Jump to content
MAINOS

"Laiskat työkaverit"


Hoitajanpoikanen

Recommended Posts

Miten ihmeessä pitäis ymmärtää ja jaksaa työkaveria joka silminnähden "luistaa"töistä? On kyllä kova kommentoimaan ja tuomaan mielipiteensä esiin mutta kun pitäisi potilaita hoitaa niin "katoaa" ja sitten nämä jotka eivät suostu jostain syystä tekemään kaikkia työtehtäviä vedoten "ettei osaa". Puhelimia kyllä näprätään koko ajan ja valittaa jaksetaan kaikesta.Mietin miksi ihmeessä nämä tyypit joita työ ei kiinnosta ovat tässä työssä naama vääränä. Eikö olis aika vaihtaa työpaikkaa? Ja niin, työnantaja ei tee mitään?! Kyllä alkaa pikkasen omaa ruuvia kiristään!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Niitä löytyy joka työpaikasta. Mut ottaa kyllä päähän kun samaa liksaa saavat henkseleitä paukuttelemalla kuin ahkerat ja tunnollisetkin. Joskus mietin, että pitäskö vallan itsekin alkaa paukuttelemaan henkseleitä kun palkan saa vähemmälläkin vaivalla, mutta moraali ja ammattietiikka ei anna siinä myöden. On kuitenkin kyse ihmisten hyvinvoinnista.

  • Tykkää 3
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan samaa oon miettiny,että pitäiskö itse alkaa vetää samaa linjaa,mutta sama täällä; ei anna moraali eikä etiikka myöten ja vielä se ihme,että tykkään työstäni :) 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noille jotka vastaavat "en osaa" sanon että mennään nyt yhdessä ja minä opetan. Seuraavalla kerralla hän osaa itse. Tai joutuu keksimään uuden selityksen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä asia ratkaistiin siirtymällä yksilövastuiseen hoitotyöhön (ympärivuorokautinen asumispalveluyksikkö), jolloin ennalta nimetyt ihmiset kaikkine tarpeineen ovat vastuullasi.

Työnjaon yhteydessä tehdään kirjallinen suunnitelma, kuka hoitaa lääketilauksen, lääkkeidenjaon ym. päivään kuuluvat asiat.

Miinuksena yhteisöllisyys on vähentynyt ja yksin tekeminen lisääntynyt, plussana saat itse suunnitella päivittäisen työsi ja tehdä siihen liittyviä itsenäisiä päätöksiä,

samoin työnvälttelijät joutuvat hoitamaan hommansa niitä muille nakittamatta

Maailma on vaarallinen paikka, ei niiden vuoksi jotka tekevät pahaa, vaan niiden vuoksi, jotka katsovat vierestä, eivätkä tee mitään.

- Albert Einstein -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nämä laiskat saavat kuitenkin samaa palkkaa😩ja miksi musta tuntuu että näitä laiskoja työntekijöitä on aina vaan enemmän ja enemmän.Juoruamiseen ja ja oman puhelimen näpräämiseen ja kirjaamiseen(vaikkei mitään ole tullut tehtyäkään)löytyy kyllä ylettömän paljon aikaa!Sitä aikaa ei kuitenkaan löydy asukkaille ja laadukkaaseen hoitotyöhön ollenkaan.jätetään asukkaat sänkyyn,suihkuttamatta jne..sitten ihmetellään kun aikaa menee syöttämiseen ja haavahoitoihin...moni kuitenkin pystyy syömäänkin itsenäisesti jos avustetaan ylös sängystä!ja nää samat patalaiskat työhönsä kyllästyneet valittavat ja valittavat kuinka aina on kiire samalla kun istuvat reilusti yli sovitun ajan tauolla😩😩arg...ja juu en itse ole kyllästynyt työhöni vaikka sitä jo yli 15 vuotta tehnyt😀 enemmänkin näihin edellä mainittuihin,jolle pomotkaan ei mitään voi,kun tilalle ei ole tulijoita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja se, ettei ymmärrä häipyä pienestä toimistosta ja antamaan kirjaamis ja työnteko rauhaa muille vaikka sitä pyydetään asiallisesti. Omista asioista vaan jaksaa jauhaa ja itkee vaivoistaan jotka kaiken lisäksi pääosin varmasti johtuvat ylipainostaan. On se kumma että tällainen asia pitää vaan ottaa taas uudestaan palaverissa puheeksi, että miten ihmeessä sen työrauhan saisi kun ei mene aikuisille ihmisille perille? Eilen eräs hoitaja istui 4 tuntia toimistossa valittamassa omaa elämäänsä eikä edes tajua pitää turvavälejä pienessä toimistossa. Maskia ei voi kuulemma käyttää. "Terveydelliset syyt estää".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen törmännyt vanhuspuolella näihin fyysisen työn välttelijöihin, jotka tykkäävät istua asukkaiden kanssa juttelemassa, koneen ääressä istutaan tuntikausia. Pakolliset hoitotyöt tehdään, mitään ylimääräistä ei. Kaikki muut jätetään tekemättä. Virtsan/ ulosteiden sotkemia sänkyvaatteita ei vaihdeta, roskia ei viedä, pyykkejä ei pestä yms. Muut-  yleensä sijaiset/ määrä- aikaiset, joutuvat tekemään näiden istujien työt, omiensa lisäksi. Ovat yleensä sisäpiiriä, hyvää pataa pomojen kanssa. Laiskoja, kyllästyneitä, kaikkitietäviä ns. hoitajia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...