Jump to content
MAINOS

Mitä opiskelija saa tehdä yksin


Shop20

Recommended Posts

Minulle on vieläkin epäselvää, mitä opiskelija voi/saa tehdä yksin harjoittelussa? 

 

Kun on nimetty ohjaaja, niin pitääkö silloin kulkea sen perässä koko ajan, vai saako tehdä itsekin jotain, esim. Mennä toiseen huoneeseen kuin tämä ohjaaja? 

Voiko kaikki hommat joissa "uskoo pärjäävänsä itsenäisesti" tehdä yksin, ilman ohjaajan valvovaa silmää?

Esim. Yksin portatiiville, jos huonojalkainen potilas, suihkutus yksin yms. 

Lääkkeitä ei tietenkään saa jakaa tai käsitellä yksin, mutta muita asioita. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä opiskelija saa jakaa lääkkeitä yksin, tai ainakin minä olen jakanut. Ohjaaja sitten tarkistaa ne. Parempi se on yksin tehdä niin voi keskittyä kunnolla. Yhdessä harjoittelussa ohjaajani laittoi minut useinkin jakamaan lääkkeitä, ja sitten kun tulin lääkehuoneesta, kertoi käyneensä mm. kanyloimassa sillä aikaa. Kanylointi oli tavoitteissani, mutta eipä se häntä hetkauttanut. Saipahan minut aina pois jaloistaan hetkeksi 🙄 Harjoittelu, jota muistelen lämmöllä ❤️ 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelija saa tehdä yksin ihan mitä ohjaaja antaa tehdä (niissä rajoissa mitä ohjaaja oman koulutuksensa puolesta saa tehdä). Ohjaaja vastaa siitä että menee oikein.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä itse ainakin opiskeluaikoina sen jälkeen kun olin ohjaajalle näyttäny miten homman tekisin itse, niin sain sen jälkeen tehdä itse. Esim. loppuviikoilla tein asiakkaan aamupesut alusta loppuun asti yksin ja nostin jopa itse pyörätuoliin nosturin avulla. Apu toki oli kokoajan lähellä jos jotain oisi sattunut.
Jos olet jostakin epävarma, sano se. Jos taas olet varma, näytä se niin saat luultavasti jatkossa tehdä itseksesi :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on ollut perusohje, että kaikkea mitä koulussa on opetettu saa tehdä jos ohjaaja on riittävällä tavalla todennut osaamisen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, tää on jo pari kolme viikkoa vanha ketju, mutta vastaan kuitenkin.

Ohjaajan perässä ei tarvitse juosta koko ajan, mutta ei myöskään kannata kadota jonnekin ilmoittamatta. Sopikaa yhdessä ohjaajan kanssa, jos haluat tehdä jotain hommia itsenäisesti. Sama homma pätee työelämässä sitten kun on työpari tai useampi, joiden kanssa työt jaetaan. 

Hoitoalan työpaikoissa on usein lääkehoitosuunnitelma, jossa lukee mitä lääkehoitoa opiskelija saa toteuttaa ko. yksikössä.

 

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...