa, emme asu yli kalliisti. Lomalla emme käy missään mikä maksaa. Lapset saavat vaatteita tai kenkiä vain jos entiset menee rikki tai jää pieneksi. Itselleni en osta mitään, en käytä meikkiä saatikka käy kampaajalla koskaan. Hiukset leikkaan itse, myös lapsilta. Lapset kasvaa ja oma ahdistukseni kasvaa sitä myötä, kun ei ole tarjota parempaa elämää lapsille. Pakko jaksaa lasten vuoksi, vaikka välillä tuntuu että jos nostaisi kädet pystyyn ja sanoisi että sama kun jään kotia kun rahat ei riitä kuitenkaan. Olisi vapaata ja aikaa lapsille, kun sitä rahaa ei ole vaikka käyn töissä. Asia on alkanut houkutella yhä enemmin ja enemmin. Työllä ei tarvitse rikastua, mutta toimeen sillä pitäisi tätä paremmin tulla! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Moikka!

Täällä vähän sama tunne! Ja vaikka kuinka niukasti koitat elää ja laskea joka sentin mihin menee niin koskaan ei ole mihinkään itselle rahaa puhumattakaan mistään lomareissuista! Tuntuu että elän töissä ja lapseni vain kasvaa vauhdilla ja kaikki menee ohi! 

Eli kohtalontoveri löytyy vaan mitään ratkaisua asiaan en osaa antaa enkä sanoa.

  • Tykkää 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lääkkeet on ostoslistalla heti asunnon ja ruuan jälkeen. Jos palkka ei riitä elämiseen niin toimeentulotuki - ehkäisevä ttt. Maksaako lasten isä elarit?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

16.8.2021 klo 06.35, Spiude kirjoitti:

Hmmm... Miten et saa palkan lisäki lapsilisiä, elareita ja asumistukee? 

Tuet menee kädestä suuhun esim.asumistuki 20€/kk. Lapsista minimin mitä kela maksaa.Siksi ne on tukia että on tarkoitettu vähävaraisille,ei niillä pitkälle pötkitä.En maininnut että en saisi tukia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

22.8.2021 klo 22.21, siriina kirjoitti:

Jos rahat ei oikeesti riitä niin toimeentulotuki auttaa.

Kerran auttoi,sain kolmen kk lääkkeet josta oli paljon apua.Jäämme juuri plus miinus nolla niin ei voi auttaa jatkuvasti.Virkailija myönti että on varmasti vaikea tilanne,mutta jatkuvaa harkinnanvaraista toimeentulotukea ei voida saada.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...