Jump to content
MAINOS

kokemuksia TAYS:sta


-i.m-

Recommended Posts

Jos olet nääs Tampereella TAYS:ssa ollut töissä, kertoisitko kokemuksia paikasta. Keväällä valmistuvana sh:na pohdin kuumeisesti mihin mennä töihin  huh.gif Tampere ja Lahti ovat tälla hetkellä vahvimmat vaihtoehdot  ;)

-Ei voi sattua, ei tuu verta-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minä olen 12/08 valmistunut sh ja olen Taysissa töissä. Osastojahan siellä on hirveän monia ja minulla on kokemus vain yhdestä osastosta, jossa olen töissä. Olen ainaskin hyvin viihtynyt ja työkoverit ovat tosi kivoja ja niiltä uskaltaa aina kysyä, kun jotain ei tiedä. Peruspalkkaa saan tällä hetkellä 2130/kk. Taysin kautta voi saada esim. ymmärtääkseni vuokraltaan edullisia asuntoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

12/05 valmistunut ja ollut siitä asti Taysissa töissä. Myöskin kokemusta vain yhdeltä osastolta (hematologiselta). Hyvin olen viihtynyt: työ on haastavaa ja potilaskontaktit pitkiä. Työkaverit mukavia ja kaikilta voi vieläkin kysyä neuvoja. Paljon perehdytystä ja opittavia asioita on.

Taysin vuokra-asunnoissa elelen. Niitä löytyy mm. Kissanmaalta, Linnainmaalta ja Kaukajärveltä. Vuokrat markkinahintoja alemmat, asunnot siistejä ja tilavia. Kissantassu on se yhtiö, jonka kautta niitä hommataan. Kannattaa googlata.

Yliopistosairaalassa kaikki osastot hyvin mielenkiintoisia, valitset vain sinua kiinnostavan osaston. Mikäli mahdollista kannattaa keikkailu aloittaa jo opiskeluaikana ja näin tutustua eri osastoihin. Taysin sivuilla myös mahdollista täyttää avoin hakemus, jonka perusteella työhönotto ottaa sitten yhteyttä.

Nyt myös haussa paljon sijaisuuksia, joihin opiskelijatkin huomioidaan soveltuvin osin.

Palkat vaihtelevat eri toimialueittain esim. gastron puolella paremmat palkat kuin perus-sisätaudeilla.

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jaahas no nyt tuli aika laajahko kysymys :D naistentaudit on ehdottomasti kiva työpaikka, suosittelen liittymään porukkaan :( palkka nyt ei päätä huimaa mut työ on monipuolista ja haastavaa ja työporukka oikein erittäin jees. neurokirralla työ on rankkaa mutta toisaalta myös kovasti haasteellista ja sielläkin kiva työporukka. myös parempi palkka ku naistenklinikassa. vastasyntyneiden teho ja tarkkailu on ihan ok, älyttömän raskas paikka toisinaan ja siellä kyllä jätetään uus hoitaja helposti aika omilleen pärjäilemään. muista osastoista ny ei niin kauheesti kokemusta oo, lastenkirraa oon kuullu kehuttavan ja lastenneuroa sit taas moitittavan. ota yhteyttä taysin työhönottoon tai laita taysin kotisivuilta avoin hakemus menemään ni parissa tunnissa suhun otetaan yhteyttä niin saat vähän tarkempaa infoa eri osastoista sitte :)

to be right is only half the battle, to convince the doctor is more difficult

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

neurokirralla työ on rankkaa mutta toisaalta myös kovasti haasteellista ja sielläkin kiva työporukka. myös parempi palkka ku naistenklinikassa. vastasyntyneiden teho ja tarkkailu on ihan ok, älyttömän raskas paikka toisinaan ja siellä kyllä jätetään uus hoitaja helposti aika omilleen pärjäilemään. muista osastoista ny ei niin kauheesti kokemusta oo, lastenkirraa oon kuullu kehuttavan ja lastenneuroa sit taas moitittavan.

Kiitoksia  "sisäpiiritiedoista"  :D Vauvojen teho kiinnostaisi, pitää miettiä vielä.. 

-Ei voi sattua, ei tuu verta-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

neurokirralla työ on rankkaa mutta toisaalta myös kovasti haasteellista ja sielläkin kiva työporukka. myös parempi palkka ku naistenklinikassa. vastasyntyneiden teho ja tarkkailu on ihan ok, älyttömän raskas paikka toisinaan ja siellä kyllä jätetään uus hoitaja helposti aika omilleen pärjäilemään. muista osastoista ny ei niin kauheesti kokemusta oo, lastenkirraa oon kuullu kehuttavan ja lastenneuroa sit taas moitittavan.

Kiitoksia  "sisäpiiritiedoista"  ::) Vauvojen teho kiinnostaisi, pitää miettiä vielä..

Öö, tajusinkohan nyt ihan oikein...Ai että vastasyntyneiden teho ja muitten vauvojen teho ois erikseen?! Ei kai sentään...

"Work smart, not hard." Dr. House

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eivät ole erikseen. VTO/LO5:llä hoidetaan kaikki vastasyntyneet, LO1:lla taas lasten teho, jolla kaikenikäisiä. Kirurgiset tehohoitoa vaativat pääsääntöisesti aikuisten teholla.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eivät ole erikseen. VTO/LO5:llä hoidetaan kaikki vastasyntyneet, LO1:lla taas lasten teho, jolla kaikenikäisiä. Kirurgiset tehohoitoa vaativat pääsääntöisesti aikuisten teholla.

Onko teilläkin siellä "leikki-teho"? Luulin että vaan TYKS on hiukan outo. Siis vaativaa teho-hoitoa tarvitsevat 1 v --> hoidetaan aikuisten puolella. Eli esim. dialyysit. Minun mielestä jotenkin outoa..

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis vain välittömästi postoperatiivisesti tehohoitoa tarvitsevat kirurgiset lapsipotilaat (elektiiviset tai päivystyksellisesti operoidut) on aikuisten teholla. Tämä lienee jäänne niiltä ajoilta kun lastenkirurgian osasto kuului vielä kirurgian klinikkaan. Nyttemmin kuulunut sekin jo monta vuotta lastenklinikkaan. Postoperatiivisesti voidaan hoitaa kirurgisia lapsiakin lastenteholla, jos esim. tehokkaamman nestehoidon tai parenteraalisen nutrition tarvetta, tai vaatii monitoriseurantaa. Lastenkirurralla kun (tietääkseni) ei sellaiseen mahdollisuutta ole.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko teilläkin siellä "leikki-teho"? Luulin että vaan TYKS on hiukan outo. Siis vaativaa teho-hoitoa tarvitsevat 1 v --> hoidetaan aikuisten puolella. Eli esim. dialyysit. Minun mielestä jotenkin outoa..

Mikä on "leikkiteho"? Erityisesti kiinnostaisi tietää minkälaisia lapsia täällä hoidetaan ? Mikä on siis ns, hoidon vaativuustaso?

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko teilläkin siellä "leikki-teho"? Luulin että vaan TYKS on hiukan outo. Siis vaativaa teho-hoitoa tarvitsevat 1 v --> hoidetaan aikuisten puolella. Eli esim. dialyysit. Minun mielestä jotenkin outoa..

Kaikki raskasta tehohoitoa vaativat lapset ovat "aikuisten teholla" minun käsitykseni mukaan. Paremmin tietävät saapi korjata. Eli leikkiteho hyvinkin.

Muokkaus:Lisätty lainaus

"Work smart, not hard." Dr. House

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Nostetaas tätä vanhaa ketjua hieman. Itse aloitan TAYSissa työt 7.2. Tuleva työpaikkani sijaitsee gastroenterologian puolella ja on osasto GAS1/kir II. Kokemuksia kenellekään paikaista? Lähinnä kyselen työpaikan ilmapiirin perään ja kuinka uusiin suhtaudutaan? Vaikutti ihan mukavalta osastolta näin tutustumisen perusteella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Gas 1 on ihan mukava osasto, kun siellä on joskus " vieraillut". Työporukka melko nuorehkoa ja rentoa omasta mielestäni. Uskaltaa kysyä neuvoa ja sitä saa. Uskoisin, että tulet siellä viihtymään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitokset tiedoista, Hoitsu78. Itse kun olen melkoisen vihreä vielä tässä ammatissa, niin pidän ehdottoman tärkeänä sitä, että työpaikalla uskaltaa kysyä apua. Nyt on hyvät fiilikset lähteä ensimmäiseen yliopistosairaalatasoiseen työpaikkaan. Toki jännittää, mutta hyvällä tavalla. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tsemppiä työn aloitukseen! :) Itsekin valmistuin 2 vuotta sitten ja Tays:lla aloitin työurani ja siellä yhä olen :) Saatamme joskus törmätäkin siellä ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos tsempeistä, Hoitsu. Voihan se ollakin, että joskus törmäillään. Jos näet jonkun epätoivoisesti etsivän tietä pukukopilta osastolle, niin se olen takuuvarmasti minä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Mitenkä on käytännön asiat TAYS:ssa?

Eli miten löytyy työsuhdeasuntoja (netin mukaan on olemassa, mutta kuinka helposti saa)? Miten löytyy talosta parkkipaikkoja? jne.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuosi sitten olivat nuo Kissantassun asunnot aika suosittuja. Ovat kuulemma siistejä asuntoja ja hintakaan ei päätä huimaa. Haussa etusijalle menevät muualta muuttavat. Parkkipaikkatilanne on tietääkseni melko huono, mitä ainakin olen kuullut. Itse tosin käytän pyörää ja omia jalkoja työmatkoihin, joten parkkipaikkojen kanssa en ole joutunut älskäämään.

Muuten suosittelen kyllä työpaikkana. Toki riippuu osastosta, mutta itse viihdyin niin hyvin, että takaisin tulin, kun muualle lähdin työskentelyä kokeilemaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Jatketaas tähän aloitukseen :)

Mulla pitäisi olla (jos ei nyt tuu mitään ihmeellistä) niin sen yli 140 op kasassa kesään mennessä että saisi tehdä sh:n sijaisuutta. Olisko jollakulla heittää vinkkejä mikä olisi kiva osasto sh-opiskelijalle taysissa? Työkokemusta on oikeastaan vain sairaalan ulkopuolelta (lanssi, lähäri taustalla).

Olen keväällä lähdössä vaihtoon tekee sh:n perusopintojen harjoittelut (kirra, sisukset, lasten ht) joten ei oikein pääse laittamaan jalkaa ovenväliin kesätöitä ajatellen. Samalla kyllä vähän mietityttää miten työnantaja suhtautuu ulkomailla suoritettuihin harjoitteluihin, kun se maa mihin lähden on vanhoja itäblokin maita ja hoitokulttuuri on vähän eri ku täällä suomessa 8)

Omia kiinnostuksen kohteita olisi perioperatiivinen puoli, mutta leikkuriin ei ainakaan pääse ennenkuin on suuntautumisopinnot takana. Olisiko taysissa mahdollisuuksia päästä johonki heräämöön esim.? Muuten kyllä oikeastaan kaikki osastot olisi kiinnostavia työpaikkoja. Onko kenelläkään kokemuksia ensiavusta ottavatko sinne opiskelijoita kesätöihin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Omia kiinnostuksen kohteita olisi perioperatiivinen puoli, mutta leikkuriin ei ainakaan pääse ennenkuin on suuntautumisopinnot takana. Olisiko taysissa mahdollisuuksia päästä johonki heräämöön esim.? Muuten kyllä oikeastaan kaikki osastot olisi kiinnostavia työpaikkoja. Onko kenelläkään kokemuksia ensiavusta ottavatko sinne opiskelijoita kesätöihin?

Ensiapu Acutaan kuulemma haetaan kesäksi justiinsa nyt sekä sh-opiskelijoita että jo valmiita sh:ta. Että ota yhteyttä osastonhoitajaan ja kysele hiukan :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

On kyllä ihme kokemuksia TAYS:n leikkureista. Le 6, 7, 8 eroavat täysin muusta TAYS:n toiminnasta. Työntekijät ovat todella omituisia. Itseään täynnä olevia jumalan yläpuolella olevia shittejä. Todella vaikeaa päästä mukaan tiimiin, eikä esim. aloittelijaa edes tervehditä saati neuvota.

 

On se kumma, jos olet joku per*eleen intsrumenttihoitaja ja olet heti superasemassa, koska olet leikkurissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
  • 2 vuotta myöhemmin...

Moi! Lähihoitajatkin kuulemma pääsevät tekemään ainakin leikkaa tayssissä. Millaisiin osastoihin keikkailu on mahdollista?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...