Jump to content
MAINOS

palveluyksikön yöhoito


satusaa

Recommended Posts

Voitteko kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, kokemuksia hyviä ja huonoja yökköjen aamutoimista yksiköissä. Lähinnä minua kiinnostaa vieläkö vanha perinne elää, eli jo esimerkiksi kello 5 potilaita nostetaan yökön työnkuvana aamupesuille? tai mitenkä toimii yksikkö, jossa vapaasti voidaan heräillä kun siltä tuntuu.

Pohdinnan alla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ite oon heittänyt keikkaa yhdessä palvelukodissa joten en osaa kovin laajalti sanoa, mutta tuolla koitetaan järjestellä asiat niin että yökön tehtävä on lähinnä se valvominen.

Ai niin, aamupuuro keitetään ja katetaan osaston pöydät aamupalaa varten. Saunapäivinä sauna laitetaan lämpeemään 0600. Asukkaiden soittoihin vastaillaan, nekin harvemmin johtavat mihinkään toimenpiteisiin, kunhan kelloa kysyvät..tai yökön nimeä :)

Muuten sitten kulutetaan aikaa kun yritetään pysyä hereillä.

Tuolla on kyllä ne vakituiset työntekijät sanonu että on huomattavasti erilaista kuin monissa muissa geriatria mestoissa. Tuolla on sellasta viriketoimintaa lähes päivittäin ja hoitajat ehtii juttelemaan keskenään ja joinakin päivinä kahvitauotkin pääsee venahtamaan. Eli ei tarvitse pitää kiirettä että saa kaikkien perushoidon tehtyä ja ehtii vielä järjestämään bingoa tms. vanhuksille :)

ps. Kokemuksen syvällä rintaäänellä en voi sanoa mitään, mutta innokkaan opiskelijan matalalla viskibassolla :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä ku olin eräässä palvelukodissa yövuoros nii siellä keitettiin puuro, tehtiin leivät, huolehdittiin mehut ym juomat ja jaettiin lääkkeet aamuksi. Yökkö myös valmisteli aamupalakärrin, jolla sit lähdettii jakaa ruokaan niille, jotka ei tullu syömään ruokasaliin.

Sit oli tiettyjen asukkaiden kämpät, mis täytyi käydä joka yö. Muuten sit vaan turvapuheluihin vastaamista ja sen kautta auttamista.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Meillä yökkö ei tee muuta kuin normaalit kierrot ja vastailee kelloihin. Joskus ovat kyllä viimeisellä kierrollaan mitanneet verensokerin tai lämmön, jos asukas on ollut hereillä. Niin, ja keittäneet aamuvuorolaisille kahvia :)

Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...