Jump to content
MAINOS

Järkyttävää selkään puukotusta


Ativan5mg

Recommended Posts

20 vuotta hoitoalaa takana ja nyt olen ensimmäisessä työpaikassa jossa on ihan uskomatonta selän takana juoruilu, kieroilu ja koko ajan toisten työstä tms. virheiden etsiminen. Monessa paikassa ollut ennenkin mutta ei tällä mittakaavalla. Edessäpäin ollaan mukavaa ja huumorintajuista. Raskasta koittaa itse pysyä erillään paskan puhumisesta koska sitä tehdään jatkuvasti ja jos siihen ei osallistu, siitä kyräillään. Esimiehen kanssa tästä olen puhunut mutta vaikeehan tuohon puuttua. Miten voi osua yhteen työpaikkaan tällaiset ihmiset? Ja pahimmat juoruajat ei ole pelkästään naisia.  Kokemuksia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minun kokemukseni huonosta ja kierosta käytöksestä liittyy tilanteeseen, jossa (yksityinen) hoiva-alan työnantaja pyrki "kilpailuttamaan" keskenään osa-aikaisia ja määräaikaisia, osin vielä sellaisia hoitajia, joilla olivat opinnot jääneet kesken. Tarjolla oli vakipaikka jollekulle, ehkä. Työnantajalle oli huipputärkeää säästää kustannuksista, mm. juuri epäätevän työvoiman käytöllä. Hajoita ja halltse! Jälkeenpäin luimme lehdistä, että sehän on Esperin henkilöstöpolitiikkaa se. 😉😂

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kyllä vaan. Suurin syy miksi teen vain yötyötä. Siellä eu joudu niin paljon tuohon pyöritykseen mukaan, kiusaamista ja muuta on kyllä myös sitä kautta että kyllä sitä yöhoitajaakin jaksetaan aina arvostella kaikesta mahdollisesta vaikka olisi kuinka hyvin asukkaat hoitanut ja muut työtehtävät. Aina on joku joka oli "korvia myöten märkä" koska yöhoitaja ei vaan viitsinyt kuivittaa. Tai sitten jos ei kuivituksesta ole mitään pahaa sanottavaa niin sitten "vaippa on väärä" tai "asento on huono"..."ei ole pesty aamuvuorolle valmiiksi kaikkia 10 omatoimista asukasta. Mitä se aamuvuoro sitten tekee jos yökkö hoitaa valmiiksi kaikki asiat? Sitten puhutaan paskaa ja kieroillaan että taas se yökkö vaan laiskotteli siellä. Ja kaikkein parasta se että yleensä näistä "valittajista" kukaan ei yhtäkään yövuoroa ole yksikössä tehnyt 😂 Sairasta menoa on tullut nähtyä. Hohhoijaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnollisuudesta joutuu kärsimään. Kukaan ei tykkää jos on tarkka ja huolellinen. Ei tykätä jos on avulias ja kohtelias. Kehuista tulee kateutta. Ylimääräisestä työstä ei saa kiitosta. Tunnollista työntekijää ei arvosteta. Enemmän etsitään syyllistä kuin mietitään ratkaisuja tai ennalta ehkäisyä. Teet niin tai näin, aina ei voi miellyttää. Alan tai työpaikan vaihdosta voi olla helpotusta, tosin joka paikkaan mahtuu mätä omena. On vain tultava toimeen. Tehtävä minkä oikeaksi kokee ja unohdettava paskanjauhanta. Se onkin toinen juttu miten sen toteutat ettei mielenterveys kärsi. Minäkin voin olla se mätä omena jonkun toisen mielestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

28.9.2020 klo 10.03, Pupupuku kirjoitti:

Kyllä vaan. Suurin syy miksi teen vain yötyötä. Siellä eu joudu niin paljon tuohon pyöritykseen mukaan, kiusaamista ja muuta on kyllä myös sitä kautta että kyllä sitä yöhoitajaakin jaksetaan aina arvostella kaikesta mahdollisesta vaikka olisi kuinka hyvin asukkaat hoitanut ja muut työtehtävät. Aina on joku joka oli "korvia myöten märkä" koska yöhoitaja ei vaan viitsinyt kuivittaa. Tai sitten jos ei kuivituksesta ole mitään pahaa sanottavaa niin sitten "vaippa on väärä" tai "asento on huono"..."ei ole pesty aamuvuorolle valmiiksi kaikkia 10 omatoimista asukasta. Mitä se aamuvuoro sitten tekee jos yökkö hoitaa valmiiksi kaikki asiat? Sitten puhutaan paskaa ja kieroillaan että taas se yökkö vaan laiskotteli siellä. Ja kaikkein parasta se että yleensä näistä "valittajista" kukaan ei yhtäkään yövuoroa ole yksikössä tehnyt 😂 Sairasta menoa on tullut nähtyä. Hohhoijaa.

Edelleenkin, yökällä riittään näitä oheistöitä, lattioiden pesua, pyykkihuoltoa ja aamupalan valmistus, kadehtijat keksivät lisää töitä mitä yökön vielä pitäisi tehdä, arvatkaa vaan mitä kaikkea yökölle nakitetaan. Suurin ongelma taitaa olla, että kadehditaa sitä suurta yötyölisää, sitä ei sais saada liian helpolla sen etee pitäis tehdät enemmän töitä. Olen nähnyt uskomattomia työtehtäviä yökön työlistalla joita en ole suostunut tekemään. Muistakaa yökkö on asukkaita varten illalla riittää puuhaa asukkaidn kanssa, puoleen yöhön, yleensä on väki rauhoittunut nukkumaan, sitten on kutsuihin vastaamista, joku ei saa nukuttua, toinen tarvitsee särkylääkettä, joku haluaa kuivittelun. muistisairaat vaeltavat käytävillä, vahditaan, ette men toisten huoneisiin, yritetään rauhotella nukkumaan. Takaraivossa tressaa miten kerkiä tehdä kaikki ne oheistyöt. Periaatteella asukkaat ensi ja sitten työt. Aamuvuorolisilta saattaa kuulla vilä kommentin että kyllä on yököllä niin helppoa, kun ei tarvi tehdä juuri mitään. Samasta syystä teen vain öitä, en jaksa tuota jatkuvaa muiden arvostelua ja kiusaamista, kateus vie kalatkin vedestä. En yhtää ihmettele, että meillä ei sijaiset viihdy eikä niitä saada. Johtajuuskin ontuu pahasti, sitä ei ole tai on hyvin sekavaa,  Herätkää vaalimaan työilmapiiriä.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Aanna kirjoitti:

Edelleenkin, yökällä riittään näitä oheistöitä, lattioiden pesua, pyykkihuoltoa ja aamupalan valmistus, kadehtijat keksivät lisää töitä mitä yökön vielä pitäisi tehdä, arvatkaa vaan mitä kaikkea yökölle nakitetaan. Suurin ongelma taitaa olla, että kadehditaa sitä suurta yötyölisää, sitä ei sais saada liian helpolla sen etee pitäis tehdät enemmän töitä. Olen nähnyt uskomattomia työtehtäviä yökön työlistalla joita en ole suostunut tekemään. Muistakaa yökkö on asukkaita varten illalla riittää puuhaa asukkaidn kanssa, puoleen yöhön, yleensä on väki rauhoittunut nukkumaan, sitten on kutsuihin vastaamista, joku ei saa nukuttua, toinen tarvitsee särkylääkettä, joku haluaa kuivittelun. muistisairaat vaeltavat käytävillä, vahditaan, ette men toisten huoneisiin, yritetään rauhotella nukkumaan. Takaraivossa tressaa miten kerkiä tehdä kaikki ne oheistyöt. Periaatteella asukkaat ensi ja sitten työt. Aamuvuorolisilta saattaa kuulla vilä kommentin että kyllä on yököllä niin helppoa, kun ei tarvi tehdä juuri mitään. Samasta syystä teen vain öitä, en jaksa tuota jatkuvaa muiden arvostelua ja kiusaamista, kateus vie kalatkin vedestä. En yhtää ihmettele, että meillä ei sijaiset viihdy eikä niitä saada. Johtajuuskin ontuu pahasti, sitä ei ole tai on hyvin sekavaa,  Herätkää vaalimaan työilmapiiriä.

Itse olen jokseenkin äärettömän pöyristynyt siitä, miten hoitoalalla voikin olla niin itsekästä ja kateellista  sakkia. Aina kun luulen nähneeni kaiken tai uskon ihmisen hyvyyteen, viedään matto alta.... omassa työpaikassa suurin osa tällaisia... pari ihan normaalia tyyppiä löytyy..Aina vaan jaksan ihmetellä, miten ihmeessä samaan työpaikkaan ajautunut tällainen porukka...edellisessä työpaikassani ei kuitenkaan näin sairasta työilmapiiriä ollut. Ja kun ihan sama miten päin itse olen, vaikka kuinka koittaisin etten ota kantaa paskan puhumiseen tms. niin siihen vedetään väkisin mukaan ja vääristellään sanoja ja kaikkea siis aivan uskomatonta mitä en uskonut aikuisilla ihmisillä olevan edes.... itse olen aikan putkiaivo niin se tekee ymmärtämisen vielä vaikeammaksi, miten aikuisilla naisilla voi olla niin itsekäs ja pinnallinen ajatusmaailma....ei työkokemus, elämänkokemus ole avannut yhtään mitään syvempiä arvoja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Musta tuntuu, et tätä tapahtuu työpaikasta ja alasta riippumatta. En oo vielä työpaikassa ollutkaan ,missä ei paskaa jauhettais. Ite koitan ajatella myös aina niin, että tää on työ ja nää on työkavereita. Aina ei voi miellyttää ja jollain riittää sanomista. Riittää, että tekee työnsä niin hyvin kuin mahdollista. Oon ottanu myös sen linjan, et mikäli työkaverista tulee kaveri niin kiva plussa, mut en myöskään tarvi sellasta. Riittää et on joku kenen kans pystyy jakamaan sitä ns.työarkea. 

En esim itse jaa hirveen tarkasti omaa yksityiselämää työpaikalla, jotkut näin tekee. Toiset tekee sen hyvin ja toiset huonosti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...