Jump to content
MAINOS

Mainio Vire työpaikkana?


dadaa

Recommended Posts

Tuolla näkyi joku vanha keskustelu aiheesta jo olevankin,mutta josko tämä uusi aihe kirvottaisi enemmän vastauksia.. :)

Eli, "sisäpiirin" risut ja ruusut ko. firmasta tahtoisin tietää, millainen työnantaja? Henkilöstöpolitiikka? Palkkaus jne. Kiitos! :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No, jos olet valmis tinkimään luvatuista työsuhde-eduista ym. niin mikä ettei...yhtiö lupaa koulutusta työntekijöilleen, mutta ne järjestetään Hesassa ja hoivakotien budjeteissa ei ole koulutuksiin ja niiden matkakustannuksiin varattu rahaa. Työvaatteita ei ole tai ne on sitä ja tätä. Viikonloppu/pyhävuorot tehdään aina lyhennetyillä vuoroilla, jotta lisiä ei tarvitse maksaa. Perusteena on tietysti se, että asukastoiminta tapahtuu arkipäivisin. Mikä toiminta, kun mihinkään virikkeisiin ei ole varaa? Vain välttämätön perushoito suodaan asukkaille!

Hoitajan palkka on paljon pienempi kuin kunnilla. Tulospalkkiot ovat vain johdolle, joka saa niitä, kun työntekijät tekevät lyhyttä työaikaa ja asukkaat syövät  vähän ja halpaa ruokaa.  Ihminen ihmiselle jne ovat näitä Mainioita uusia sloganeita! Menisin sata kertaa mieluummin kuntatyönantajan palvelukseen! Olen työskennellyt hoivalla ja tietoa on useammastakin tämän firman yksiköstä. Hoitajat siellä ok porukkaa, mutta johto syvältä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hei.

Jokaisessa työnantajassa on hyvät ja huonot puolensa. Mainio Vire panostaa sanojensa mukaan henkilöstön viihtyvyyteen ja koulutukseen. Ei pidä paikkaansa. Henkilöstöstä otetaan kaikki irti mikä lähtee. Kukaan ei pidä huolta henkilöstön jaksamisesta. Ylitöitä jos joutuu tekemään (= jos vuorosta puuttuu hoitaja ja joku joustaa jääden töihin) siitä ei saa rahallista korvausta vaan se pitäisi ottaa tunteina pois. Hoitajatilanne kun on huono, saa ekstravapaata odottaa. Yksiköissä on eroja ja hyviäkin johtajia on. Kuitenkin ns. "isot pomot" ovat kaukana todellisesta arkityöstä. Ohjeita ja määräyksiä tulee, mutta unohdettu on, miksi työtä tehdään. Palautetta henkilökunta useimmiten saa siitä, että esim. ruokamenot ovat liian suuret. Jos vanhojen asukkaiden nautinto on hyvä kahvipulla, miksi siitä pitää tinkiä. Niin monesta asiasta kun jo tingitään, mm. ulkoilusta. Mainonta Mainio Vireestä on "sanojen helinää".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy kyllä sanoa kun luki tätä ja noita monen vuoden takaisia asioita, niin joku on jäänyt ajassaan jälkeen. Eihän nämä kirjoitetut asiat pidä paikkaansa. Tottakai joka ikisessä työpaikassa on paranneltavaa. Mutta ajatelkaapa nykypäivää miten kaikki on mennyt eteenpäin.  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse olen ollut töissä vielä silloisella Medivire Hoivalla. Työolosuhteet kyseisessä yksikössä kulkivat lasten kengissä ja hoitajat olivat alempaa sakkaa kuin biojäteastian pohjalta voit etsiessäsi löytää. Palkka ei päätä huimaa, työmäärään, vastuuseen ja työpanokseen nähden palkka oli aivan olematon. Meidän yksikössämme oletettiin työntekijän olevan hälytysvalmiudessa joka hetki, vapaillakin soiteltiin puutoksia korvaamaan. Jos puutosta ei syystä tai toisesta suostunut tekemään, katseltiin seuraavan kerran työpaikalla kohdatessa nenävarttaan pitkin.

Yksikkömme vastaava hoitaja ei ollut perillä asukkaiden tilanteista, hoidosta ja teki lääkevirheitä tuon tuosta. Delegoi töitänsä meille muille ja JOPA opiskelijoille, ja kunnian otti itselleen mutta risut kärsimme me "vain hoitajat" vaikka asiaan millään tavalla emme liittyneetkään. Eriarvoista kohtelua johdon puolelta.

Järkyttävän huono henkilökuntamitoitus. Asukkaiden määrään ja hoidon tarpeeseen nähden hoitajia töissä aivan liian vähän, ja koska kukaan ei halunnut puutosvuorojamme tehdä, olimme monet illat yksin 14 TÄYSI-hoitoisen asukkaan juoksupoikia/tyttöjä. Tähän vielä lisänä palvelutalon normaalit käynnit + hälytyskäynnit.

Ei todellakaan minun paikkani. Koskaan en palaa, olen löytänyt hoitajia kunnioittavamman työpaikan ja loistavan työilmapiirin omaavan yksikön itselleni.

*Yeah, yeah. Against all the bad things. Now gimme one more beer and Heavy Metal, then I´m just fine.*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse olen ollut töissä vielä silloisella Medivire Hoivalla. Työolosuhteet kyseisessä yksikössä kulkivat lasten kengissä ja hoitajat olivat alempaa sakkaa kuin biojäteastian pohjalta voit etsiessäsi löytää. Palkka ei päätä huimaa, työmäärään, vastuuseen ja työpanokseen nähden palkka oli aivan olematon. Meidän yksikössämme oletettiin työntekijän olevan hälytysvalmiudessa joka hetki, vapaillakin soiteltiin puutoksia korvaamaan. Jos puutosta ei syystä tai toisesta suostunut tekemään, katseltiin seuraavan kerran työpaikalla kohdatessa nenävarttaan pitkin.

Yksikkömme vastaava hoitaja ei ollut perillä asukkaiden tilanteista, hoidosta ja teki lääkevirheitä tuon tuosta. Delegoi töitänsä meille muille ja JOPA opiskelijoille, ja kunnian otti itselleen mutta risut kärsimme me "vain hoitajat" vaikka asiaan millään tavalla emme liittyneetkään. Eriarvoista kohtelua johdon puolelta.

Järkyttävän huono henkilökuntamitoitus. Asukkaiden määrään ja hoidon tarpeeseen nähden hoitajia töissä aivan liian vähän, ja koska kukaan ei halunnut puutosvuorojamme tehdä, olimme monet illat yksin 14 TÄYSI-hoitoisen asukkaan juoksupoikia/tyttöjä. Tähän vielä lisänä palvelutalon normaalit käynnit + hälytyskäynnit.

Ei todellakaan minun paikkani. Koskaan en palaa, olen löytänyt hoitajia kunnioittavamman työpaikan ja loistavan työilmapiirin omaavan yksikön itselleni.

Oi voi.. Paljon oon kuullut ko. firmasta, mutta melkein kaikki kommentit pääosin negatiivisia. Kävinpä sitten ko. puljussa pikavisiitillä, ja täytyy kyllä sanoa, että totta olette puhuneet! angry.png Onneksi nykyään voi melkeinpä valita, missä töitään tekee. Henkilöstöpolitiikka ko. paikassa oli jostain 1950-luvulta, jokainen vuoronvaihtokin piti pomolta kysyä, eikä palkkatoimistoon saanut ottaa itse yhteyttä, vaan tämäkin tapahtui pomon kautta. angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Nyt niillä on liikuntapäiväkotikin!

Ohoh, mainostavat kaikkia päiväkotejaan liikunnallisiksi. No nyt niillä on Varsinais-Suomessa liikuntapäiväkoti ;)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Onko millaisia kokemuksia Lahden Vire Kodin palvelutalosta? Minkätyylinen paikka? Mitä kuuluu hoitajien (lähi/sairaanhoitajien tehtäviin)? Onko hyvä työilmapiiri? Näyttäisi olevan miltei 60 paikkaa dementiapotilaille. Onko kuinka paljon henkilökuntaa suhteessa potilaisiin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnen kaksi kyseisen paikan entistä hoitajaa ja kummallakaan ei ole siitä mitään hyvää sanottavaa.

Niin siis Lahden yksiköstä vai? Mikä siellä sitten mätti?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt niillä on liikuntapäiväkotikin!

Ohoh, mainostavat kaikkia päiväkotejaan liikunnallisiksi. No nyt niillä on Varsinais-Suomessa liikuntapäiväkoti ;D

Joo, mun lasten päiväkotikin täällä Espoossa muuttuu mainiovireelle ja liikuntapainotteiseksi. En tiedä mitä se sit käytännössä on... Tai ylenpäänsä mitä se nyt normaalin liikkuvan päiväkoti-ikäisen kohdalla merkitsee?! Just oon 3 vapaapäivää miettiny lepääko noi lapset hetkeäkään. Tytöt on ollu ulkona riekkumassa koko päivän (pyöräillyt mm.) ja kuopuksen kanssa oon ollu ulkona kaikki ajat paitsi ruokailu- sekä uni. Miten noita nyt enää liikunnallisemmaks sais? ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Millaisia kokemuksia Teillä on keikkatyöstä/vakituisesta työstä Helsingissä Gaius-Säätiön Puotilan vanhainkodista sekä Mainio Vire koti Hermannista tai Espoossa Vire koti Muuralasta.?Jos lähärinä vakituista työtä suunnittelen niin kumpi parempi vaihtoehto Gaius-Säätiö vai Mainio Vire?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mainio Vire ei noudata työehtosopimuksia, työaikalakia,eikä  työaikakirjanpitoa. Määräaikaisa työsopimuksia tehdään työntekijöille tuntipalkalla, sekä työtunnit suunnitellaan jaksotyön mukaan! Mainio Vire on itse suunnitellut nämä laittomat työsopimukset, joten välistä vedetään paljon rahaa huiputtamalla uusia hoitajia. Firman omistaa Tanskalainen sijoitusyhtiö joka on tällä hetkellä Suomen suurin yksityinen vanhustenhoivapalveluja tuottava bisnes yritys. Itse kirjoitin tyhmyyttäni tälläisen työsopimuksen jota nyt olen viemässä uudenmaan työsuojelupiiriin tutkittavaksi. Pysykää kaukana paikasta, sillä uupumus iskee nopeasti, kun alkaa puolustaa omia oikeuksiaan kyseisesä paikassa. Itselläni on jo jalka oven välissä!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Enpä ainakaan Käpylän Mainio-Vireeseen menisi. Tasa-arvosta ei siinä työpaikassa ole tietoakaan jos ei satu kuulumaan vastaavan sh.n kavereihin (joita siellä riittää) ja alun "mukava" ilmapiiri hyytyy hyvin äkkiä, jos sanot asioista eri tavalla kuin johto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mainio Vire on niin työpaikkana kuin vanhusten hoitopaikkanakin syvältä p.......stä. Itse kun olin hakemassa yhteen yrityksen juuri avautuneeseen virekotiin, niin minulle luvattiin viisi hyvää ja kuusi kaunista, mutta totuus olikin aivan pänvastainen ja sen takia sanoin itseni irti. Olen mieluummin työttömänä kuin töissä siinä firmassa!!

Monelle kollegalle oli ilmoitettu, että työt alkavat tiettynä päivänä, mutta kohta sen jälkeen olikin ilmoitettu, etteivät ne toistaiseksi ala ollenkaan!

Älkää hyvät ihmiset mennä töihin siihen yritykseen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Hei,

Kokemusta kyseiseltä työnantajalta useampi vuosi. Mitään muuta positiivista ajatusta ei paikasta jäänyt, kuin henkilökunnan mukavuus, siis silloin kun se pysyi samana.

Työvuosieni aikana esimies vaihtui kerran, osastojen vastaavat hoitajat moneen kertaan ja hoitajat lukemattomia kertoja. Lyhin työsopimus kesti muistaakseni viikon.

Palkat alempia kuin kunnalla, ja tuntityöntekijöiden työvuorolistat huusivat tyhjyyttään.

Koulutuksia järjestetään kyllä, mutta niihin saa osallistua vai valitut työntekijät, jotka siis esimies valitsee. Palkkojen maksun kanssa oli useammin kuin sormilla laskettava määrä ongelmia, joista myös liittoihin on tehty oikaisuvaatimuksia.

Kaikessa säästetään, ja tulosta on tehtävä, hinnalla millä hyvänsä. Välillä jopa asukkaiden jääkaapit kolisivat tyhjyyttään kun tukusta ei raaskittu tilata riittäviä määriä elintarvikkeita, tai sitten hoitotarvikkeet olivat lopussa.

Tässä minun näkemykseni kyseisestä työnantajasta, kenellekkään en voi paikkaa suositella, ennenkun radikaaleja muutoksia on tapahtunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Henkilökunnan työhyvinvoinnista ei välitetä. Koulutuksiin ei pääse, jos on sattunut olemaan lähiaikoina vaikka 3 tunnin koulutuksessa. henkilökunta vaihtuu tiheään (jatkuvasti paikkoja auki). Palvelutalon johtajat itsevaltiaita jne.jne.

Viimeinen työnantaja jonka palvelukseen menisin enää töihin kun kerran lähtenyt pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt niillä on liikuntapäiväkotikin!

Ohoh, mainostavat kaikkia päiväkotejaan liikunnallisiksi. No nyt niillä on Varsinais-Suomessa liikuntapäiväkoti ;)

Joo, mun lasten päiväkotikin täällä Espoossa muuttuu mainiovireelle ja liikuntapainotteiseksi. En tiedä mitä se sit käytännössä on... Tai ylenpäänsä mitä se nyt normaalin liikkuvan päiväkoti-ikäisen kohdalla merkitsee?! Just oon 3 vapaapäivää miettiny lepääko noi lapset hetkeäkään. Tytöt on ollu ulkona riekkumassa koko päivän (pyöräillyt mm.) ja kuopuksen kanssa oon ollu ulkona kaikki ajat paitsi ruokailu- sekä uni. Miten noita nyt enää liikunnallisemmaks sais? :D

<sarkasm>Vielä liikunnallisemmaksi ne saadaan ottamalla liikunnan ilo pois </sarkasm>

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Rekisteröidyin ihan tätä ketjua varten. Itse olen ollut töissä Käpylässä ja tykkäsin työstäni ja pomostani. En löytänyt valittamista siitä miten minua sijaisena oltaisi kohdeltu. En voi puhua vakihenkilökunnasta mutta minusta siellä oli mukava tehdä töitä. Toki ongelmia oli työvaatteiden kanssa koska niitä ei aina ollut riittävästi mutta en silti koskaan puolipukeissa joutunut duunia painamaan. Työvuorot sain sovittua hyvin ja palkan kanssa ei ollut ongelmia. Mitä seurasin tilannetta, ongelmia oli lähinnä niillä joilla oli tiukat ehdot milloin suostuivat töihin ja milloin halusivat olla lomalla. Minulla ei ollut väliä oliko vuoro aamu vai ilta tai viikonloppu niin hyvin pärjäsin. Palkka tuli luvattuna päivänä ja asukkaat aivan ihania. Jos en olisi muuttanut muualle suomeen, keikkailisin siellä edelleenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvin samankaltaisiahan monet yksityiset palveluntarjoajat ovat, noudattavat samaa tessiä, kilpailevat samoissa kilpailutuksissa ja konseptit on samankaltaisia. Eli myydään halvalla ja palvelut tuotetaan siinä määrin rimaa hipoen, että ei nyt ihan kiinni jää ainakaan niin pahasti että toimiluvat menee. Usein konsernitasolla rahaa tahkoo joku ihan muu sektori kuin hoiva-ala. Hoivan ei ole edes tarkoitus tuottaa voittoa, ainakaan ennen kuin pienemmät yrittäjät on alueellisesti syöty ulos markkinoilta, jolloin voidaan toki hintojakin korjailla. Hinnat vedetään niin alas kilpailutuksissa, että yritys tietää kyllä tekevänsä korkeintaan plusmiinusnolla-tulosta. Tää on ihan maalaisjärjellä ajateltavissa ja on tuosta vähän muutenkin tietoa. Tarkoitus on tavoitella tietynlaista monopoliasemaa toimijoiden keskuudessa ja mahdollisimman suurta voluumia.

Ei myöskään ole yllättävää, että kun historiaa penkoo, niin eri lafkojen alkutaipaleilta löytyy usein samoja aluejohtotason henkilöitä, joiden ideologia on juurtunut toimintaan jo käynnistysvaiheessa. Eli päälinjat on jokaisella vähänkin isommalla palveluntarjoalla ihan samat visioita myöden. Yksikkötasolla toki on variaatioita ja jossain on parempaa esimiestyötä ja työyhteisöä kuin toisaalla. Riippuu pitkälti siitä millainen henkilökunta on sattunut minnekin valikoitumaan. Mutta fakta on se, että firman nimellä ei näissä tiettyjä konsepteja tarjoavissa yrityksissä ja konserneissa ole juuri väliä, koska ne toteuttavat toimintaansa täysin samoin periaattein. Tunnet yhden niin tietyllä tasolla tunnet ne kaikki ja potentiaaliset ongelmat on samat. Eli vähäiset miehitysindeksit, paljon nuorta ja jopa kouluttamatonta henkilökuntaa, pyhätunneista säästelyä, huono peruspalkkaluokka, jne. :) Röyhkeyden asteessa voi olla pieniä eroja ja siinä kuinka läpinäkyvää tai -näkymätöntä toiminta on yksittäisen työntekijän silmään.

Aluehallintovirastot kyllä näitä valvoo, mutta palveluntilaajat harvoin haluavat tehdä muuta kuin ummistaa silmänsä vaikkei nyt ihan pilkulleen sitä sopimuksen mukaista palvelua tarjotakaan. Raha ratkaisee. Itse toivoisin kilpailutuksiin ja sopimusten toteutumisen valvontaan huomattavasti tiukempaa otetta viranomaistaholta.

Mutta siis em. syistä on oikeastaan melko turha kysellä millaisia hoiva-alan isot ketjut ovat työnantajana. Pääpiirteittäin kaikki on ihan samanlaisia ja siksi myös ongelmat yksiköissä, jos niitä on, ovat ihan samanlaisia.

En ole itse esim. yhdelläkään näistä törmännyt räikeään tarkoitushakuiseen palkkojen virheelliseen maksamiseen tms. Mutta en ihmettele että niitä tapahtuu, koska yksityissektorilla esimiesasemaan päästäkseen - vaikkapa nyt sitten siksi henkilöksi, joka ne palkat maksuun palkkatoimistolle laittaa - ei vaadita käytännössä minkään tason osaamista, eli pätevyysvaatimukset verrattuna kunta-alaan ei kovin kummoiset ole jos esimiestasolle haluaa.

Meni vähän ot:ksi, mutta tuli mieleen kun tässäkin ketjussa on ihan samoja asioita kuin vaikka enemmän puhutulla Attendo MedOnella omassa ketjussaan. MainioVireen toimintakonsepti on ihan sama.

Kunnallisessa koiranvirassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Tuolla näkyi joku vanha keskustelu aiheesta jo olevankin,mutta josko tämä uusi aihe kirvottaisi enemmän vastauksia.. ;)

Eli, "sisäpiirin" risut ja ruusut ko. firmasta tahtoisin tietää, millainen työnantaja? Henkilöstöpolitiikka? Palkkaus jne. Kiitos! :)

Nyt on vuosi 2014 ja on kuuma heinäkuu loppu. Olin Vire kodissa muutama päivä keikalla ja yhtä hyvä sana en keksii sanottavaksi. Kiusaamine ja pompottaminen ja kaikki pitää kysy johtajalta. Ihan vankila crazy paikka. Hyvät asukkaat vaan, niin kun joka puolella. Olisi Suomen eduksi että valvottaisi paremmin yksityisiä hoitopaikkoja. Se kiusaamisen kulttuuri pitää loppua. Vaihteleva henkilökunta on yksi varma merkki että johtajuus on huono. Varokaa Mainio Vire koti Käpylässä. Siellä on vaan kieliosamattomaat ja kiusaaminen 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kellään uusia/tuoreita kokemuksia kyseisestä työnantajasta?

 

Ei ole omia kokemuksia, kaveri tosin pyörähti eräässä Virekodissa tämän vuoden puolella töissä - kesti kolme kuukautta, jonka jälkeen julisti ettei aio enää koskaan katsoakaan kyseisen työnantajan suuntaan. Kaikkea ja kaikkia kuulemma kytättiin niin, että työntekoon oli melkein vaikea keskittyä. 

Minua on kosiskeltu tuonne keikalle muttei ole kiinnostusta mennä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kävin sijaistamassa epäpätevänä monissa Vireen yksiköissä. Asiakkaat olivat ihania, kamalia ja tavallisia. Huomasin monessa paikassa, että vakinaisilla hoitajilla oli kauhean heikko itsetunto ja heidän piti keksimällä keksiä epäkohtia muiden hoitajien kaikesta työstä. Varsinainen oravanpyörä. Monella oli haku päällä muualle, mutta sillä asenteella voi olla vaikea saada jalansijaa minnekään. Mikä ihmisiä vaivaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...