Jump to content

Ensimmäinen kesätyö sh:n sijaisena Helsingissä

Recommended Posts

Posted

Suuntaan nenänä ensi kesänä Helsinkiin ja opintopisteeni (pitäisi) kertyä siihen mennessä juuri niin, että saan tehdä sh-sijaisuutta. Ulkopaikkakuntalaisena en vain tiedä minne hakea! Pitkäaikaissairaaloihin en hingu, koska siellä olin viime kesän perushoitajan sijaisena (olen lh). Mua kiinnostais sellaiset perushoitoa tarjoavat tk-vuodeosasto tyyppiset paikat, joissa ensikertalainen ei joudu aivan mahdottomaan eteen  ;D Eli olis sopivasti uutta vastuuta, mutta olis myös muita sairaanhoitajia ympärillä. Vrt. pitkis, jossa saattaa olla vain yksi sh vuorossa. Selkeä sepustus, koittakaa tästä nyt ottaa sit selvää  :D

Ehdotuksia?

MAINOS
Posted

Mä olin ekaa pidempää sh:n sijaisuutta opiskeluaikana tekemässä Laaksossa ja alkushokin jälkeen se oli ihan ok paikka. Siellä sai opiskelija sillon ainakin iv-luvat ja teki kaikkea sitä mitä sh nyt yleensäkin. Kuitenkaan siellä ei se työ niin älyttömän vaativaa ole, etteikö siitä opiskelija selviäis ihan omin nokkineenkin kunhan eka vähän aikaa ihmettelee ja kuitenkin se mun mielestä ainakin oli ihan riittävän haasteellista sillon. Eli mä suosittelen myös Laakson sairaalaa :)

to be right is only half the battle, to convince the doctor is more difficult

Posted

Mä oon itse lh, mut paikkoja nähneenä mulle tulis kans mieleen Malmin sairaalan A-osastot tai Laakson sairaala.

Posted

Laakso saa yhden lisä-äänen.

Ai lempiväri? Tällä hetkellä sellainen tuskanpunainen ja paskanruskea.

Posted

Jaahas, pitäisköhän sitten hakea sinne... :D

Posted

Kaikki Hgin akuuttisairaalat(?) eli Hersa ja Maria mukaanlukien?

Neljähän noita on ja näistä Mariassa ja Malmilla päivystyksen vuodeosastot, jotka ovat aavistuksen hektisimpiä kun taas akuuttiosastot.

Mikä nyt osuu majoituksen kanssa yksiin?

carpe diem

Posted

Kyllä akuutti tk-osastot on suunnilleen samanlaisia koko Helsingin alueella. Mariansairaalan osastot taitaa olla vaan nopeatempoisempia ja potilasvaihto kovempi. Siellä kotiuttamiseen menee siis hoitajien voimavaroja paljon.

Sairaala kannattaa valita asuinpaikan suhteen sopivaksi. Helsingissä on toimiva joukkoliikenne joka paikkaan, mutta matkustusajat voivat olla pitkiä kaupungin laidalta toiselle.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Posted

Marian sairaala olisi sijaintinsa perusteella myös ihanteellinen. Entäs Töölö?

Posted

Töölössä on erikoissairaanhoitoa; ortopediaa, käsi-, neuro- ja plastiikkakirurgiaa. Voi olla haastava paikka jos ei ole vielä mitään kirran puolen työkokemusta. Suosittelisin vielä ihan tk-vuodeosastoa.

• 2 weeks later...
Posted

Heippa! Olen ollut töissä Malmilla, juuri aijemmin ehdotetuilla A-osastoilla. Suosittelen! Itse sain hyvän perehdytyksen ja koulutukset (elvytys, i.v.yms.) heti kesän alussa. Tukea sai hyvin, aina useampi sh samassa vuorossa.

Posted

Töölön sairaalan vastapäätä puiston toisella puolen  on Kivelän sairaala, joka on pitkäaikaissairaiden hoitopaikka. Siellä on siis perushoitoa ei niinkään temppuja ja säpinää.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Posted

Kiitsa kaikista vinkeistä, kesätyö buukattu jo: Laakson sairaalasta, osasto vielä avoin :D Jeejee

Posted

Laakso on hyvä valinta. Itsekkin tein siellä ekan sh-sijaisuuteni. Perehdytys oli loistava. Opiskelijana sai rajatun iv-luvan ja hyvän perehdytyksen niihin lääkkeisiin mitä sai antaa. Tosin olen kuullut että osastoissa on isoja eroja ja jotkut osastot olivat ainakin silloin aivan hirvittäviä työilmapiiriltään. Toivottavasti tilanne on muuttunut. Ainakin osastoa 8 voin suositella jos saat valita.

Aina saa hävetä ja kärsiä.

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...