Jump to content

Heinolan kotihoito

Recommended Posts

MAINOS
Posted

Ei itsellä kokemusta, mutta kaverilla..pahempiakin löytyy, joten ei ainakaan hänellä ollut valittamista. :D

Posted

Välimatkat pitkiä...

Eikös se ole vaan positiivista..? :D
Posted

Välimatkat pitkiä...

Eikös se ole vaan positiivista..? :)

Onhan se jos tykkää suhata.  :)
Posted

Välimatkat pitkiä...

Eikös se ole vaan positiivista..? :)

Onhan se jos tykkää suhata.  :)

Ja jos tykkää kilometrikorvauksista..
Posted

Kesän 2000 olin kodinhoitajan sijaisena (siis opiskeluaikanani) kyseisessä paikassa. Kaksi palveluohjaajaa kaupungissa ja yksi silloisessa maalaiskunnassa. Nyt en tiedä miten tuo jako. Kotihoidon piirit jaettua niin, että maalaiskunnna pohjoispuoli yksi, eteläinen yksi ja keskustassa omia tiimejä. Siihen aikaan vielä kotihoito kävi kaupassa ja siivosi niin ja laittoi ruokaa ja pesi mummoja. Nykyään ei kuulema siivota ollenkaan. Itse olin ruokatiimissä, eli jaoin ruokia firman autolla mummoille ja aamupäivät käytiin kauppa-asioilla. Loppukesän kiersin osoitteissa ruokaa laittamassa ja pesemässä mummuja.

Työporukka oli ikääntyvää, suuria ikäluokkia paljon. Koulutuspohja vaihteli kotiavustajasta lähihoitajaan. Mukavaa porukkaa ja vaihtelevaa hommaa. Myös erillisissä hoitolaitoksissa oli kotihoidon tehtäviä. Esim. hopeasillassa oli toimintaryhmä, joka oli kotihoidon vastuulla.

Itsellä ei pahaa sanottavaa, joskin ei oma homma, mutta opiskelijan ihan sopiva homma. Ja ei ne välimatkat nyt niin pitkiä, kun jokainen tiimi hoisi omaa aluettan ja talolla oli 3 autoa käytössä.

Opettaja jumalan armosta...

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...