Jump to content
MAINOS

50% työaika kolmivuorotyössä


lorppa

Recommended Posts

Hei, en nyt löytänyt mistään tietoa, onko minullakin oikeus yövuoroihin, kun teen 50% työaikaa toistaiseksi? Nyt tuntuu että laitettu iltoja tämän yövuorottomuuden kompensoimiseksi ja viikonloppuja toki. Ei kai sekään oikein voi olla? Työsopimuksessa ei lue kolmivuorotyö suoranaisesti, kyseessä kunnallinen taho, jos sillä merkitystä on. Suullisesti on sovittu että teen kaikkia vuoroja, mutta kuka sen todistaa, ei kukaan. Siksi kysynkin, onko minulla samanlainen oikeus kuin muillakin 100 tai sen alle prosenttista työtä tekevällä niihin yövuoroihin.. 
 

Toinen kysymys samaan syssyyn, voiko työnantaja tasata tunteja kolmen viikon aikana niin, että 1. viikolla on jokunen tunti, 2. viikolla 40 tuntia ja 3. loput, vai täytyykö tuntien jakautua tasaisesti? Olen uusi hoitoalalla, siksi kyselen ”typeriä”.. 🙄

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Nuo yövuorot riippuvat työsopimuksesta. Vajaa työaika ei itsestään pitäisi niitä poistaa, vaan vähentyä suhteessa työaikaan. Esim. Jos 100% työaikaa tekevä saa tehdä 6 yötä, 50% työaikaa samassa ajassa 3 yövuoroa.

Työaika on 114h 45min /3 vkoa. Työvuorot voivat jakautua epätasaisesti eri viikoille, mutta viikkolevon tulee toteutua jokaisella kalenteriviikolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun sopii työnantajan kanssa siitä että aloittaa 50 % työajan tekemisen niin hyvä on tehdä heti selväksi miten vuorotus tulee pyörimään. Itse olen joskus tehnyt koko osaaikaisuuden yövuoroina.Yhdessä työpisteessä ehdotettiin että osatyöaika tehtäisiin 5 h vuoroina.Sanoin kiitos ei.Ota puheeksi asia esimiehen ja jopa listantekijän kanssa jos teillä on sellainen nimetty vai onko se juuri esimiehen tehtävänä.Nyt ei kuulosta oikein hyvältä tuo tilanteesi työvuorojen suhteen ja se että sinulta on tiputettu kokonaan pois yövuorot!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...