Marisa Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Mitäs kirjallisuutta suosittelisitte luettavaksi uudelle työntekijälle päivystyspolille? Katsoin, että erilaisia ensihoidon oppaita on vino pino. Mikä/mitkä kirjat olisivat sellaisia hyviä yleisopuksia. Myös EKG:n tulkintaa olisi opittava sen verran mitä nyt hoitajan tulee siitä tietää. Vinkkejä, kiitos! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiu Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Itse suosittelisin seuraavia opuksia: - EKG - Ensihoidon perusteet - Ensihoito-opas - Päivystyslääketiede - Sairaanhoitajan käsikirja - Laboratoriokäsikirja Ja riippuu tietenkin myös siitä, minkä tasoiseen päivystykseen olet menossa? Terveyskeskus, Aluesairaala, Keskussairaala, Yliopistollinen sairaala? - Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla! - Ei ne oo pussit, ne on tissit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TippaIitu Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Aikoinaan itse tentin lähihoitajaopinnoissa kirjan Potilaan hoito päivystyksessä. On mielestäni kattava teos ja antaa perustiedot oikein selkeästi. - Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julma Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Ensihoidosta päivystyspoliklinikalle käsittelee sekä sairaankuljetuksen, että ppkl:n tehtävät. Ainakin mun mielestä on kiva tietää mitä se hoitoketjun edellinenkin lenkki tekee ja mistä sun täytyy jatkaa. Halvat vitamiinit iHerbistä - Klikkaamalla tästä vielä 10 dollaria alennusta ensitilaajalle! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuokka Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Traumatologia (2010 julkaistu) Kipsihoidon perusteet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.