Jump to content
MAINOS

Lastensairaanhoitoon tai keskolaan


Shoivari

Recommended Posts

Miten voisikaan erikoistua keskosiin tai pienten lasten sairaanhoitoon?

Meillä diakissa kun lasten ja naistentaudit on korvattu monikulttuurisuus sössötyksellä ja hädissäni ilmoittauduin jo metropolian avoimeen jotta edes jotain opetusta lastentaudeista saisin. Ko. puolella työskentelevät, kertoisitteko työn arjesta, hyvästä ja huonosta puolesta. Kiitos kovasti. :D

Tärkeintä elämässä on puutarhan hoito, eikä sekään ole kovin tärkeätä.

Kiinalainen sananlasku

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Miten voisikaan erikoistua keskosiin tai pienten lasten sairaanhoitoon?

Meillä diakissa kun lasten ja naistentaudit on korvattu monikulttuurisuus sössötyksellä ja hädissäni ilmoittauduin jo metropolian avoimeen jotta edes jotain opetusta lastentaudeista saisin. Ko. puolella työskentelevät, kertoisitteko työn arjesta, hyvästä ja huonosta puolesta. Kiitos kovasti. :D

Tämä menee nyt ohi aiheen, mutta minkä helevetin takia pitää muuttaa kaikkea koulustusta tuohon "multikulttuurisuus, voimavaralähtöisyys, suvaitsevaisuus"-sössötykseksi? Mihin katosi se raaka ammattitaito teorian ja käytännön osalta? Tällä alalla tarvitaan sitä lääketieteellistä osaamista. Jos haluaa tuollaista sössötystä, niin menee sossupuolelle tms paikkaan.

Meillä tilanne on vielä onneksi sellainen, että on omat suuntaavat lasten ja nuorten hoitotyöhön. Perusopinnoissa tulee kaikille lastentautien opintoja. Neonatologit ja lastenlääkärit ja -kirurgit pitävät hyviä luentoja yms.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei taida pelkkää keskosten hoitotyötä olla missään suuntautumisvaihtoehtona. Itse kävin aikanaan SAMK:ssa lasten ja nuorten hoitotyön suuntaavat ja työllistyin yo-sairaalaan lastenkirurgiselle. Sittemmin akuuttihoitotyö on vienyt mennessään, mutta ei niistä lasten opinnoista haittaa ole ollut näissäkään hommissa. Kysele muitten amk:jen suuntavien tarjontaa ja kannattaa vilkaista myös täydennyskoulutukset.

Suosittelen lämpimästi lastenhoitotyötä, jos olet kiinnostunut lapsista. Itse en ole mitenkään erityisen lapsirakas, mutta tykkäsin kyllä kovasti niistä hommista. Ja jos joskus sisätöihin palaan, niin ehdottomasti lapsille. Lapset on avoimia, rehellisiä ja vilpittömiä, paranee nopeasti ja antaa välittömän palautteen. Toisaalta parantumattomasti sairaan lapsen hoitaminen on varmasti hyvin raskasta. Samoin kun vakavasti sairaankin, koska väsynyt, hiljainen ja "alistunut" lapsi on vaikeaa katsottavaa  :D ainakin mulle oli. KOskaan et hoida pelkkää lasta, vaan koko perhettä, ja se pitää hyväksyä. Sairastuessaankaan lapsesta ei tule sairaalan omaisuutta, vaan hän on mitä suuremmissa määrin vanhempiensa lapsi ja perheensä jäsen.

Onnea valitsemallesi uralle!  :D

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten voisikaan erikoistua keskosiin tai pienten lasten sairaanhoitoon?

Meillä diakissa kun lasten ja naistentaudit on korvattu monikulttuurisuus sössötyksellä ja hädissäni ilmoittauduin jo metropolian avoimeen jotta edes jotain opetusta lastentaudeista saisin. Ko. puolella työskentelevät, kertoisitteko työn arjesta, hyvästä ja huonosta puolesta. Kiitos kovasti. :D

Tämä menee nyt ohi aiheen, mutta minkä helevetin takia pitää muuttaa kaikkea koulustusta tuohon "multikulttuurisuus, voimavaralähtöisyys, suvaitsevaisuus"-sössötykseksi? Mihin katosi se raaka ammattitaito teorian ja käytännön osalta? Tällä alalla tarvitaan sitä lääketieteellistä osaamista. Jos haluaa tuollaista sössötystä, niin menee sossupuolelle tms paikkaan.

Meillä tilanne on vielä onneksi sellainen, että on omat suuntaavat lasten ja nuorten hoitotyöhön. Perusopinnoissa tulee kaikille lastentautien opintoja. Neonatologit ja lastenlääkärit ja -kirurgit pitävät hyviä luentoja yms.

Samaa ihmettelen minäkin. Vaihtaisin oitis koulua mutta kun olen opinnäytetyön ja opintojen osalta niin pitkällä ettei kannata, en saisi tätä diakonia multikulttuurisuus sössöä missään muualla hyväksi luettua. Valitettavasti Diakilla on liian hyvä maine ainakin Helsingissä, sillä opetuksen taso on reippaasti alle riman. Meillä ei ole vaihtoehtona muu kuin yhteisölähtöisyys ja monikulttuurinen diakonia. Höpän pömpppppääää. Suututtaa.

Tärkeintä elämässä on puutarhan hoito, eikä sekään ole kovin tärkeätä.

Kiinalainen sananlasku

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen erikoistunut sis-kir puolelle mutta viimeiset kaksi vuotta olen ollut suomessa ollessani lasten puolella töissä varsin monipuolisissa paikoissa. Hyvin on sis-kir erikoistumisellakin pärjännyt, työkaverit on perehdyttäneet ja neuvoneet kiitettävästi. Jatkuvasti tulee eteen uutta, mutta kun asioista ottaa selvää niin pärjää vaikkei oisi lapsille erikoistunutkaan.

life is what happens when you plan other things...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ot mutta mitä ihmeen kummaa, mä oon diakista valmistunut ja kyllä meillä vaan käytiin naistentaudit ihan kunnolla läpi ja lastentautejakin kohtalaisesti plus lastenosastoille pääsi harjottelemaan ne ketkä halus. mutta tää ny taas ei ollu helsingin yksikössä ja valmistumisesta aikaa pari vuotta et kait siellä on sitten meininki muuttunut??

to be right is only half the battle, to convince the doctor is more difficult

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen erikoistunut sis-kir puolelle mutta viimeiset kaksi vuotta olen ollut suomessa ollessani lasten puolella töissä varsin monipuolisissa paikoissa. Hyvin on sis-kir erikoistumisellakin pärjännyt, työkaverit on perehdyttäneet ja neuvoneet kiitettävästi. Jatkuvasti tulee eteen uutta, mutta kun asioista ottaa selvää niin pärjää vaikkei oisi lapsille erikoistunutkaan.

Jossain vaiheessa ainakin Taysissa oli linja, että lastenklinikkaan otetaan töihin vain lastenhoitotyöhön suuntautuneita. En tiedä kuinka hyvin ovat linjan pystyneet pitämään nykyisessä sijaistilanteessa.

Piramk muuten jossain vaiheessa pyöritti täydennyskoulutusta lastenkirurgisesta hoitotyöstä. Liekö edelleen ohjelmistossa?

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jossain vaiheessa ainakin Taysissa oli linja, että lastenklinikkaan otetaan töihin vain lastenhoitotyöhön suuntautuneita. En tiedä kuinka hyvin ovat linjan pystyneet pitämään nykyisessä sijaistilanteessa.

heh, eivät mitenkään ;D

to be right is only half the battle, to convince the doctor is more difficult

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olenkohan jo avautunut koskien lastenhoitajia ts. lähihoitaja + lapset&nuoret. Ylihoitaja ilmoitti että heitä ei palkata kun pahimmassa hädässä. Mieluummin sahu:n suuntautuneita,

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta ymmärrän tuon, eikös lasten suuntautuminen lähihoitajilla ole enemmän avopuolen juttua, siis johonkin päiväkotiin tms? Lastensairaanhoito taas vaatii myös hoitotyön osaamista, ei pelkkää lasten kanssa olemisen taitoa ja tietoa.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Suorita viimeinen harjoittelujaksosi lastentautien osastolla jos et pääse varsinaisesti erikoistumaan lapsiin. Mulla on muutaman vuoden työkokemus lastenosastoilta ja ihan terkkaripohjalta olen sinne päätynyt (lastenneuvolassa työskenneltyäni ensin). Hyvin olen pärjännyt tällä pohjalla, mutta tietysti aina uuteen paikkaan meno vaatii perehdytyksen.

Lastenhoitotyö on antoisaa vaikkakin välillä todella rankkaa. Riippuu tietysti siitä millaisella osastolla työskentelet. Lapset eivät turhista valita, mutta monesti törmää "vaativiin" vanhempiin. Perhehoitotyön osaamisesta on hyötyä, koska perheen auttamista ei voi koskaan unohtaa lasta hoitaessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole lähihoitajilla mitenkään erityisesti painottunut avopuolelle. Molempia suunnilleen yhtä paljon. Ihan erillisenä kokonaisuutena sairaan lapsen ja nuoren hoito. Itse olen lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelmasta valmistunut, ja tällä hetkellä lasten operatiivisella töissä. Mielellään ottivat. Ja koen että hyvin pärjään. Viimeisen vuoden harjoittelut tein päiväkodissa ja lasten erikoissairaan hoidossa. Että näin.. Ja ylihoitaja nimenomaan sanoi että ensisijaisesti ottavat lapsiin ja  nuoriin suuntauneita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...