Jump to content

peijaksen k:t?

Recommended Posts

Posted

onko kellään tietoa millasia paikkoja peijaksen kirran osastot on työpaikkoina?

mikä raskain paikka yms...

kiitti ;)

MAINOS
Posted

K1 on pääsääntöisesti urologiaa ja alagastroa (mm. ileuksia, stoomat ja muu mikä lasketaan suolistopuolen ongelmaksi) lisäksi mm. sapet ja tietty päivystyksiä sen mukaan kun paikkoja on

K2 ja K3 on ortopedisiä osastoja, eli lonkka- ja polviprotetiikkaa, pientä sälää, päivystyksiä, selkäkipuisia, joitakin traumapotilaita, mitä nyt voi kuvitella kuuluvan luihin

K4 on gastroa sisältäen sen ylägastron ja lihavuusleikkaukset, pankreatiitteja, syöpiä (vähän), joitakin sappipotilaita yms päivystyksiä.

Kaikista fyysisimpiä paikkoja ovat K2 ja K3, jossa jokainen potilas tarvitsee jotain apua, vessaan ei pääse itse sen enempää kuin lasiakaan täyttämään. Aika ei käy pitkäksi...

K1 on myöskin aikasta fyysinen paikka, mutta potilasmassaa keventää ns. simppelit uropotilaat jotka liikkuu ja toimii itse.

K4 on ehdottomasti sitten se kevyin paikka, harvoin joutuu fyysisesti koskemaan potilaaseen muutoin kuin kuumeen, verenpaineen tai sokerin mittaamisen vuoksi. Paljon iv-antibiotteja, mutta osasto on pieni joten se ei pääse leviämään käsistä.

henkilökuntapuolta kun mietin, niin K1:llä on vähiten vaihtuvuutta henkilökunnassa ollut viime aikoina, henki ihan ok. K2 on vanhalta kirralta tullut osasto, jossa vain muutama vanha hoitaja ja loput keikkafirman kautta tulleita. Moneen asiaan vastaus on "ei kuulu mulle" tai "mun työaika loppuu nyt". Eli vakiporukka on aika finaalissa, koska heidän vastuulleen lankeaa työn jatkuvuus ja homman pyörittäminen. K3:lla on väkeä jonkin verran vaihtunut viime vuosina, mutta vain 2-3 firman kautta olevaa, joten homma pyörii aika hyvin ja systeemi toimii. Vastuu ei lankea vain muutamalle hoitajalle vaan jokainen kantaa oman kortensa yhteiseen kekoon. Yhteishenki on hyvä ja kaveria ei jätetä. K4:llä henkilökunta on vaihtunut vuoden sisällä aika lailla noin puoliksi, eli vanhaa ja osaavaa porukkaa on, mutta paljon uusia ja systeemi hakee vielä paikkaansa.

Itse ollut kaikilla muilla paitsi K1:llä töissä ja esim K4:lle en halua missään nimessä mennä ikinä enää, jos ei ole pakko. Siitä ei sen enempää näin julkisesti  ;)

Eli jos mun pitäisi sulle suositella jotain paikkaa peijaksen k-osastoista, sanoisin että tutustu K1 ja K3 osastojen tarjontaan.

Posted

kiitos lyrica kovin kattavasta vastauksesta! ;)

mietin tässä jo valmiiksi että jos mun nykynen soppari ei jatku maaliskuun jälkeen ni vois harkita vähän lähemmäks kotia siirtymistä, eli sillon peijas olis erikoissairaanhoidosta se paikka...

eipä naurata enää, ite oon tonne k4:lle jonossa...hassua sinänsä kun noiden luokitusten mukaan mun vaiva ei kyllä kuulu sinne...no, mutta ton k4:n ajattelin ihan senkin takia skipata.

Posted

Itse tykkään, että K1 on/oli mukava paikka. Osastonhoitaja on hyvä ja jämti. Jos jotain negatiivista pitäisi sanoa niin se, että joskus virtsapussit ja huuhtelunesteet vilisi silmissä. Kun niitä oikein osuin kohdalle.

Voisi päätellä, että siellä missä porukka ei vaihdu kovin usein (muuten kuin luonnollisten poistumien kautta), olisi hyvä henki ja työmäärä pysyy yleensä kohtuullisena.

Posted

Näinhän se on, että henkilökunnan vaihtuvuus kertoo jonkin verran työilmapiiristä. Mutta se kertoo myös aika paljon siitä, kuinka "jämähtäneitä" työtavat ovat. Mitä vähemmän on vaihtoa ollut, sitä vähemmän on tilaa uusille toimintatavoille... Se riippuu hirveästi mistä päin asiaa tarkastelee tai minkä henkilökuntaryhmän vinkkelistä  ;)

Joka paikassa on hyvät ja huonot puolet, se on ihan fakta. Oma viihtyminen riippuu hyvinkin paljon siitä, mitä on etsimässä.

Posted

Hiukan vastakommenttia tuohon Lyrican tekstiin.   

Sanotaan että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, Joten älähdän nyt tämän K4:n puolesta. Osastoa on viime vuonna riepoteltu ympäri taloa, haastavia erikoisaloja on tullut lisää ja totta kyllä väki on vaihtunut, eli "sisäistä sterssiä" on ollut paljon.  Se varmasti vaikuttaa henkilökunnan vaihtuvuuteen, mutta osa työntekijöistä on myös ansiokkaasti opiskellut eteenpäin urallaan ja vaihtavat tietenkin työpaikkaa koulutustaan vastaavaksi.                                                                                              Potilaita hoidetaan kuitenkin kaikella ammattitaidolla ja -etiikalla. Se, miten paljon kukakin fyysisesti potilaisiinsa koskee,on jokaisen henkilökohtainen asia. Suurin osa kuitenkin tarvitsee apua perustoiminnoissa ja monet myös ylimääräistä halausta vaikeiden sairauksien iskiessä. Mutta meitähän on moneksi ja yksi paijaa potilasta, joku toinen vaikka tietokonetta.  95% saadusta potilaspalautteesta on kuitenkin ollut hoitoonsa varsin tyytyväisiä.

(5% ihmisistä ei ole koskaan eikä mihinkään tyytyväisiä, kuuluko Lyricakin niihin?)

NYT TULEE MAINOS:Jos haluat tehdä haastavaa ja monipuolista  hoitotyötä ja sinulla on  pitkä pinna ja annos huumorintajua, tule töihin K4:lle.  Täällä tarvitaan.

Mikäli kaipaat lääketieteellistä apua, tule rohkein mielin, täällä on hyviä hoitajia.

Mikä sitten Lyrican mahtoikin meihin niin suututtaa kun meidät noin mollasi, sepä olisi kiva tietää.

Posted

Hiukan vastakommenttia tuohon Lyrican tekstiin.   

Sanotaan että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, Joten älähdän nyt tämän K4:n puolesta. Osastoa on viime vuonna riepoteltu ympäri taloa, haastavia erikoisaloja on tullut lisää ja totta kyllä väki on vaihtunut, eli "sisäistä sterssiä" on ollut paljon.  Se varmasti vaikuttaa henkilökunnan vaihtuvuuteen, mutta osa työntekijöistä on myös ansiokkaasti opiskellut eteenpäin urallaan ja vaihtavat tietenkin työpaikkaa koulutustaan vastaavaksi.                                                                                              Potilaita hoidetaan kuitenkin kaikella ammattitaidolla ja -etiikalla. Se, miten paljon kukakin fyysisesti potilaisiinsa koskee,on jokaisen henkilökohtainen asia. Suurin osa kuitenkin tarvitsee apua perustoiminnoissa ja monet myös ylimääräistä halausta vaikeiden sairauksien iskiessä. Mutta meitähän on moneksi ja yksi paijaa potilasta, joku toinen vaikka tietokonetta.  95% saadusta potilaspalautteesta on kuitenkin ollut hoitoonsa varsin tyytyväisiä.

(5% ihmisistä ei ole koskaan eikä mihinkään tyytyväisiä, kuuluko Lyricakin niihin?)

NYT TULEE MAINOS:Jos haluat tehdä haastavaa ja monipuolista  hoitotyötä ja sinulla on  pitkä pinna ja annos huumorintajua, tule töihin K4:lle.  Täällä tarvitaan.

Mikäli kaipaat lääketieteellistä apua, tule rohkein mielin, täällä on hyviä hoitajia.

Mikä sitten Lyrican mahtoikin meihin niin suututtaa kun meidät noin mollasi, sepä olisi kiva tietää.                           

Luepas Lyrican viesti uudelleen äläkä mene henkilökohtaisuuksiin kiitos. Ja kyllähän asiat ovat aika huonosti jos sinun piti kirjautua tänne vain kehuaksesi osastoa. (6.1.2009 20.11 tämä on ainut viesti)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Posted

Niinpä niin. Eiköhän tuo "ilmoitus" kertonut jo kaiken, eipä mun varmaan tarvii enempää sanoa, miksi en osastoa suosittele kenellekään  *pyhimys*

Posted

Minkämittainen kokemus lienee Lyricalla osasto K4:sta kun tiedot ovat noin huteralla pohjalla? Ja mikä on hänet noin mahtanut suututtaa...

Osastolla työskentelee kuitenkin huippuhyvä porukka, sijaiset ja keikkalaiset tulevat lähes poikkeuksetta sinne mielellään ja aina vaan uudestaan. Ja tämä siis ei ole mainos vaan ihan fakta juttu. :)

Posted

Suosittelen siskollekin viestini uudelleen lukua... Missään siellä ei lue, että olisin siellä johonkin "suuttunut" niin kuin nyt näyttää koko K4 luulevan (luulo ei ole tiedon väärti  :)  ).

Eipä ole tarvinnut K2:n ihmisten tänne rekisteröityä puolustautumaan, että eiköhän tuo jo kerro aika paljon siitä, miksi minä (ja todella moni muu) en halua ko. osastolle takaisin.

Posted

Ehdotan Lyricallekin oman tekstin lukua uudestaan. Jos et "suosittele osastoa kenellekään", etkä "halua missään nimessä enää ikinä sinne", olen iloinen ettet kuitenkaan ole suuttunut mistään. ;D

Posted

Niinpä niin.  Tässähän lukee selvästi etten suosittele K4-osastoa?

Eli jos mun pitäisi sulle suositella jotain paikkaa peijaksen k-osastoista, sanoisin että tutustu K1 ja K3 osastojen tarjontaan.

Missään siellä ei lue, etten suosittele kenellekään  ;D siinä on aika moinen ero.

Mutta onneksi K4:n väki on nyt ihan itse näyttänyt "hyvät" puolensa täällä kävijöille  ;)

• 3 weeks later...
Posted

Itse ollut myöskin näillä jokaisella osastolla töissä ja olen parhaiten viihtynyt K4.llä sekä K1.llä. Raskaimpina paikkoina olen fyysisesti pitänyt K1.K3 sekä K4. Aika ajoin jokaisessa näistä huonokuntoista mummoa ja pappaa.  Sellaisia raskaampia kausia on kai jokaisella osastolla.

Sen verran sanon K4.sen henkilökunnasta, etten heistä pahaa sanaa voi sanoa. Olen viihtynyt oikein hyvin ja olen kokenut, että työtäni arvostetaan.

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...