Jump to content
MAINOS

Haisunäädät työpaikoilla


Pankuli

Recommended Posts

Mitä mieltä olette hajusteiden käytöstä työpaikalla? Lähtökohtaisesti sairaaloiden tulisi olla hajusteettomia työpaikkoja, mutta joka paikassa on joku joka tuoksuu hajuvedelle tai voimakkaalle pyykinpesuaineelle, joka myös on hajuste! Meilläkin on pukkareilla sekä hlökunnan tiloissa seinillä laput:"ajattele työkavereita älä käytä hajusteita" Silti vaan leijuu..😩 pitäisihän meidän potilaidenkin takia olla tuoksuttomia allergioiden ja astman takia, halooo!?!?

Huvittavaa on, että joskus asiasta maininneena olen kollegalta saanut vastauksen että paskaltako tässä pitäis haista?? No..jos käytät hajusteita paskan hajun peittoon, mitäs jos vaan pesisit itses puhtaaks? Itse olen puhdas ja hajusteeton,ei ole ylivoimaista!

  • Tykkää 2
  • Kiitos 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Joo välillä niitä idiootteja vaan löytyy ja sitten ollaankin silmät valuvina ja yskäisinä liian pienessä sosiaalitilassa ja vit**aa. Ja siitä sanominen ei yleensä paljon auta. Toki sanon silti, mahdollisimman kohteliaasti. Ja aika idiootti työntekijä saa olla jos tuollaisia vastauksia antaa. Ei noihin auta kuin mahdollisimman kivuton lopetus. Tai ikkunasta mahdollisimman korkealta. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin juuri koulutuksessa, jossa olin neljän muun hoitajan kanssa kouluttajan työhuoneessa, eli tila oli pieni. Yksi hoitajista haisi niin voimakkaasti hajuvedelle, että päätä alkoi särkeä. Ihme ettei alkanut aivastuttaa, kiva selittää ettei tämä koronaa ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun yskin ja aivastelen vastaan aina kysyjälle, että johtuu kun sinä haiset. Ja samasta syystä olen toisinaan jopa  sairauslomalla jonka aiheutat käytökselläsi. Hajuveden käyttö kummasti vähenee.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

16.8.2020 klo 18.32, Hasa kirjoitti:

Entä mites ne jokka haisee pistävälle hielle? Mieluummin joku lievä hyvä tuoksu ku tuo hiki🤔

Useastihan se hyvä on parempi kuin huono.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asiasta kannattaa puhua työpaikalla. Työnantajalla on velvollisuus huolehtia sinunkin työhyvinvoinnistasi ja voimakkaat hajusteet eivät ole sallittuja. Ilmoita siitä työnantajalle. Voi laittaa muistutuksen asiasta työntekijöille käyttämäänne viestintötapaa pitkin. 

Mielestäni on myös oikeus sanoa työkaverille tai työyhteisölle, että tuoksut liikaa. Vetoat vaikka asiakkaisiin. Tai sitten sanot kohteliaasti suorat sanat.

Itse ymmärrän, jos joku käyttää vaikka miedosti hajustettua deodoranttia, mutta se harvoin leijailee kovin pitkälle kainaloista. Riippuu tietysti kuinka lähekkäin työskentelette.  Muutoin hyvä hygienian hoito luulisi riittävän.

Ihmisestä nyt vain lähtee kaikenlaista hajua. Mutta täytyy muistaa, että ne eivät ole täynnä keinotekoisia hajusteita, jotka ärsyttävät herkimpiä. Nykypäivänä hajusteita on joka paikassa emmekä tule edes välttämättä ajatelleeksi sitä. Näin ollen monet hoitajatkaan eivät kiinnitä asiaan huomiota vaikka pitäisi. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...