Jump to content
MAINOS

Suihkuttaminen wc -pöntöllä


Ladyoftheflowers

Recommended Posts

Jäi vaivaamaan, kun tein harjoittelun muistisairaiden ryhmäkotiin ja siellä ihan peruskauraa oli suihkuttaa asukkaat wc -pöntöllä bidee -suihkulla vaikka suihkutuolejakin oli. Kun kysyin perusteita, annettiin syyksi se että ”no nää on tämmösiä kun ne johonkin istuttaa niin suoli toimii”

Suihkutuoliinhan saa alusastian. 
 

En tiiä, minusta tuo on jotenkin karu käytäntö ja onhan siinä nyt epämukava istuakin. Onko tää kovinkin yleinen toimintatapa? Myös hoitajalle ihan kauhean epäergonominen.

Ja nyt puhutaan yksiköstä, jossa ei mikään tulipalokiire ollut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse henkilökohtaisesti istun wc pöntöllä useasti päivässä .... ei se musta epämukava paikka istua ole 😉 Jalat ylettyy maahan eikä takapuoli tai reidet mene reijän läpi niinkuin suihkutuolissa. Hoitajalle tietysti epäergonomisempi työskentelytapa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joissakin paikoissa saattaa olla suihkutuoli asetettuna valmiiksi siihen wc-istuimelle. Itse olen näitä nähnyt harjoittelussa ja töissä. Silloin istumakorkeus on jatkuvasti korotettuna, mikä tietenkin ikääntyneille voi olla aina tarpeen. Sitten suihkuttaminen onnistuu luontevasti siinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

15.9.2020 klo 13.17, Murse.fi kirjoitti:

Joissakin paikoissa saattaa olla suihkutuoli asetettuna valmiiksi siihen wc-istuimelle. Itse olen näitä nähnyt harjoittelussa ja töissä. Silloin istumakorkeus on jatkuvasti korotettuna, mikä tietenkin ikääntyneille voi olla aina tarpeen. Sitten suihkuttaminen onnistuu luontevasti siinä.

Vanhuspuolella on paljon sellaisi asukkaitaj jota eivät pysy edes suihkutuolissa paikallaan istumassa, heitäkin on epämukavissa asennoissa suihkuteltu, vaikka eivät pysy kunnolla istumassa ja saa myös pelätä, että putoavat siitä. Käytännön sanelemia, ei ole niitä suihkulavereita tai sitten ne ei mahdus asukkaan kylpyhuoneeseen. Kaikkea olen nähnyt, wc pytty ja suihkutuoli on ihan ok niille, jotka pystyvät vielä istumaan, halvaantuneille ja niille, jotka eivät pysty itsenäisesti istumaan on suihkutuslaveri ehdoton ja lisäksi tarvitaan kaksi pesijää, jossa toinen pitää kiinni ja toinen suihkuttaa, näin saadaa ihminen pestyä kaikin puolin. On myös pestävälle miellyttävämpi pesukokemus, on mukava nähdä kun vanhus nauttii laveripesusta, kun pesulle pääsee vain kerran viikossa on  se molelle viikon kohokohta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...