Jump to content
MAINOS

Opiskelu englanninkielellä


Mikroxo

Recommended Posts

Olen keväällä lukiosta valmistunut nuori mies ja aloitan elokuun loppupuolella Bachelor of health care -opinnot JAMK:ssa. Onko täällä muita, jotka opiskelevat tai ovat opiskelleet tutkinnon englannin kielellä? Kokemuksia tästä kaipaisin :)

Itseäni ei niinkään pelota englannin käyttäminen, mutta muiden kokemuksia kuulleena, lievä pelko on esim. anatomian ja fysiologian suhteen. Eniten mietityttää se, että osaako sitten tulevaisuudessa käyttää korrektia termistöä kun kaikki on opiskeltu pääsääntöisesti englanniksi.

 

Kiitos jo etukäteen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä siinä joutuu vähän näkemään vaivaa että osaa termistöt myös suomeksi. Jos siis tarkoitus on töissä kuitenkin olla suomessa. 

Jotkut opettajat ovat suomalaisia, kannattaa siis kysyä asioiden nimiä myös suomeksi. 

Mä luin rinnakkain suomenkielisiä ja enkuksi olevia kurssikirjoja.

Tosin itseä harmitti kun kaikilla opettajilla ei tuntunut olevan enkku hallussa. Ääntäminen oli ala-arvoista ja tunnit tönkköjä kun kieli ei luistanut.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mitä olen sivusta kuullut, ei kaikilla ulkomailta koulutukseen hakeutuneilla ole ainakaan aluksi kovin hyvä kielitaito, joten älä ylläty.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Itse opiskelin samassa koulussa juurikin englanniksi ja se meni yllättävän hyvin, vaikka aluksi jännitin vieraalla kielellä opiskelua. Ensimmäiset kuukaudet olivat raskaimpia, kun joutui kovasti keskittymään kuuntelemiseen ja totuttelemaan erilaisiin aksentteihin. Mutta pian siihen tottui ja kielitaito kehittyi nopeasti, samoin kuullun ymmärtäminen. 

Anatomian ja fysiologian opettaja on todella hyvä (kuten myös moni muu opettaja) ja aina voi kysyä esim. tunnin jälkeen suomeksi, jos vaikka jokin jäi epäselväksi :) Koen, että englanniksi opiskelu on ollut todella suuri etu ja se avaa myös ovia ulkomailla työskentelyyn. Myös kohdatessasi muuta kieltä kuin suomea puhuvia potilaita, on se hienoa, jos heitä voi palvella englanniksi tietäen hyvin hoitoalan termistöä. Harjoitteluita on onneksi niin monta, että kyllä termistön ehtii oppia myös suomeksi :) 

Ainiin, ja anatomian ja fysiologian opiskeluun kotona videot ovat huippuja! Esim. Khan Academy, Osmosis, Armando Hasudungan ja CrashCourse YouTube-kanavista oli itselleni paljon hyötyä opiskellessa (ja myös sen jälkeen).

Tsemppiä opintoihin! :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...