Jump to content
MAINOS

Hoitava yhteisö/ryhmä


huolenkantaja

Recommended Posts

Mitä mieltä olette ryhmän hoitavasta vaikutuksesta käytöshäiriöisten/ psyykkisesti sairaiden latenssi-ikäisten kohdalla? Meillä ryhmän hoitavaa elementtiä pidetään hyvin vahvana, mutta itseäni on alkanut epäilyttää sen vaikutus, koska kyseessä eivät ole tavalliset terveet lapset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos on hyvä, vahva ja hoitoasioista samalla lailla ajatteleva työryhmä, niin silloinhan hommat sujuu kuin leikiten...tai ainakin helpommin kuin kivireen vetäminen.  Hoidon tavoite selkeä ja realistinen, samoin se, että osaa lopettaa ajoissa.

Yksi tai kaksi sooloilijaa, yliterapeuttista hoitotyön sankaria tai muiden hoitajien/lasten/perheiden dissaajaa sotkee kuviot hetkessä. Myös "pelastus hommissa" tulee tuhoa. Se on enempi pappien alaa?

Kauan aikaa työskennelyt ryhmä saataa myös hukkua omaan erinomaisuuteensa, jossa ei ulkopuolisten kommenttia kaivata eikä arvosteta.

Jos saa hyvää ja ammattitaitoista ryhmätyönohjausta, niin siitä saataa olla apua...mutta sellaiset vetäjät todellisia ovat harvinaisuuksia. Joo joo-henkilöt ja kaikesta kivasta puhuvat työnohjaajat aiheuttavat vain enemmän haittaa kuin hyötyä.

muoks: lisätty yksi y-kirjain.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos vastauksesta. Noitakin työryhmän asioita olen miettinyt, mutta nyt vissiin ilmaisin kysymyksessä itseäni väärin, sillä tarkoitin lapsiryhmää :(

Siis meillä pidetään äärettömän tärkeänä lasten (7 kpl/osasto) itsensä muodostamaa ryhmää ja sen hoitavalle vaikutukselle annetaan suurta painoarvoa. Minä taas en ole täysin vakuuttunut, että miten seitsenpäinen käytöshäiriöinen poikaporukka pystyy hoitamaan itseään/toisiaan ja tähän toivoisin jonkun gurun osaavan vastata. Minä vielä-melkein-aloittelijana ajattelen, että yksilöllinen hoito saattaisi parantaa hoidon laatua, sillä emme ole tavallisessa tavallisten tavisten päiväkotiryhmässä.

huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...