Jump to content
MAINOS

Opiskelemaan alaa nelikymppisenä


Lazarella

Recommended Posts

Pääsin opiskelemaan sairaanhoitajaksi ja edellisistä kouluvuosista on hurahtanut aikaa jo viitisentoista vuotta. Suurin syy hakeutua alalle oli varma työllistyminen ja totaalinen ketutus nykyiseen paskatyöhön. 

Tiedän, ettei hoitotyötäkään hehkuteta, mutta ainakin tekisin tärkeämpää työtä kuin tällä hetkellä. 

Nyt tarvitsisin kuitenkin kaiken tsempin että uskaltautuisin hyppäämään uuteen ja tuntemattomaan. Kertokaa työn parhaat puolet ja miksi alalle kannattaa lähteä? Ja kuinka opiskelusta selviää pitkän tauon jälkeen parikymppisten keskellä? 

Muokattu - Lazarella
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hei, täällä 32-vuotias nainen. Aloitin sh-opinnot virallisesti nyt syksyllä ja eka harkka juuri menossa. Opiskelen monimuotona ja en voi muuta sanoa, kuin että kannatti lähteä! :) Mulla on lähihoitajan koulutus taustalla, mutten ole enää useampaan vuoteen tehnyt niitä töitä, joten "periaatteessa" nollista lähdettiin kaikessa liikkeelle. 

Opiskelu on muuttunut kyllä aika paljon (olen valmistunut lähäriksi kymmenisen vuotta sitten), mutta oikein hyvin olen omaksunut uudet tavat opiskella. Läppäri kainalossa kouluun, kun on lähiviikko ja etäviikoilla sitten teamsin/zoomin kautta opiskellaan tai katsotaan luentotallenne kun se vaan omaan aikatauluun sopii. 

Tsemppiä opintoihin ja rohkeasti vaan eteenpäin! :) 

Ja pssst.. Murse.fi, älä vaan lopeta kirjoittamista! Sun mietteitäsi on ollut hurjan mielenkiintoista lukea, kun kuitenkin suht samassa vaiheessa opintoja ollaan sun kanssasi. Mulla on ensi keväänä sisätautiharkka tulossa! :)

Muokattu - juqurtti
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos teille näistä vastauksista. 

Itseäni lähinnä on alkanut mietityttää kestänkö esim. ulosteen kanssa työskentelyä. 🙈 Vaikka tiedänkin varsin hyvin etteihän se pelkkää shaissea voi olla vaan työhön kuuluu muutakin. 

Lisäksi ihan itse opiskelussa mietityttää pärjäänkö kielissä, koska viime vuosina niitä ei ole tarvinnut käyttää. Aikoinaan olin kielissä hyväkin. 

Millaiset älynlahjat siis itse opiskeluun vaaditaan? Olisi kiva saada näistä lisää tietoa. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kai sitä jollain Mensan testin satasen ÄO:lla pärjää. Varmaan allekin. Välillä paska haisee ja pahastikin, mutta onneksi on rohkeampia kollegoita ja/tai Vicksiä nenän alle. Kunhan käy tunnilla/etätunnilla ja tekee tehtävät, niin pääsee myös pakolliset englannin/ruotsin kurssit läpi.

Neljänkympin jälkeen voi olla vielä joku 30+ vuotta leppoisaa työuraa jäljellä, jos pysyy terveenä ja järjissään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...