Jump to content
MAINOS

Tatuoinnin ottaminen hoitotyössä


Shop20

Recommended Posts

Hei, olen jo pidemmän aikaa pohtinut tatuoinnin ottoa. Miten tatuoinnin ottaminen onnistuu hoitotyössä? Kuinka tuoreen tatuoinnin kanssa pärjää harjoittelussa vuodeosastolla? Mietinnässä olisi ottaa tatuointi käden sisäpuolelle, ranteen yläpuolelle. Saako tatuointi näkyä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eipä työssä tatuoinnit haittaa. Toki harjoittelijalle joku voi olla nännännää. Riipuu harjoittelupaikasta. Tokihan se on iso haavainen alue.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt ehkä ottaisi ennen harjoittelua, jotta saa parantua kunnolla. Harjoittelussa kuitenkin tulee pestä käsiä hyvin, joten paikkana huono.

Kun harjoittelu ohi niin käy ottamassa tatuointi 👍

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ranteen yläpuolelle kun ottaa, niin se on sellaisessa paikassa johon pääsee helposti pöpöt tarttumaan, toisin kuin esim reisi joka on housun alla peitossa koko ajan. Harjoittelun aikana en sitä ottaisi, ihan asiakkaiden/potilaiden sekä sinun turvallisuutesi kannalta. Iho on kuitenkin auki tatuoinnin kohdalta muutamia päiviä ja kyseisessä työssä erittäin hankala sitä suojata, eikä kuitenkaan sitä saisi peittää millään kelmulla seuraavien päivien aikana. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

7 tuntia sitten, Shop20 kirjoitti:

Hei, olen jo pidemmän aikaa pohtinut tatuoinnin ottoa. Miten tatuoinnin ottaminen onnistuu hoitotyössä? Kuinka tuoreen tatuoinnin kanssa pärjää harjoittelussa vuodeosastolla? Mietinnässä olisi ottaa tatuointi käden sisäpuolelle, ranteen yläpuolelle. Saako tatuointi näkyä?

Itse olen ottanut tatskat lomilla ym niin ei tarvi kelata mitään hyg. kuvioita töissä. Nykyään porukoilla on kuvia ja ne saa näkyä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyseessä olisi diabetes tatuointi. Mietin, kuinka tällainen toimisi näkyvällä paikalla hoitotyössä? Siis hyvänä puolena tietenkin näkyisi kaikille, mutta tulisi samalla myös ilmi potilaille. Onko kenelläkään kokemusta tästä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moikka! 

Satuinpa lukemaan tätä. Olen itse diabeetikko ja ottanut Diabetes tatuoinnin huhtikuussa 2020, juurikin tuohon ranteen yläpuolelle käsivarteen. Lähihoitajan työtä teen eri-ikäisten parissa, vanhuksia pääosin. Ei ole tullu mitään huonoa palautetta, päinvastoin :) Itse menin tatuoinnin oton jälkeen töihin seuraavana päivänä, pitkähihainen oli vaan työpaidan alla suojaamassa. Parani parissa päivässä kunnon hoitamisella. Onhan se fiksumpaa ottaa silloin, kun et harkassa ole, just ton hygienian takia, ettei menis pöpöjä! Mutta suosittelen👍 Ja tatuoinnilla tärkeä merkityskin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...