Jump to content
MAINOS

Työssä jaksaminen


Kultapallo

Recommended Posts

Miten jaksatte vuosia samassa työssä? Olen ollut jo yli 10 vuotta samassa työpaikassa ja aina tykännyt työstäni ja kivasta porukastamme. Tänä vuonna loman jälkeen on kuitenkin työt tökkineet. En tiedä miten jaksan taas...

Teen joskus keikkaa muuallekin ja se on ollut kivaa vaihtelua. Tekisi mieli ehkä hakeutua kouluun päivittämään tutkintoa. Olen vanha opisto-asteen sh. Hoitoalalla haluan kuitenkin pysyä. Mitäs mietteitä teillä muilla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mina olen ollut samassa osastolla yli vuoden. Mielestäni on helpompaa työskennellä samalla osatolla pitkään, koska tiedät kaiken, sinulla on hyvä ystävyys muiden työntekijöiden kanssa. he  aina auttavat sinua tarvittaessa.  Olen aivan eri mieltä, että en jaksa työskenella varahenkillönä. Työnvaihto ei ole mielestäni paras vaihtoehtoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse aloitin lähihoitajan opinnot 2010, ja menin heti töihin vanhainkotiin. Olin siellä ensinmäiset pari vuotta, mutta valmistumisen jälkeen olen tehnyt erimittaisia (3 viikosta vuoteen) sijaisuuksia ja opiskellut samalla työtä tehdessä sairaanhoitajaksi sekä kaksi erikoistumisopintoa. Nyt ylempien amk opintojen myötä otin vastaan vakipaikan, jossa olen nyt ollut n. 2.5v ja työssäolo ei enää tunnu hyvältä, ja alkaa puuduttamaan. On vähän ikävä uusia haasteita ja uuden kokeilua ja oppimista, vaikka toki aina itsensä markkinointi ja työnhakukin on raskasta. 

Luulen, että en viihdy nykyisessä työpaikassa enää kauaa. On ollut antoisaa työskennellä kentällä, valvonta- ja sisätautiosastoilla, vanhus- ja kehitysvammatyössä sekä päivystyksissä kolmen sairaanhoitopiirin alueella. On huippua mennä uuteen työpaikkaan, oppia uusia juttuja ja tvata huippukollegoita. Vielä ainakin erinlaisissa työyksikössä kiertely tuntuisi mukavalta, toki olen aika nuori ja lapseton, ja on mahdollista tehdä työtä vähän kauempanakin ja reissata.

Pitkään samassa paikassa ollessa minua alkaa usein ahdistamaan selän takana puhumiset, työilmapiirin ongelmat ja sen semmoiset. On mukavampaa piipahdella paikoissa, tehdä mielekästä työtä ja tutustua uusiin kollegoihin ja verkostoitua ilman stressiä oppien samalla uutta ja kehittäen itseään. Ehkä joskus tulee toki sekin aika, että on mukava asettua aloilleen ja jäädä tuttuun ja turvalliseen työhön.

Mitä  jos lähtisit hetkeksi muualle? Vähän tuulettumaan ja kokeilemaan jotain muuta? Ehkä sitten omakin työ tuntuisi taas hyvältä, tai huomaat että on aika vaihtaa kokonaan maisemaa. 🙂

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut töissä parilla saatiölläkin jossa taloon tullessa jo kerrottiin että samassa yksikössä työskennellään max 3-5 v ja sitten työnkiertoon.Järkevää!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työkavereiden rooli on merkittävä. Oon ollu ite aina onnellisessa asemassa, että mulla on ollu huikea tiimi ympärillä joiden kanssa työn tuomaa taakkaa on helpompi kantaa. En oo ite jumahtaja ja oon vaihtanu työpaikkaa muutaman kerran vuodesta 2009 ja kokeillut siipiäni toisen alan parissa, mutta huomannut hoitoalan tontikseni. Ympyrät on pienet ja yhteistyö vanhojen kollegojen kanssa taas jatkuneet. 

Siinä vaiheessa kun huomaa, että töissä on huono olla ja se huono olo alkaa heijastumaan työhön (hoidettaviin, avustettaviin, kollegoihin) niin sit on aika miettiä kuvioiden muuttamista. Jos sen ihanan tiimin ihanuuskaan ei enää riitä jaksamaan kyseisessä työpaikassa niin sitten on aika siirtyä eteenpäin. Työelämässä pitää ajatella itseään, oli sitten miten ihana työporukka tahansa. Työikä on jumalattoman suuri ja jos sen iän kuluttaa liian kuluttavassa paikassa niin mitä ihmisestä jää jäljelle?

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuka osaa oikeasti kertoa; MIKSI me ollaan edes hoitotyössä nykyisin? Arvostus on NOLLA!

Itella on toinen samanlainen firma, missä ei kukaan ota vastuutta mistään, laskut tulevat jos tulevat..... muut saavat hoitaa työt ilmaiseksi. Eivät jaksa tapella enää näitä duunareita vastaan ja sama alkaa olla monessa kaupassa . Asiakaspalvelu on nolla tai olematon. Näitä vielä joudutaan pakosta hoitamaan tai kuuntelemaan jatkuvaa marinaa, valitusta......oman terveyden kustannuksella.

Itella hukkaa ihan säännöllisesti postit, laskut ym. hoitoalan työnantaja jättävät tahallisesti palkat maksamatta tai otetaan omin luvin liikaa veroja eli palkattu palkkatoimistoon sokeita, hällä- väliä-tyyliä olevia työntekijöitä. Palkkaturva hoitaa aika näppärästi palkkasaamiset ja helpommin kuin liitto, tiedoksi. Mistä löytyy ja palkataan näitä "hirviö" johtajia, nykyisin. Alkaa olla joka paikassa, työntekijä ei ole mitään tai RASITE.

 Työpaikkakiusaamista yleisesti, keikkafirmojen johtajat/lähiesimiehet ovat vertaista vailla eli antavat sumeilematta firmojen vakituisten leipiintyneiden luusareiden kiusata keikkalaisia sumeilematta ja AINA SYY KEIKKALAISTEN. Niin halpamaista, raukkamaista toimintaa.  Eivät edes viitsi tarkistaa asioiden oikeata laitaa ja antavat vakituisten "kusettaa" sumeilematta.  Ollaan niin hyvää pataa, että oksennuttaa katsella. Selän takana taas puukotetaan julmasti. Törmäsin juuri 2:n eri keikkalaiseen ja saavat ikuinen "vamma" jäi  näiden vakituisten valehtelijoiden takia. Lisäksi tuli ilmi " kotirauhan häirintää" harrastetaan julmasti juuri vakituisten  taholta. Pitääkö virkavaltaan ottaa tulevaisuudessa yhteyttä, kun johtajat eivät puutu omin vakituisten duunareiden toimintaa ja nettikiusaaminen kuuluu osana siihen. 

Itse  olen myös joutunut " yökön" puolelta työpaikkakiusaamisen kohteeksi, tänä kesänä.. Olin peräti ansaitulla vapaalla, kun tämä tapahtui ja kyseinen raukkamainen vakituinen duunari EI OSAA EDES VASTATA TEOSTAAN, vaikka kaikki tietävät kuka oli asialla.  Toinen mikä on pistänyt silmääni tänä kesänä; Onko palkattu KUUROJA YÖKKÖJÄ töihin, kun eivät osaa edes avata keikkalaiselle, sijaisille ulko-ovea tai edes PAINAA puhelimesta ovea auki.  Yksikään keikkalainen EI SEISO  ja odota jos nyt sattuisi olemaan OIKEA YÖKKÖ TYÖVUOROSSA tänään. Turha marista, keikkalaiset eivät tule aamuvuoroon. Tarkistakaa valvontakamerat tulevaisuudessa ja näette miten yökkö kohtelee keikkalaisia/ sijaisia? Niin karsean yökköön törmäsin kesänä, pelko tulla aamuvuoroon työhön.  " Vittuilu" alkoi välittömästi, arvosteli aamuvuorolaisia, iltavuorolaisia kylmästi ja arvostus oli halpamaista toisia työkavereita kohtaan. Lisäksi  oli vaki yökkö, raukalla ei ollut muuta tekemistä kun vahtia, tarkistaa muiden töitä. No siinä se yövuoro meni ja palkka tuplasti.  Moni on varmaan huomannut keikkalaiset nostavat "kytkintä" eli eivät suostu menemään edes rahasta heille töihin. 

Nyt oli lehdessä Hoiva-apulaisia aletaan kouluttamaan eli halpa työvoimaa tulevaisuudessa.  Kuka tarkistaa onko heillä edes ; HYGIENIAPASSI tai mikä on oikea työkuva. Jos, heiltä kysyy; EI MIKÄÄ , vaan palkka sama kuin lähihoitajilla ja vastuu olematon. Eriarvoisuus pahentuu...... huonompaa suuntaan mennään koko ajan. 

Työnantajat ja vakituiset duunarit suosivat tupakointia, jos et polta et ole tervetullut kuppikuntaan (kunta) työpaikkakiusaamista , vakituisten hoitajien valehtelua päin naamaa eli ITSEKKYYS KUKOSTAA julmasti.  Tämä kesä oli suorastaan KAUHEA työskennellä näiden  itsekkäiden, työstä vieroksujien kanssa.  Meillä moni suunitelen alan vaihtoa eli KIITOS HOITOALAN JOHTAJAT ja eritoten LÄHIESIMIEHET.  Pst. hakevatko he ihan tahallaan näitä epäpäteviä, omaa napaa tuijottajia duunareita. No, monen firman maine on kyseenlainen nykyisin. 

Häpeän olla hoitotyössä nykyisin ja en edes kehtaa sanoa missä työskentelen tai olenko edes työelämässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...