Jump to content
MAINOS

Muut liitot


pile

Recommended Posts

Kun nyt jasenisto on alkanut irtautua TEHY:sta (hyva niin),niin oletteko valinneet toisen liiton vai jaaneet työttömyyskassan jaseneksi?

Itse liityin 1994 Toimiehtoliiton jaseneksi ja tyytyvainen olen ollut.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Miksi pitäisi kuulua jonkin liiton jäseneksi? Eiväthän nämä muut liitot aja etuamme edes sitä vähää mitä Tehy. Itse jään ainoastaan YTK:n työttömyyskassan jäseneksi, en koe tarvitsevani minkään liiton palveluita.

Säästyneellä rahalla kyllä maksaa mökkejä ja lakimiehen palveluita sen verran mitä tarvitsee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi pitäisi kuulua jonkin liiton jäseneksi? Eiväthän nämä muut liitot aja etuamme edes sitä vähää mitä Tehy. Itse jään ainoastaan YTK:n työttömyyskassan jäseneksi, en koe tarvitsevani minkään liiton palveluita.

Säästyneellä rahalla kyllä maksaa mökkejä ja lakimiehen palveluita sen verran mitä tarvitsee.

Aivan oikein.Kuulun vain TOEL:n tyottomyyskassaan.Liitot ovat Brezvenilainen jaanne.Norjassakin jokainen tyontekija neuvottelee oman palkkansa.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli vaan mieleen,etta kun Wanhemman rotaation hoitajat vastustivat lakkoa,niin miksipa nuoremmat ei perustaisi omaa puljua.

Ei ihan liittoa ehka,mutta yhdistys kuitenkin.Kuten Nuoret Laakarit.Laakariliitto ainakin kuuntelee heita.Jos nuoret hoitajat(sanotaan vaikka alle 35 v. niin paasen itsekin mukaan 8) ) liittyisivat yhteen,niin uskoisin etta nuorista lahtee kovempi aani maailmalle kuin rahisevista TEHY:n mummoista.

Teksti menee valilla rumaksi,mutta jostain on aloitettava.Eikös?

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli vaan mieleen,etta kun Wanhemman rotaation hoitajat vastustivat lakkoa,niin miksipa nuoremmat ei perustaisi omaa puljua.

Ei tuo ajantasalla olo ja oman järjen käyttö ole ainoastaan nuorten hoitajien etuoikeus. Minun työpaikkani vihaisimmat ja aikaaseuraavimmat hoitajat ovat yli nelikymppisiä miehiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syy,miksi en ole edes TEHY:n työttömyyskassan jasen on sen suunnaton hitaus jonka koin vuonna 1994.Olin 3 viikkoa työttömana,kun odottelin etta uusi työ alkaa. Laitoin heinakuussa hakemuksen sisaan.3 kk myöhemmin tuli negatiivinen paatos.En ole kuulemma ollut vaadittavaa maaraa töissa.Noh,olin kylla lahettanyt paperit 3 vuodelta.Valitin.Uusi kasittely.Talla kertaa noin 2 kk kulutua sain negatiivisen paatoksen,en ole kuulemma TEHY:n jasen.Valitin ja kerroin olleeni jasen jo vuodesta 1987.No aloitetaan kasittely uusiksi.Kun koko kasittely oli kestanyt n.6 kk,soittelin piruuttani ja kyselin rahojeni peraan.Sain puhelimessa vastauksen,etta voikohan sulle maksaa paivarahaa koska sa olet ansainnut niin paljon ulkomailla.Haloo!!Eikö ansiosidonnainen juuri tahan perustukin,ainakin toistaiseksi.

Tuolloin lahetin faxin heille jossa haukuin koko työttömyyskassan ja kuohuksissani haukuin kait heidan sukulaisetkin viela kaupan paalle. :-[

Muutamaa paivaa myöhemmin kassan johtaja R.Hukkanen valitteli minulle puhelussaan,että kuinka paljon heillä on töita ja on paljon sijaisia.Tuollainen selitettely kertoo vain siita,ettei pomolla ole tilanne hallinnassa.Ei minua kiinnostaa syyt,miksi homma ei toimi.Sen pitaa toimia,jos siita on maksettukin. Tama tapahtui siis vuonna 1994,en tiedä miten kauan nykyaan kasittelyssa menee.

ps. 1999 olin 2 viikkoa työttömana kun vaihdoin työpaikkaa.Lahetin korvaushakemuksen TOEL:n kassaan ja seuraavana keskiviikkona oli kopeekat tililla..

Noh,tulipa purkaudutta oikein kunnolla jouluaamulla.Pitaa lahtea nyt toihin. 8)

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8)

Pelkkätyöttömyyskassa on siis VAIN työttömyysturvalle. JOS sitten tulee ongelmia työsuhteessa niin olet "ominesi". Varsinkin yksityissektorilla pitää olla tarkka työsuhteen kanssa. Kunnalla asiat oavt hieman paremmin oman luottamusmiesjärjestelmän myötä, mutta aina niitä risujakin eksyy kukkaruukkuun...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8)

Pelkkätyöttömyyskassa on siis VAIN työttömyysturvalle. JOS sitten tulee ongelmia työsuhteessa niin olet "ominesi". Varsinkin yksityissektorilla pitää olla tarkka työsuhteen kanssa. Kunnalla asiat oavt hieman paremmin oman luottamusmiesjärjestelmän myötä, mutta aina niitä risujakin eksyy kukkaruukkuun...

Sivusta olen seurannut paria ongelman selvittämistä ja kyllähän ainakin Tehyn lakimiespalvelut ovat olleet kehnonlaisia. Puhelimessa on saatu kyllä ohjeita, mutta konkreettinen apu on ollut työn ja tuskan takana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko TEHY:n asianajaja ollut koskaan tuomioistuimessa jasenen apuna?En ole kuullut.

Kyllä on...

Kiitos.Tietomaarani kasvoi taas.Noista tuomioistuin jutuista ei vaan tule oikein tietoa julkisuuteen.Ja tarvitseeko tullakkaan.Ainahan se on henkilökohtainen tragedia.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Säästyneellä rahalla kyllä maksaa mökkejä ja lakimiehen palveluita sen verran mitä tarvitsee.

Ei siinä mitään säästä. Jäsenmaksut on 100% verovähennyskelpoisia, jos et niitä maksa, niin verot nousee vastaavasti!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[

Ei siinä mitään säästä. Jäsenmaksut on 100% verovähennyskelpoisia, jos et niitä maksa, niin verot nousee vastaavasti!

juu,jos jossain säästää haluaa niin erotkaa kirkosta.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei siinä mitään säästä. Jäsenmaksut on 100% verovähennyskelpoisia, jos et niitä maksa, niin verot nousee vastaavasti!

Itse olen maksanut vuosien varrella Tehylle jäsenmaksuja n. 4500 €. Jos otetaan huomioon verovähennysetu, niin reaalimaksuksi jää minun veroprosentillani noin 3300 €. Ja jos oletetaan että työskentelen eläkeikään saakka (26v), niin tulen maksamaan todellisia maksuja Tehylle vielä noin 6300 €.

Summat ovat mielestäni isoja, mutta eropäätökseeni ei rahalla ollut vaikutusta. Periaatteellistahan tämä on ja aina vaan päätökseni vahvistuu kun Tehyn sekoiluita seuraa.

Vajaan 30 000 000 euron budjetilla ammattijärjestön pitäisi saada enemmän aikaan jäsenistönsä hyväksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...