Jump to content
MAINOS

Naurettava "ongelma"


Ativan5mg

Recommended Posts

Tiedän että "ongelmani" kuulostaa naurettavalta eikä se nyt sinänsä ole ongelma vaan asia mikä minun pitää ratkaista mutta kysynkin, onko muilla millaisia kokemuksia seuraavanlaisesta: kun työkaverit eivät jätä rauhaan vapaa-aikana. Olen töissä ystävällinen ja helposti lähestyttävä ihminen mutta toisaalta olen mielestäni tehnyt selväksi, etten halua viettää vapaa-aikaani työkavereiden kanssa enkä pidä siitä että minulle soitellaan vapaa-ajalleni. Olen esim. työryhmästä ainoa joka ei osallistu yhteisiin kemuihin ja en kuulu yhteiseen viestiryhmään MUTTA aivan jatkuvalla syötöllä muutama työkaveri laittelee viestiä vapaa-ajalleni ja soittelee. Kun en vastaa, he laittavat viestiä voinko soittaa. Kun soitan, asia on pelkkää juoruamista työasioista negatiivisella tavalla. Olen sanonut töissä että vapaa-aikani riittää vain perheelleni, muutamalle ystävälleni jotka eivät todellakaan ole töistä. 

Jos olen liian suora, tiedän sen, tuntien työryhmäni että paskan jauhaminen minusta alkaa selän takana. Työryhmäni ei ole terve, siellä on jatkuvaa joko toisten mielistelyä ja sitten toisaalta todella kovaa kieroilua selän takana. Nämä kaikki kuormittaa jo muutenkin. 

Kertokaa kokemuksianne? Mistä tällainen voi johtua? Liian pieni työryhmä ja tuleeko sitten osa työntekijöistä ns. viihtymään töihin ja hakemaan kavereita mutta siinäkin kääntöpuoli että niistäkin sitten puhutaan selän takana pahaa.  Kyseessä ei ole nuoret työntekijät vaan 40-50 vuotiaat.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Juu oon ollut tuollaisessa paikassa. Pahinta kun vähiten itse rupesi stressaantuneena sortumaan mukaan. Eli jokainen haukuttiin vuoron perään kun selkä kääntyi. Ei sellaista jaksa ei. Vaikka se ei minun kohdalla seurannut kotia kuin hatutuksena, olin silti kovasti helpottunut päästessäni pois.

Paskanjauhamiseen selän takana: Sitä ei voi välttää, joten joko siihen sopeutuu tai ei. Itse ajattelin että kamalinta jos minusta ei riittäisi mitään puhumista :D

 

  • Tykkää 4
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitoalalla ei voi paskan puhumista välttää mutta en ole koskaan ollut tällaisessa paikassa kuten nykyinen, jossa et voi välttyä paskan jauhamiselta  muuten kuin olemalla aina hiljaa.. on aivan uskomatonta miten sanoja vääristellään, kaikesta koitetaan tehdä draamaa ja hämmentäjät haukkuvat mitä kerkeävät kaikki selän takana mutta uskomattoman kierosti osaavat luottaa siihen, ettei heidän paskan jauhamisestaan kukaan uskalla puhua mutta itse puhuvat asioista muiden suulla. Tältä ei välty lomalla, ei virkavapaalla. Ei tässä kai auta kuin vaihtaa työpaikkaa?

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse lähdin pois ko. työpaikasta. Eikä enää yhtään vakituista työpaikkaa hoitoalalta kiitos. En edes voinut kuvitella, kuinka paljon henkisesti voin paremmin irtisanoutumisen jälkeen. 

  • Tykkää 1
  • Kiitos 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

5 tuntia sitten, Ativan5mg kirjoitti:

Itse lähdin pois ko. työpaikasta. Eikä enää yhtään vakituista työpaikkaa hoitoalalta kiitos. En edes voinut kuvitella, kuinka paljon henkisesti voin paremmin irtisanoutumisen jälkeen. 

Sitä on yleisesti liikkeellä.Siis hyvinvointia kun uskaltaa sulkea suolakaivosten ovet ja poistua kumartaen takavasemmalle!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mieluummin köyhänä työttömänä, kuin orjana kyykytettävänä. Henkinen hyvinvointi on 200% parempi, kuin oravanpyörässä hulluissa työpaikoissa.

  • Tykkää 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokemusta on tällasista. Lakkasin vaan vastaamasta puheluihin. Sanoin työmaalla, että mun luuri yleensä äänettömällä vapaa-aikana = etten pysty/halua vastata. Edelleen on nupinaa kun en vastaa puhelimeen, mutta ole sosiaalinen vain silloin kuin haluan. Repikää siitä sitten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...