Jump to content
MAINOS

Määräaikainen työsopimus vs. "pöytäkirjamerkintä"


Kipusisko84

Recommended Posts

Olen allekirjoittanut määräaikaisen työsopimuksen, joka on yli vuoden mittainen. Sopimusta kirjoittaessa en edes kysynyt irtisanoutumismahdollisuudesta, koska oletin että tämä sopimus joka tapauksessa sitoo minut sen loppuun asti (mihin olen toki valmis edelleen, työpaikka oli tuttu jo ennestään jne...).

No nyt olen sitten nähnyt unelmieni työpaikkailmoituksen, jota haluaisin hakea. Meillä on voimassa Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimus joka sanoo näin:

"5. Määräaikainen työsopimus päättyy määräajan päättyessä.

Pöytäkirjamerkintä:

Yli kahdeksan kuukautta kestävä määräaikainen

työsopimus voidaan irtisanoa edellä mainituin irtisanomisajoin,

ellei työnantajan ja työntekijän välillä

ole muuta sovittu. Enintään kahdeksan kuukauden

määräaikaisen työsuhteen osalta voidaan sopia vähintään

yhden viikon irtisanomisajasta."

Vääntäkää nyt rautalangasta, tarkoittaako tämä siis sitä että sopimus on irtisanottavissa? Jos ei niin ihan tyytyväisenä kakkuni lusin loppuun asti mutta mielelläni hakisin myös tuota vakipaikkaa. Pomolta en viitsi tässä vaiheessa vielä mitään kysyä, kun on hyvin pieni työyhteisö missä tulisi tuliset paikat jos saisin "vihat niskaani" ja sopimusta jäljellä vielä siis melkein vuosi...  Kiitos jo etukäteen!

"Poliittinen elin on esimerkiksi pääministerin perna." Odd 6v.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Määräaikaista sopimusta ei tietääkseni voi irtisanoa, mutta purkaa sen kyllä voi yhteistuumin työnantajan kanssa. Mutta kannattaa varmistaa liitosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mulla oli kyllä kyseessä eri työehtosopimus, eli kvtes,

mutta mä kyllä vaan ilmoitin lopettavani työsuhteen, ja sain siihen kirjallisen vahvistuksen. eikai sitä työnantajan virallisesti täydy hyväksyä, mutta mä en silloin tiennyt sitä. ilmoitin vaan lopettavani ja se oli ok.

eli kaiketi munkin kohdalla oli kyse tosta työsuhteen purkamisesta....harva työnantaja tuskin sanoo että ei sovi se lopettaminen.

tai no, kai niitäkin on, mutta kyllä mä uskoisin että sä sieltä pois pääset jos haluat.

olipas vähän sekavasti selitetty...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Periaatteessa työnantajan ei tarvi määräaikaisen työsopimuksen irtisanomista hyväksyä. Mutta jos on ymmärtäväinen pomo, niin yhteistuumin se voidaan purkaa. Mä ilmotin muinoin ollessani määräaikaisessa työsuhteessa, että oon muuttamassa työn vuoksi muuhun kaupunkiin, eikä työsopparin purku ollu mikään ongelma. Ilmotin siitä päivälleen 2viikkoa etukääteen, ennen ku halusin lähteä paikasta.

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...