Jump to content
MAINOS

Ambulanssimies anasti huumaavia lääkkeitä


Maailman vahvin tyttö

Recommended Posts

Jälleen kerran tuo kaikkien ensihoitoa harjoittavien yhteisnimitys ambulanssimies esiintyy uutisessa  ;D

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901218954115_uu.shtml

Valvojat siirtäkööt tämän uutisosioon, jos katsovat tarpeelliseksi. Uutisen sisältöön sen verran kannanottoa, että näitä löytyy hoitoalalta aina, myös ambulanssimiesten joukosta.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Valvojat siirtäkööt tämän uutisosioon, jos katsovat tarpeelliseksi.

Uutisosion aiheiden ensimmäiset viestit pitää kirjoittaa uutisen muotoon koska ne näkyvät etusivulla.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta kun ei sinne pysty edes lisäämään viestejä... No mulle on ihan sama millä foorumilla tämä on.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko oikein tuollaisessa tilanteessa ehdollinen, muutaman kk:n rangaistus? lieventävänä asianhaarana vielä se, että menetti vakituisen työpaikan  ;D. Mielestäni aika mitätön rangaistus tuon kaltaisesta huumausainerikoksesta.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

.. ja jos on laillistettu- tai nimikesuojattu ammattihenkilö, tulisi TEO:n rajoittaa tämän henkilön oikeuksia.

Tärkeimpänä kaikista, tulisi henkilö ohjata hoitoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkohan se ambulanssimies mahdollisesti laillistettu tai nimikesuojattu ammattihenkilö...?

Sori, oli  ihan pakko  ;D

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Musta tolla asialla ei oo mitään uutisarvoa. Pillereitä on kautta aikojen hävinnyt hoitohenkilökunnan taskuun, eikä tämä ole mitenkään poikkeuksellista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Musta tolla asialla ei oo mitään uutisarvoa. Pillereitä on kautta aikojen hävinnyt hoitohenkilökunnan taskuun, eikä tämä ole mitenkään poikkeuksellista.

Kyllä se on mun mielestäni sellainen asia mistä pitää puhua! Tuollainen toiminta on rikollista (tässä tapauksessa siis huumausainerikos) ja kaikenkaikkiaan varsin epäilyttävää. Mitä esim. ampulli morkkua saa aikaan jos se myydään katukaupassa? Tai onko hoitajalla itsellään kaikki inkkarit kanootissa jos pitää omiin tarpeisiinsa alkaa tuollaisia määriä huumausaineeksi luokiteltavia lääkkeitä pöllimään?

Itse en ainakaan tällaisia tapauksia hyväksy.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Musta tolla asialla ei oo mitään uutisarvoa. Pillereitä on kautta aikojen hävinnyt hoitohenkilökunnan taskuun, eikä tämä ole mitenkään poikkeuksellista.

Kyllä se on mun mielestäni sellainen asia mistä pitää puhua! Tuollainen toiminta on rikollista (tässä tapauksessa siis huumausainerikos) ja kaikenkaikkiaan varsin epäilyttävää. Mitä esim. ampulli morkkua saa aikaan jos se myydään katukaupassa? Tai onko hoitajalla itsellään kaikki inkkarit kanootissa jos pitää omiin tarpeisiinsa alkaa tuollaisia määriä huumausaineeksi luokiteltavia lääkkeitä pöllimään?

Itse en ainakaan tällaisia tapauksia hyväksy.

Kyllä tuosta puhua saa, mutta kyllä lääkkeiden varastaminen lääkekaapeista on hoitoalalla ainakin omien kokemusten mukaan ollut melkoisen marginaalinen ongelma. Ainakin jos vertaa oikeasti isoihin ongelmiin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä esim. ampulli morkkua saa aikaan jos se myydään katukaupassa?

Morfiiniampullalla ei ole juurikaan virkaa katukaupassa. 20 mg:aa morfiinia ei ole heroinistille annos eikä mikään.

Tai onko hoitajalla itsellään kaikki inkkarit kanootissa jos pitää omiin tarpeisiinsa alkaa tuollaisia määriä huumausaineeksi luokiteltavia lääkkeitä pöllimään?

Itse en ainakaan tällaisia tapauksia hyväksy.

Eihän se ihan tervettä ole, että hoitaja varastaa huumausaineita työpaikaltaan. Sitä kyllä tapahtuu jatkuvati ja trendi näyttää olevan lisääntyvä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta pitääkö tuollainen toiminta sitten vain hyväksyä? Jos se kerta on marginaalista, 20mg morkkua katukaupassa ei ole annos eikä mikään, trendi on lisääntyvä mutta vielä pientä?

Ei mielestäni kamalan hyviä perusteluja  :(.

Eli toisinsanoen jos tiedetään että on hoitajia jotka varastaa työpaikaltaan huumaavia lääkeaineita, niin minkä takia ongelmaan ei puututa?

Käsittääkseni jos tuollaisia tapauksia tulee vastaan, niin niiden seuraava etappi on työterveyshuollon kautta hoitoon.

Totta kai isompiakin ongelmia on, joihin _pitää_ puuttua.

Mutta kyse onkin nyt siitä, miksi tämä uutinen on ylittänyt uutiskynnyksen:

a) se kiinnostaa ihmisiä

cool.png siitä pitää puhua

c) siihen pitää puuttua

ja

d) media on aina media, se tykkää mässäillä tällaisilla tapauksilla.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli toisinsanoen jos tiedetään että on hoitajia jotka varastaa työpaikaltaan huumaavia lääkeaineita, niin minkä takia ongelmaan ei puututa?

Kyllä minun käsittääkseni puututaan hyvinkin napakasti, ne kaksi tapausta jotka tunnen paremmin sai työntekijä loppujen lopuksi potkut ja asia vietiin poliisille.

d) media on aina media, se tykkää mässäillä tällaisilla tapauksilla.

Tämäpä juuri..

Jos pappi on humalassa tai hoitaja huumeissa niin niistä jaksetaan lööppejä tehdä, vähemmän mediaseksikkäät mutta yhteiskunnallisesti merkittävimmät aiheet vaietaan usein täysin - yksinkertaisesti siitä syystä että ne eivät myy lehtiä.

Se on sitä tämän päivän journalistiikkaa.. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvin samaa mieltä olen. kaikissa kolmessa (3) tapauksessa jotka itse tiedän niin kun hyvin nopeasti työsopimus on purettu ja kengän kuva perssiiseen napsahtanut. Toki todistustaakkahan on työnantajalla aika suuri... Ihan yhdestä huhusta ei potkita pihalle.

Eli toisinsanoen jos tiedetään että on hoitajia jotka varastaa työpaikaltaan huumaavia lääkeaineita, niin minkä takia ongelmaan ei puututa?

Kyllä minun käsittääkseni puututaan hyvinkin napakasti, ne kaksi tapausta jotka tunnen paremmin sai työntekijä loppujen lopuksi potkut ja asia vietiin poliisille.

d) media on aina media, se tykkää mässäillä tällaisilla tapauksilla.

Tämäpä juuri..

Jos pappi on humalassa tai hoitaja huumeissa niin niistä jaksetaan lööppejä tehdä, vähemmän mediaseksikkäät mutta yhteiskunnallisesti merkittävimmät aiheet vaietaan usein täysin - yksinkertaisesti siitä syystä että ne eivät myy lehtiä.

Se on sitä tämän päivän journalistiikkaa.. :-

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös siinä tule pian huumausainerikos jo kyseeseen morkussa?

Hieman eri asia, kun aspiriinin pölliminen.

Tosin kaikessa varastamisessa laki on vastassa.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...