Jump to content
MAINOS

Keikkalainen


Poikatyttö

Recommended Posts

 

 

Hei! 

Olen lopettanut lähihoitajan aktiivisen työteon, pettymyksenä ko. Alaa kohtaan. Aikansa kun yritin vaikuttaa työpaikalla esim. Uudistuksiin ja huomaat että et tule kuulluksi saatikka ymmärretyksi niin ei sitä kukaan loputtomiin jaksa. 

Enkä nyt tarkoita että odottaisin mitään ihmeellyksiä, vaan ihan pikkujuttuja. Mikä auttaisi työssä jaksamiseen ja helpottaisi työntekoa kaikille hoitajille, ei vain minulle! 

Nyt kävin keikalla ja arvostus edelleen samaa paskaa, työkaveri sanoi minulle että juokse! Ja meillä ei ollut mitään akuuttia hätää tai että oltaisiin edes aikataulussa jäljessä. Tätä en taas ymmärtänyt, näinkö te arvon kollegat kohtelette keikkalaisia? 

Me ihmiset itse luomme työpaikan ilmapiirin ja jokainen voi siihen vaikuttaa omalla toiminnallaan. 

Minä en pomottele ketään, koskaan. Asiat voi esittää myös kohteliaasti. 

Jos ette arvosta keikkalaisia ja sitten valitetaan kun ei saada sijaisia, voi syy olla johdossa tai työkavereissa myös. Toki ei aina näin, mutta me keikkalaiset olemme yhtä arvokkaita kuin muu henkilökuntakin. 

Se olisi hyvä jokaisen muistaa, ei vaadita mitään erikoiskohtelua. Mutta juoksemaan en ala, vaikka muuten ko. Henkilö pompotti minua koko vuoron ajan. 

Kyllä oli siis "kiva" tehdä keikkaa! 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
1 tunti sitten, Poikatyttö kirjoitti:

 

 

Hei! 

Olen lopettanut lähihoitajan aktiivisen työteon, pettymyksenä ko. Alaa kohtaan. Aikansa kun yritin vaikuttaa työpaikalla esim. Uudistuksiin ja huomaat että et tule kuulluksi saatikka ymmärretyksi niin ei sitä kukaan loputtomiin jaksa. 

Enkä nyt tarkoita että odottaisin mitään ihmeellyksiä, vaan ihan pikkujuttuja. Mikä auttaisi työssä jaksamiseen ja helpottaisi työntekoa kaikille hoitajille, ei vain minulle! 

Nyt kävin keikalla ja arvostus edelleen samaa paskaa, työkaveri sanoi minulle että juokse! Ja meillä ei ollut mitään akuuttia hätää tai että oltaisiin edes aikataulussa jäljessä. Tätä en taas ymmärtänyt, näinkö te arvon kollegat kohtelette keikkalaisia? 

Me ihmiset itse luomme työpaikan ilmapiirin ja jokainen voi siihen vaikuttaa omalla toiminnallaan. 

Minä en pomottele ketään, koskaan. Asiat voi esittää myös kohteliaasti. 

Jos ette arvosta keikkalaisia ja sitten valitetaan kun ei saada sijaisia, voi syy olla johdossa tai työkavereissa myös. Toki ei aina näin, mutta me keikkalaiset olemme yhtä arvokkaita kuin muu henkilökuntakin. 

Se olisi hyvä jokaisen muistaa, ei vaadita mitään erikoiskohtelua. Mutta juoksemaan en ala, vaikka muuten ko. Henkilö pompotti minua koko vuoron ajan. 

Kyllä oli siis "kiva" tehdä keikkaa! 

 

Tästä teemasta voisi kirjoittaa vaikka kirjan mutta ei pysty eikä jaksa.Voimia meille kaikille! P.s Korona teki vielä sen että miksi kiertää ja miksi keikkailla kun arvostusta ei saa ja elämä jännän äärellä on käynyt aivan liian jännäksi.Mukavaa joulunodotusta🎅🤶💖

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itsekin lähihoitajana täysin kyllästynyt keikkalaisten/ sijaisten  kohteluun. Toki mukaviinkin paikkoihin joskus vahingossa törmää, mutta niitä huonoja  on aivan liikaa. Tällä hetkellä en ole työelämässä, oli pakko ottaa aikalisä.  Oikein inhottaa,  kun säästöt alkavat huveta ja töitä pitäisi taas yrittää etsiä.  Koskaan ei tiedä, minkälainen kohtelu on taas edessä. En ymmärrä, miten tulevaisuudessa hoitoalalle saadaan väkeä, jos touhu ei ala pikkuhiljaa muuttumaan. Hyvää joulun odotusta!🤶

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 tunti sitten, Töppönen kirjoitti:

Itsekin lähihoitajana täysin kyllästynyt keikkalaisten/ sijaisten  kohteluun. Toki mukaviinkin paikkoihin joskus vahingossa törmää, mutta niitä huonoja  on aivan liikaa. Tällä hetkellä en ole työelämässä, oli pakko ottaa aikalisä.  Oikein inhottaa,  kun säästöt alkavat huveta ja töitä pitäisi taas yrittää etsiä.  Koskaan ei tiedä, minkälainen kohtelu on taas edessä. En ymmärrä, miten tulevaisuudessa hoitoalalle saadaan väkeä, jos touhu ei ala pikkuhiljaa muuttumaan. Hyvää joulun odotusta!🤶

Asiakkaat ei voi valita mutta sote-alan työntekijät voi. Kyllä alkaa jäädä luu kouraan niille yksiköille joissa mm keikkalaisten kohtelu on huonoa.Itse ainakaan en sellaisiin enään mene eikä pidä mennä muidenkaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä taas on sinänsä keikkalaisia kohtaan ihan leppoisa yksikkö eli otetaan mukavasti vastaan eikä asetuta nolosti yläpuolelle ja pompotella huonon itsetunnon kohottamiseksi keikkalaista mutta sitä ihmettelen, MIKSI mielenterveysalalla tuntuu suurin osa keikkalaisista olevan todella passiivisia. Vaikka työ ei ole hektistä vaippojen vaihtoa niin eikä ymmärretä että potilaiden vuoksi siellä olla ja voi mennä vaikka mieluummin istumaan potilaiden kanssa kuin koko vuoro kansliassa. Toinen, mihin olen mielenterveystyössä törmännyt on se, että monet tulevat vain kertomaan omasta elämästään töihin. En millään jaksaisi olla kiinnostunut ja käyttämään työaikaa kuunnellessa hoitajien itsekkäitä ongelmia... eikö voisi niistä vaikka sitten työterveydessä keskustella. Kokemuksia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

23.12.2020 klo 11.15, Ativan5mg kirjoitti:

Meillä taas on sinänsä keikkalaisia kohtaan ihan leppoisa yksikkö eli otetaan mukavasti vastaan eikä asetuta nolosti yläpuolelle ja pompotella huonon itsetunnon kohottamiseksi keikkalaista mutta sitä ihmettelen, MIKSI mielenterveysalalla tuntuu suurin osa keikkalaisista olevan todella passiivisia. Vaikka työ ei ole hektistä vaippojen vaihtoa niin eikä ymmärretä että potilaiden vuoksi siellä olla ja voi mennä vaikka mieluummin istumaan potilaiden kanssa kuin koko vuoro kansliassa. Toinen, mihin olen mielenterveystyössä törmännyt on se, että monet tulevat vain kertomaan omasta elämästään töihin. En millään jaksaisi olla kiinnostunut ja käyttämään työaikaa kuunnellessa hoitajien itsekkäitä ongelmia... eikö voisi niistä vaikka sitten työterveydessä keskustella. Kokemuksia?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Ativan 5 mg tässä sinulle vastausta, olen täysin samaa mieltä kanssasi, olen ollut muutamssa eri mt-paikassa keikkalaisena, ja lähden työpäivän jälkeen täysin uupuneena kotiin, sillä 8 tuntia työkaverin taukoamatonta papatusta omasta elämästä saa väsymään. Kun olen asukkaan tai asukkaiden kanssa pelaamassa, juttelemassa tai laittamassa vaikka hiuksia, mitä tahansa, niin jotenkin ihmeellisesti näillä työkavereilla on aikaa vatvoa asioitaan vieressä. Minä olen asukkaita varten mennyt töihin, ja toivoisin että se sama ajatus olisi työkavereillakin. Uuvuttavaa, vain vessaan pääsee pakoon puhetulvaa, eikä sinnekään aina. Ikävä ylimäräärinen rasitus työnkuvassa. Ehkä koulutuksessa olisi hyvä painottaa, että henk.koht. asiat pidetään työn ulkopuolella. Tai ainakin olisi kiva, jos kysyisi, että onko hetki aikaa, haluaisin jutella...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9 tuntia sitten, tammu kirjoitti:

Ativan 5 mg tässä sinulle vastausta, olen täysin samaa mieltä kanssasi, olen ollut muutamssa eri mt-paikassa keikkalaisena, ja lähden työpäivän jälkeen täysin uupuneena kotiin, sillä 8 tuntia työkaverin taukoamatonta papatusta omasta elämästä saa väsymään. Kun olen asukkaan tai asukkaiden kanssa pelaamassa, juttelemassa tai laittamassa vaikka hiuksia, mitä tahansa, niin jotenkin ihmeellisesti näillä työkavereilla on aikaa vatvoa asioitaan vieressä. Minä olen asukkaita varten mennyt töihin, ja toivoisin että se sama ajatus olisi työkavereillakin. Uuvuttavaa, vain vessaan pääsee pakoon puhetulvaa, eikä sinnekään aina. Ikävä ylimäräärinen rasitus työnkuvassa. Ehkä koulutuksessa olisi hyvä painottaa, että henk.koht. asiat pidetään työn ulkopuolella. Tai ainakin olisi kiva, jos kysyisi, että onko hetki aikaa, haluaisin jutella...

Tammu, tuo kuulostaa aivan kuin olisi oma kirjoitukseni. Juuri tänään totesin ystävälleni, joka ei ole hoitoalalla, että töissä asukkaat ovat ok ja jopa vastavuoroisia mutta työkaverit vie kaiken energian. En ole tietenkään itsekään täydellinen mutta töihin menen asukkaita varten. Kuulostaa kraavilta mutta meillä on pieni työyhteisö jossa lähes KAIKKI ovat erittäin kovia höpöttäjiä elämästään ja sairauksistaan yms. ilman edes minkäänlaista normaalia keskustelutaitoa. Yksi työkaveri loukkaantui kun asiallisesti aamulla kerroin hänen aloittaessaan taas kertomaan minäminä-juttujaan, että nyt keskityn työntekoon enkä halua kuulla henkilökohtaisia asioita. Olen pari kertaa maininnut työkavereille, näille energiasyöpöille että eikö näistä asioista voisi puhua vaikkapa kahvitauolla, niin sain osakseni pahoja katseita.. työkaverit vievät kaiken työrauhan ja keskittymiskyvyn jatkuvalla omista asioistaan jauhamisella. Ja kaiken lisäksi haukkumalla ja arvostelemalla muita. Ja vaikka kuinka koitan olla neutraali, vedettiinpä minut yhteenkin paskan jauhantaan mukaan vaikka koitin siinä tuoda esiin, kuinka asioista olisi hyvä puhua avoimesti. Olen täysin kyllästynyt ja pettynyt hoitoalan ämmiin. Onhan niitä hyviäkin ja normaaleja mutta eivät jaksa tällaisia energiasyöppö työryhmiä ja en jaksa kohta enää minäkään. 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

12 tuntia sitten, Torlohka kirjoitti:

Älkää ny viittikö sorsia meitä joilla ei oo muuta sosiaalista elämää kuin työ :(

Ihan kirjan voisi joku päivä kirjoittaa siitä mitä sote-alan töihin sitoutuminen on saanut aikaseksi ja siitä , mitä ilman on jäänyt jäänyt omassa siviilielämässä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11 tuntia sitten, Sebucom60 kirjoitti:

Ihan kirjan voisi joku päivä kirjoittaa siitä mitä sote-alan töihin sitoutuminen on saanut aikaseksi ja siitä , mitä ilman on jäänyt jäänyt omassa siviilielämässä!

Omalla kohdallani suurimmaksi osaksi 8 h päivässä hengailemisen ihmisten kanssa jotka puukottaa toisiaan jatkuvasti selkään ja omaa pinnallisia arvoja ja nauttii siitä kuinka saa töissä draamaa aikaiseksi ja olematta kiinnostunut millään tapaa aidosti toisten voinnista ja asioista mutta omat asiat täytyy saada tuotua esille kovaan ääneen ja muiden päälle puhuen. Työpäivän jälkeen koitan jaksaa rauhoittua oman sielunkumppanini, ihanan mieheni kanssa mutta väsymyksen ja kuormittumisen jälkeen huomaan että ajatukset harhailevat töissä tapahtuneeseen ja energiasyöppöjen manipuloimisen aiheuttaman raskaan tunteen käsittelyyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 tunti sitten, Ativan5mg kirjoitti:

Omalla kohdallani suurimmaksi osaksi 8 h päivässä hengailemisen ihmisten kanssa jotka puukottaa toisiaan jatkuvasti selkään ja omaa pinnallisia arvoja ja nauttii siitä kuinka saa töissä draamaa aikaiseksi ja olematta kiinnostunut millään tapaa aidosti toisten voinnista ja asioista mutta omat asiat täytyy saada tuotua esille kovaan ääneen ja muiden päälle puhuen.

 

Juuri nyt, Astra kirjoitti:

Yksityinen päiväkoti? Meinaan kokemusta on.

 

Juuri nyt, Astra kirjoitti:

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...