Jump to content
MAINOS

`Henkilöstömääristä


mimieth

Recommended Posts

Moi!

Onko olemassa jotain lakia siitä mikä minimimiehityksen tulee olla? Onko siitä jotain sanktioita? Kun olen itse harjoittelussa eräällä yksityisellä vanhusten palvelutalolla ja siellä on käytäntönä alkamassa 15 paikkaiselle osastolle 1 aamuun (7-14/15), 1 välivuoroon (10-18) ja yksi iltaan (14-21.30) sekä yökkö joka vastaa kahdesta osastosta yksi yhteensä n. 40 asiakasta. Parhaimmillaan kyseisessä paikassa on aamussakin vain oppisopimuslainen yksinään.. Eihän tämä voi olla laillista???

Ensinnäkin tuo että aamussa ja illassakin joutuu olemaan usean tunnin yksin, saati sitten että sen tekee oppisopimuslainen tai muu keikkaa tekevä opiskelija... Kun kuvittelin että opiskelija ei saisi olla yksin vastuussa esim lääkkeidenjaosta, vai onko se ok, kun ne on yökön toimesta kuitenkin valmiiksi jaettu ja aamuvuorolaisen pitää vain antaa asiakkaalle..

Hötkyilenkö turhasta? Muissa harjoittelupaikoissa en tälläiseen ole törmännyt!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei siitä lakia ole, mutta sosiaali- ja terveysministeriön (vai stakesinko ne oli..) laatusuositus on olemassa. (Kannattaa googlettaa se)

Se sitten, että toteutetaanko suositusta, on eri asia. Tosin esim. Tampereella Koukkuniemesssä jouduttiin lisäämään henkilökuntaa sen jälkeen, kun Lääninhallitus puuttui asiaan. Asia vain pitäisi nostaa ensin jonkun rohkean esiin ja olla myös valmis ottamaan vastaan sitä kautta melkoinen "paska" niskaansa...

Oppia ikä kaikki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lääkkeen antaja on vastuussa antamastaan lääkkeistä. Siis kun yökkö jakaa tarjottimelle ja aamuvuorolainen antaa potilaalle, niin aamuvuorolainen on vastuussa antamastaan lääkkeestä.

Opiskelija opiskelijana antamassa yksin lääkkeitä kuulostaa laittomalta. Opiskelija pitäisi olla aina jonkun valvomana ja ohjaamana.  Opiskelija EI ole milloinkaan työvoimaa.Eri asia on jos on keikalla ja työnantaja on katsonut, että henkilöllä on riittävä lääkekoulutus takana.

Opiskelijoita käytetään härskisti työvoimana. Meilläkin oltiin ilman sijaista kun osastolla oli opiskelijoita. Minun opiskelija ei ole minun kanssani työvoimaa, vaan ohjaan kuten ennenkin vaikka muut katsoisivat nenän vartta. Kerran järjestin opiskelijan muualle seuraamaan tutkimuksia kun oli pulaa hoitajista. Katsoin opiskelijan jo oivaltaneen pyllynpesun salat joten tutkimusten seuraaminen tuli hyvään saumaan.  :P

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...