Jump to content
MAINOS

Neuvoja !


Aamu

Recommended Posts

Nyt olisi tiedustelussa seuraavanlainen juttu, että mitäköhän sitä seuraavassa tapauksessa vois pyytää korvaukseksi.

Eli, olin normaalisti työpaikallani (kunnalla) aamuvuoron 7-15 ja yhden aikaan varalla oleva pomo soitti ja kysyi minua töihin kunnan toiseen laitokseen. lupasin mennä 15-19 väliseksi ajaksi. Varapomo sanoi että katsotaan sinulle sitten vapaata..

Mutta saanko vapaan siis vaan tuosta 4 tunnista jotka olin "yli" vai saisinko pyytää koko päivää vapaaksi, muutenkin on menossa 7 päivän työputki... Vai rahallinen korvaus.... Mikä mahtais kannattaa?

EnSeMääOllu :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

itse olen nyt sitä mieltä että 2*50% ja 2*100% lisää. Otat sitten vapaana tai rahana niin saat prosenteilla. Voit myös valita että normaali tuntipalkka ja lisät vapaana.

Tosin en luntannut KVTES vaan muistelen muiden alojen. Mutta KVTESsin saa pdf-filuna ladattua netistä ja sieltä kateltua jos ja kun haluat varman tiedon. Google käyttöön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hmm... nyt kuullosti niin uudelta jutulta...

meillä jos tulee tehtyä ylityötä niin se saadaan vaan joko vapaana ( eli jos 4 tuntia yli , niin saat olla 4 tuntia poissa töistä)

tai jos haluaa ottaa rahana saa 50 % korotuksena... tosin eipä ennen ole tullut näin montaa tuntia yli aina vaan 1h45 min, tai vähemmän....

kvtes löytyy mutta jotenkin hankala tulkita ... :- tarttis maallikon kielellä kertoilla  :)

btv... meilläpä taitaa mennä niin että 50 % korotuksen saa  kolmen viikon työaikajakson 18 ensimmäiseltä ylityötunnilta ja vasta sen jälkeen satasella....

EnSeMääOllu :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17 § Ylityökorvaus

1 mom. Ylityöstä maksetaan rahakorvauksena

1 50 %:lla korotettu tuntipalkka kahdelta ensimmäiseltä vuorokautiselta

ylityötunnilta ja 100 %:lla korotettu tuntipalkka kultakin seuraavalta

vuorokautiselta ylityötunnilta sekä 50 %:lla korotettu tuntipalkka viikoittaisen

ylityön 5 ensimmäiseltä tunnilta ja 100 %:lla korotettu palkka

kultakin seuraavalta viikoittaiselta ja vuorokautiselta ylityötunnilta

2 jaksotyössä 50 %:lla korotettu tuntipalkka kahden viikon työaikajakson

12 ja kolmen viikon työaikajakson 18 ensimmäiseltä ylityötunnilta

ja 100 %:lla korotettu tuntipalkka kultakin seuraavalta ylityötunnilta

3 tai annetaan vastaava vapaa-aika.

Eli jos olet jaksotyössä (vuorotyössä) niin silloin tosiaan riippuen tuosta työaikajakson pituudesta saat ekoilta 12 tai 18 ylityötunneilta 50% lisää. Jos sitten päivätyötä niin se on tuo 2 ekaa tuntia on 50%ssasia ja sen jälkeen sataa ja sitten viikkoylityötäkin vielä jos teet 6 tai 7 päivän viikon.

Mutta nyt tuossa kannattaa olla tarkkana että koska kohdassa 3 määrätään vapaa-aikana korvatusta ylityöstä että ne prosentit sovelletaan sinnekin. Toisinsanoen: 4 tuntia 50% ylityötä on vapaana 4*1,5=6 tuntia.

Ellei sisäluvussani ole vikaa niin asia on näin.

KVTES on puhunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...