Jump to content
MAINOS

Marevan ja sen kanssa kielletyt aineet?


Manta

Recommended Posts

Vanha ketju, mutta sattuipa silmään ja pakko ottaa kantaa. Kun yks mummeli minulle vakavana viime kesänä (lämpöä ulkona noin +33 ja muistutin juomisen tärkeydestä) niin hänpä ei saa juoda , kuin kaksi lasia vettä päivässä, korkeintaan. Minä hölmönä, että miksi. No kun kotihoidon työntekijä oli sanonut, että Marevanin kanssa ei saa juoda paljon, nesteen juominen se kun myös ohentaa verta!

Toinen mummeli sitten rouski selkäsärkyynsä Asperinia kuin leipää. Minä sitten vähän ihmettelemään, että kun teillä on tuo Marevan-lääkitys ... mummi sanoi, että kotihoitaja oli sanonut, että syö sinä vain Asperinia, se käy hyvin Marevan-potilaalle.

Jotain mätää Tanskanmaalla???

Jotenkin NIIN tutun kuuloista. Kuka "asiantuntija" neuvoo mitäkin, yleensä se on se kotihoitaja, joka ainakin Helsingin seudulla voi olla vaikka ensimmäisen lukukauden lähihoitajaopiskelija tai vielä parempaa, suoraan kadulta tempaistu lukiolaistyttö. Ja kotihoitajan sanaan uskotaan. Ihan sama mitä muut sanoo. Pitää olla vähintään professoritason MIES sanomassa, että kotihoitajan sana ei pidä paikkaansa. Tämä nyt siis on vain mun kokemus, mutta näin se menee ...

"Niin kauan kuin teillä on valo, uskokaa valoon, jotta teistä tulisi valon lapsia."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Kuten jo tässä on tullut ilmi on potilaalle parempi että Marevan-lääkitys sovitetaan sopimaan potilaan ruokavalion kanssa, eikä niin että potilas joutuu tekemään kauhean "ruokaremontin" Marevanin takia.Työharjoittelupaikassa potilaita neuvottiin olemaan erityisen tarkkana mm.pinaatin, nokkosen ja kaalien suhteen.Nekään ei ollut kiellettyjä, mutta ne sisältävät enemmän K-vitamiinia.Greippi- ja karpalomehua kehoitettiin välttämään, mutta greipin ja karpalon syömistä ei kielletty.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...