Jump to content
MAINOS

Työnantaja perui luvatut työt


Norlander

Recommended Posts

Viime keväänä luvattu jatkoa kesän jälkeen syksyksi. Tästä vielä puhelimitse suullinen sopimus tehty. Nyt kuitenkin kerrotaan, ettei ole pohjaa ja voivoi.. Enpä oo tätäkään vielä kokenut vaikka monta työnantajaa on ehtinyt hoitajana ollessa olla. Onko tällainen sallittua? Voiko Tehy edes auttaa, kun ei ole mustaa valkoisella tuosta puhelimitse tehdystä sopimuksesta?

 

Ensin olin että voi harmi ja toivottavasti tulisi jatkossa sijaisuutta. Nyt kun asiaa enemmän miettinyt, niin raivostuttaa. Miten ihmeessä työntekijöitä voi kohdella näin?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tervetuloa  ja ihan normaalia alkaa olemaan monessa työpaikassa.

Et, ole ainoa kuin työnantaja noin kohtelee näin töykeästi , alentavasti. Selityksiä löytyy myös kunta työnantajalta, kuin yksityiseltä. Heidän maine on kyseenalainen nykyisin. 

Nykyisin tarkistan jo johtajan, lähiesimiehen taustat. Uskaltaako edes hakea töihin. Katselen 2-3 päivää , mitä on  eli kyseenalaistan kaikki?  Työpaikkaedut eivät kiinnosta yhtään. Ennen en edes laitan nimeä mihinkään. Totuus paljastuu todella nopeasti työyhteisöstä.

Niin karseata kohtelua olen saanut osaksi viime aikoina ja usein LÄHIESIMIEHEN KAUTTA.  Puheet toista ja teot ihan toista. Tämä kesä näytti oikein mitä ovat? Sinne eivät saa edes keikalle enää. Tarjottiin vakituista pestiä, mutta kuka haluaa työskennellä kun naama punaisena huudetaan heti aamusta.  Ilman mitään kunnon aihetta.

Sain  v.2019 jouluna työtarjouksen ja lupasin hoitaa  yli kahden viikon pestin. No. 2h päästä tuli soitto ja johtaja ilmoitti; TALON OMAT VAKITUISET LUPASIVAT HOITAA KAIKKI TYÖT eli  TEKEVÄT PITKÄÄ PÄIVÄÄ? Miksi eivät suostuneet aikaisemmin, vasta kun ilmoitin voin auttaa ? NO, näyttivät millaisia  p....a ovat. 

Tampereen Kaupungin johtajilla taisi olla lystiä, miten täällä pääkaupungissa hoidetaan työt.  Satuin olemaan Tampereella silloin ja johtaja vieressä. Lempikaupunkini ja pysyy.

Samoin oli muutama vuosi sitten. Lupasin silloin hoitaa  kesän yövuorot . No johtaja soitteli olisi vain 1/yö viikossa . Mihin ne 4 yötä hävisi eli myös 2h aikana oli tullut muutos? Näin meitä kohdellaan kylmä totuus. Näin karseita työntekijöitä todella löytyy. Johtajan "lemmikit" edessä ja takana kaikkea muuta. Myös puhelimen kautta.

Pitkiä päiviä tehdään jatkuvasti ja sitten naamapunaisena huudetaan toisille ilman aihetta.  Itse ovat tehneet tämän ja nyt tehkööt vaikka joka päivä..  Ihan normaali toimintaa alkaa olla joka paikassa.  Näitä loppuun palamisia alkaa ilmestyä enemmän ja enemmän.  Miksi ei osasta sanoa; EI? On, ihan oma vika , jos nuolee johtajia ja lupaa ,lupaa..... turha purkaa kiukkua toisiin työntekijöihin.

Kunnon johtajia saa todella etsiä  ja ikävä kyllä niitä on harvassa.

Itse olen löytänyt kivan ja asiallisen ja peräti luotettavan johtajan. Joka osaa myös kiitää, ketä asia koskee henkilökohtaisesti.

Joka oikeasti puutuu huonoon epäasiallisen kohteluun ja palaute menneen näille duunareille/ toisen firman johtajalle suoraan. Myös keikkalaisia kohdellaan hyvin eli palaute koskee  myös miten keikkalaisia kohdellaan työpaikalla. Hän ei ole  talon" roskis", syntipukki vaan yksi työntekijä muiden seassa. Hänellä on ihmisarvo ja kutsutaan peräti etunimellä.  Mitä ei tapahdu koko paikassa vaan katsotaan ylimielisesti tai ei viitsitä edes vastata kysymyksiin. Joillakin työntekijöillä on varaa näin kohdella toista työntekijää vielä nykypäivänä. 

Missä ihmisten itsekkyys, lapsellisuus  kukostaa  ja pahentuu koko ajan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

21 tuntia sitten, Norlander kirjoitti:

Viime keväänä luvattu jatkoa kesän jälkeen syksyksi. Tästä vielä puhelimitse suullinen sopimus tehty. Nyt kuitenkin kerrotaan, ettei ole pohjaa ja voivoi.. Enpä oo tätäkään vielä kokenut vaikka monta työnantajaa on ehtinyt hoitajana ollessa olla. Onko tällainen sallittua? Voiko Tehy edes auttaa, kun ei ole mustaa valkoisella tuosta puhelimitse tehdystä sopimuksesta?

 

Ensin olin että voi harmi ja toivottavasti tulisi jatkossa sijaisuutta. Nyt kun asiaa enemmän miettinyt, niin raivostuttaa. Miten ihmeessä työntekijöitä voi kohdella näin?

 

Mulle kävi samoin. Kesäsijaisuuden aikana tarjottiin töitä sijaisuuden jälkeen loppuvuodeksi ainakin. Suostuin, mutta jonkun ajan päästä ei sitten tarvetta ollutkaan. No nyt alkaa korona painamaan taas päälle yms. , ja tiedän että tarvetta varmasti on. Päätin, että jos uudestaan kysytään en suostu. Pompottelu saa riittää. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samantyyppinen tilanne keikkafirmojen kanssa.Seure ja Onvire jätti keikkalaiset tyhjän päälle keväällä.Nyt sit kova pula tekijöistä ja työpisteet eivät saa puutevuoroihin tekijöitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...