Jump to content
MAINOS

Hoivakoti, yksi lääkeluvallinen vuorossa


Emmens

Recommended Posts

Uutta työntekijää pukkaa ovista ja ikkunoista ja tilanne välillä katastrofaalinen. Onko edes laillista, että olen ainoana lääkeluvallisena vuorossa ja lisänä neljä opiskelijaa? Tai sitten osa ihan valmistuneitakin, mutta vielä lääkeluvattomia kun ovat vasta aloittaneet. Käy melko raskaaksi tuollaiset vuorot. Kyseessä ihan suunnitellut vuorot, eli ei mikään pakkorako jossa sijainen on kuka nyt satutaan saamaan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyseessä siis opiskelija, joka suorittaa teillä työssäoppimisjaksoa? Tässä kohtaa opiskelijalla pitäisi olla se vastaava hoitaja/ohjaaja joka on vastuussa tästä opiskelijasta. Ja opiskelija ei ole koskaan vastuussa mistään, eli vuoro jossa sinä lääkeluvallisena + 4 opiskelijaa, voiko laittomampaa enää olla? Tämmösessä tilanteessa olisin jo Aviin yhteydessä. 

Eri asia jos opiskelijat ovat teille palkattuja työntekijöitä. 

Sinuna olisin yhteydessä teiän työpaikan luottamusmieheen/työsuojeluvaltuutettuun. Liitolta saa myös apua, vaikka soittamalla ja kysymällä että hei mikä homma. :)

Muokattu - Sannzu
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan palkatut työntekijät kyseessä. Siitähän ei ole lakia, että minkä verran lähihoitajaopiskelijalla tulee olla opintopisteitå voidakseen toimia työntekijänä, vaan jos esimies katsoo että tiedot ja taidot riittävät niin asia ok. No ei todellakaan tiedot ja taidot ole riittäviä.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin olen kuullut tästä lääkeluvattomien käytöstä hoitotyössä ja työskennelytkin hoiva-avustajan tai opiskelijantai muun vastaavan lääkeluvattoman työparina. Ikävä ilmiö täytyy myöntää. Viimeisin ilmiö, johon olen törmännyt on lääkeluvattomien käyttö kotihoidossa. Menettelee kun asiakkaalle ei anneta lääkkeitä, tosin usein jää monta tärkeää tietoa saamatta asiakkaan kunnosta. Absurdiksi tilanne menee kun lääkeluvattomalla on asiakaskäyntejä, joilla lääkennällistä hoitoakin pitäisi toteuttaa. Olen itse juossut omien asiakaskäyntieni lisäksi toteuttamassa lääkennällisen hoidon asiakkaalla, jolla on käymässä lääkeluvaton työntekijä. Ennestään hektinen työ on siis muuttunut hektisemmäksi ja haastavammaksi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...