Jump to content
MAINOS

Ensimmäinen harjoittelu paikka


Ensihoitaja123

Recommended Posts

Millaista muilla oli ensimmäisessä harjoittelupaikassa lähihoitaja opinnoissa? Millainen reaktio teillä oli siihen millaista se työ oikeasti on ja oliko se sellaista mitä odotitte? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Itse olin toisessa alan oppilaitoksessa aloittaneessa peruskoulupohjaisessa lähihoitajaryhmässä (suuntauduin ensihoitoon) 24 vuotta sitten ja ihan ensimmäinen harjoittelupaikka oli kahden eri perhepäivähoitajan kotona. Silloin opittiin toimimaan lasten kanssa ja ylipäätään työelämässä. Lähihoitajaopinnoissa tuli käytyä harjoittelussa mm. terveyskeskuksen vuodeosastolla, yksityisessä vanhusten hoitokodissa, kotisairaanhoidossa, kotihoidossa,  terveyskeskuksen päivystyksessä sekä pelastuslaitoksen ensihoidossa. Lähihoitajatutkinto valmistaa toimimaan sosiaali- ja terveydenhuollossa, joten käytännön ohjattua harjoittelua tehdään molemmissa toimintaympäristöissä. Näin opiskelija voi itse etsiä "omaa alaansa" opintojen edetessä. 

Ihan pehmeä lasku harjoittelu perhepäivähoidossa se oli työelämään, kun myöhemmissä ammattikorkeakouluopinnoissa tie vei käytännön ohjattuun harjoitteluun mm. teho-osastolle, jossa työskentelen edelleen sairaanhoitajana. 

Muokattu - pekka
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...