Jump to content
MAINOS

Olen hyvä!


Ginny

Recommended Posts

Joskus on päiviä kun mikään ei onnistu ja joskus tulee hetkiä kun teet heroistisia tekoja(tai ainakin siltä tuntuu)! Ajattelin että olisi mukava jos olisi paikka jossa voisi kertoa muillekin, missä on kokenut onnistuneensa tänään (tai eilen tai viime viikolla, viime kuussa jne). Tiedättehän tuntee kun leijuu taivaissa ja miettii, että hitto mä hoidin tän asian hienosti ja haluat kertoa sen muillekin ja jakaa tuon euforisen tunteen! En tiedä onko jo tällaista aihetta olemassa, mutta valvojat tai vanhemmat foorumilaiset sen kertokoon jos tietää.

Itselle jäi tänään hyvä fiilis kardioversiosta jossa nukutin potilaan anestesialääkärin valvonnassa ja työtoveri jysäytti rytmin sinukseen. tuntu että homma sujui niinkuin piti ja tosiaan jäi vaan hyvä fiilis siitä hommasta..

"..En usko, että saa yleistä hyväksyntää/ käsitykseni kieroon kasvaneet./ Voidaanko määritellä rajaa sellaista/ kun hassusta tulee pelottava? Ei saisi ajatella näin/mutta se ei oo ainoo, mitä teen väärin./

Minussa on ongelma/ jokin virhe ohjelmoinnissa/ puutteita koodissa/ korvaa arvaamattomuudella/ Tuntuu että tekijä unohti otsaan kirjoittaa/  Ravistettava ennen käyttöä.."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kaikki yksittäiset potilaan ja omaisen kohtaamiset, jotka ovat olleet haastavimpia.

Joihin revit selkänahastasi ylimääräiset voimavarat ja minuutit, joiden jälkeen saat kiitosta joko suoraan tai välillisesti ja tiedät toimineesi niin hyvin kuin pystyit.

Jokainen yksinkertainenkin hoitoasia, joka edistää potilaan hyvinvointia.

Duunikaverit, joita osaa auttaa vaikka yksinkertaisessa tietoteknillisessä asiassa.

Tilanteita on monia. Kun työskentelee tk-tasoisessa paikassa niin työn ja titteleiden arvostus on niinkin matala tuolta ulkoapäin, että jokaisen omaa parasta ajatellen on peree poimia kaikki yksittäiset onnistumiset. Ne auttavat jaksamaan ja ne auttavat myös niiden "kun mikään ei onnistu"-päivien yli.

Kun ei ole jumalasta seuraava niin huumori on myös hyvä ominaisuus, niin itsessä kuin ympäristössä :D.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Koin tässä taannoisella kirran työharjottelu jaksolla TYKS:ssä haavan hoidon suhteen onnistumisen merkit. Sh joka oli aina naama väärinpäin ja oli ilkeä, naputti joka hiton asiasta kun hanskojaki kuluu liikaa ym... Tiedätte varmasti näitä ihmisiä?

No eni vei tämä ko. hoitaja oli sen päivän ohjaajana minulle ja tämä nirppa nokka KEHUI mun työskentelyä dreenin poistossa,haava sidosten vaihdossa, ylös nousussa  ym.. Olin aivan taivaassa ! Liitelin varmaan 5 cm irti lattiasta sen jälkeen. Kirjaus meni hyvin se ei naputtanut siitäkään... Anto vielä hyvän palautteen palautevihkoon.. Vihdoinki sai opiskelijana sellasta arvostusta ja palutetta kun kaipaa et jaksaa istuu harjottelun jälkeen koulun penkillä ( olen työelämä ihmisä, teoria ei ole mua varten).

Harmi vain että töitä sieltä ei saanut  :nauraa: mutta nokka kohti ksh harjottelua  :P

Doctors save lives, nurses save doctors..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vimeisimpänä onnistumisen kokemuksena tuli mieleen trauma- tapaus, jossa potilaan tila vaati nopeaa hoitoa hengenlähdön uhalla, mutta tilanne saatiin hoidettua ja potilas pelastettua. Tässä kyseisessä tapauksessa kiitos kuuluu sekä ensihoidon, päivystyksen ja leikkurin onnistuneelle, ennenkaikkea nopealle tiimityölle ja taidolle...(jatkohoito yksiköitä tietysti unohtamatta)!

Paras kiitos tulee useimmiten heti omilta kollegoilta, niin hoitajilta,lääkäreiltä kuin muun ammatikunnan edustajiltakin. Harvoin saamme suoraa palautetta potilailta/omaisilta (johtuen työksikön luonteesta). Kyseisen tapauksen jälkeen lähimpien työkavereitten kesken kahvihuoneessa annoimme toisillemme ansaittuja kehuja/kiitosta onnistumisesta.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...