Jump to content
MAINOS

Cvk:n luumenet


Annahuu

Recommended Posts

Hei! Toimin Terveyskeskussairaala tasoisessa hoitotyössä sairaanhoitajana ja valitettavasti cvk:ta (ei tunneloitu) meillä hoidetaan hyvin harvakseltaan ja muutama asia on jäänyt askarruttamaan ja kaipaisin niihin päivitystä. 

Olen ollut nyt työkierrossa ja olen nähnyt erilaisia variaatiota cvk:n hoidosta. Erityisesti minua kiinnostaa miten teillä hoidetaan sivuluumenet, johon teillä ei mene sinä hetkenä infuusioita? Ymmärrän että jatkuvainfuusio 30 ml/h vähintään pitää katetrin auki, mutta yleensä tämän lisäksi on vielä kaksi luumenta korkilla. Mitä teidän sairaanhoitopiireissä ohjeistetaan tekemään näille, että ne pysyvät käyttökuntoisina ja puhtaina? Palaan myöhemmin näihin variaatioihin. 

Muokattu - Annahuu
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hei,

Cvk:n käyttämättömät luumenet on aiemmin meillä täytetty Heparinilla, nykyään ohjeet sanovat että Intralockilla. Ensin huuhtelu, aine perään, korkki ja lääkelisäystarra tms. Ilmoittamaan sisällöstä ja pvm. En muista ulkoa kauanko sai olla. Sitten käyttökuntoon otto, lääkeaine pois, jos ei tule, niin on tukossa. Huuhtelu ja normaali käyttö.  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Cvk:n luumenet ois hyvä huuhdella jokaisessa vuorossa ainakin 20ml:llä keittosuolaa. Cvk:n luumeneihin ei laiteta hepariinia! Hd-katetrin luumeneissa käytetään hepariinia. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

Cvk:n käyttämättömät luumenet ois hyvä huuhdella kerran vuorossa ainakin 20ml nacl. Cvk:n käyttämättömissä luumeneissa ei käytetä hepariinia, hd-katetrin luumeneihin laitetaan hepariini. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...