Jump to content
MAINOS

Onko tällä hetkellä saudeissa työskenteleviä?


SerialImpa

Recommended Posts

Kertokaahan, hyvät saudihoitajat, missä sairaalassa työskentelette ja millaista elämä saudeissa on.

Olen lukenut, että eläminen saudeissa on länsimaalaisille naisille hankalampaa kuin miehille. Myös pieni viha amerikkalaisia kohtaan voi johtaa muiden "valkolaisten" kaltoinkohteluun. Pitääkö tämä paikkansa? Onko siellä turvallista käydä kaupungilla?

Mitenkäs palkka? Lukuisat epäluotettavat lähteet kertovat verovapaasta kuukausitulosta. Kuinka paljon esimerkiksi anestesiahoitaja kuukaudessa tienaa ja millaisia tuntimääriä sen palkan eteen tulee tehdä? 

Mitenkäs asuminen? Voiko siellä asua jossain muualla kuin aidan takana olevassa "compoundissa"? Minkä hintaiseksi se mahdollisesti voisi tulla?

Kertokaas vähän tietämättömälle faktoja, jotka olisi hyvä tietää ennen matkustamista

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Moikka!

Minä olen juuri työskennellyt Saudi-Arabiassa vuoden.

Lennän kotiin kahden viikon kuluttua ja on todella upea vuosi

takana. Tänne jää todella paljon ystäviä perään...

Ennakkoluulot nurkkaan! Voin kertoa, että Saudi-Arabiassa on

varsin mukavaa asustella ja suosittelen tätä kokemusta kaikille.

Tottakai arabikulttuurissa on omat piirteensä, joita meidän ulkomaalaisten

tulee kunnioittaa, mutta niihin tottuu äkkiä. Se on totta, että naiset eivät

saa ajaa autolla, joten meidän on kuljettava taksilla paikasta toiseen (paikalliset

taksit maksaa pari euroa/reissu kaupungin sisällä). Sekin on totta, että

meidän on pidettävä abayaa (paikallinen musta naisten kaapu) liikkuessamme

kaupungilla, mutta ne ovat itse asiassa aika helppoja vetäistä niskaan kun

lähtee asioilleen ja niihin tulee himo! hih hih, itsellänikin on jo 4 erilaista, niitä

saa eri tyyleillä, koristeluilla ja materiaaleilla...

En koe että täällä on "vaarallista" elää, kunhan vain kunnioittaa ympärillään

olevaa kulttuuria. Ihmiset katselevat perään, koska olemme erilaisia. Jos lähdet

Saudeihin yksin, joudut asumaan sairaalan asuinalueella, mutta se on ainoastaan

positiivista, koska kaikki on ilmaista. Ainoastaan jos matkustat puolisosi kanssa,

voit asua muilla asuinalueilla, ja ne on aina ainoastaan länsimaisille ihmisille

rakennettuja compoundeja. Näillä compoundeilla on paljon elämää ja erilaisia

aktiviteetteja. Itse olen aloittanut täällä ollessani paljon uusia harrastuksia, kuten

sukelluksen ja salsan tanssimisen. Olen saanut paljon kansainvälisiä ystäviä

ja matkustellut paljon. Palkka Saudeissa on tällä hetkellä noin 3500 euroa verottomana

käteen kuussa, plus kaikki bonukset ja 10 viikkoa lomaa vuodessa. Ei mikään paha

diili.

Kerron mielelläni lisää, jos kysyttävää riittää... ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kerrohan kasperi millainen työkokemus sinulla oli ennen kuin menit saudeihin, ja mitä firmaa käytit työn haussa jos käytit. onko palkoissa eroa eri osastoiden välillä jne?

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No siis mulla on karkeesti katsoen työkokemusta noin 10 vuotta

sairaanhoitajana. Välitystoimistot vaatii aina vähintään 2 vuoden

työkokemusta jotta voi hakea Saudeihin töihin.

Mä käytin Professional Connections firmaa, jolla on toimisto Helsingissä.

Kaikki asiakkaat eivät ole olleet tyytyväisiä Profcon toimintaan, mutta itselläni

ei ole mitään pahaa sanottavaa. Yhteydenotto tapahtui nopeasti, tukea sai

koko hakuprosessin ajan, ja kaikki edut olen saanut mitä on luvattukin... ::)

Palkkataso on täällä Suomalaisilla hoitajilla kaikilla sama, paitsi että tehoilla

työskentelevät saavat ns. critical care lisän. Eri kansallisuuksien välillä sitä

vastoin on hurjia eroja, koska palkka määräytyy aina lähtömaan palkkatason

mukaan... se ei välttämättä ole hyvä asia, koska se aiheuttaa kateutta työyhteisöissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Olisi kysymys noista bonuksista. Kaikki noi rekryfirmat ilmoittavat tuon peruspalkan olevan tuon 3500 euroa kuussa. Miten siellä menee nuo ns. epämukavan työajan lisät, eli paljonko tuohon voi odottaa päälle siitä, että tekee lisävuoroja tai muuta? Onko edes mahis tehdä?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä Norjan palkka on Saudeihin verrattuna yhtä kilpailukykyinen, verotuksesta huolimatta...Tärkeimpänä palkkaan rinnastettavana miellyttävyysseikkan se että Norjassa voi elää täysin normaalia ja vapaata elämää ilman kaapuja yms ja mm.verovapaan auton vienti on huomattavasti helpompaa. Asuntojakin on erihintaisia, joten jopa 400 eurolla saa Norjasta ihan ok asunnon kuukaudeksi. (Riippuu tietysti miten luksusta hakee) Luonto mikä Norjassa on, on niin ainutlaatuinen, että tekemistä riittää vapaa-ajoille sukelluksesta vuorikiipeilyyn.

Kokemuksena kuitenkin ulkomaantyöskentely on niin antava, oli se sitten missä tahansa että kannattaa kyllä koetella siipiään ja rajojaan. Meidän ammatissa on se hyvä puoli, että voi lähteä ihan minne tahansa töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tärkeimpänä palkkaan rinnastettavana miellyttävyysseikkan se että Norjassa voi elää täysin normaalia ja vapaata elämää ilman kaapuja yms

Vaimo oli komennuksella vajaan kuukauden arabiemiraateissa, hänen juttujen ja kertomusten pohjalta pitäisi olla melkoinen porkkana jotta arabivaltioihin hakeutuisin töihin.

Tietysti tuollainen insinöörin 80 000 euron nettovuosipalkka muuttaa mielipiteen nopeasti, mutta meidän alalla ilmeisesti ei ihan tuollaisiin palkkoihin päästä..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Hei. Olisin kiinnostunut töistä Saudeissa ja täällä on ollut keskustelua aiheesta. Jos joku on tietoinen nimimerkillä "Kasperi" kirjoittaneesta henkilöstä, niin mielelläni kyselisin häneltä lisää. Hän oli ollut siellä jo pian 2 vuotta sitten, mutta uskon, että hän voisi antaa arvokasta tietoa. Tietenkin joku muukin Saudeissa ollut käy hyvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...
  • 2 kuukautta myöhemmin...

Moikka!

Onko tietoo, että onko lähihoitaja-taustalla ja työkokemuksella mitään virkaa saudeihin haettaessa? Miks ei Enkkuihinki.. Kun itse valmistumasssa joulukuussa sh-ksi, niin onks järkee ees hakee tässä vaiheessa ulkomaille töihin, kun sitä 2:n vuoden työkokemusta taidetaan painottaa aika vahvasti? Ja onks se 2 vuottaa niinku vähä semmonen ns. pakko olla, että hyväksyisivät ulkomaille duuniin? Ja kuulisin lisää ilomielin millaista tänä päivänä saudeissa ja muuallakin työskentely on :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihanaa lukea ulkomailla työskentelevien kokemuksia. Muita erikoisia työpaikkoja kun saudit?

sveitsi. pohjoisessa (saksankielisissä osissa) palkat valstavalmistunut sairaanhoitajalla 5200fr/kk (4200e), palkoissa on pieniä eroja eri kantoneiden välillä, esim Zurichissa maksetaan vastavalmistuneelle melkein 6000fr/kk. Toi palkka nousee sit 50-100fr/vuosi. Jos suorittaa erikoiskoulutuksen (instrumentti, anestesia, teho tai ensiapu) niin palkka nousee 500-1000fr/kk lisää. palkat on aika paljon neuvoteltavissa myös. verot on matalat melkein joka kantonissa, pieniä eroja on niissäkin. itse esim maksan Aargaussa alle 9%. kovimmat palkat olen kuullut perufuusiohoitajilla sydänleikkureissa, meidänkin klinikalla 15v työkokemuksella palkka oli reilut 7500fr/kk (n. 6100e). Sit tietty on noi isot firmat jotka tekee tahdistimia (ST jude medical, Boston, Medtronic, Biotronik) niihi on moni sairaanhoitaja lähtenyt kouluttautumaan tekniikoksi.. luulen että niiten palkat pyörii 8000-10000fr/kk kun ne tulee mukaan leikkaukseen säätämään tahdistinta.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

hei voiko lähärin papereilla hakea saudeihin töihin?? joku kyselikin sitä tuossa muutama vuosi sitten eikä tullut vastausta joten kysyn uudestaan

jasmin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...