Jump to content
Sign in to follow this  
Aanna

Työssä jaksaminen ikääntyneenä

Recommended Posts

Aanna

Hei 
Miten jaksatte hoitotyössänne +55 -vuotiaat, eläkeikään on vielä aikaa ja työ useassa paikassa raskasta kolmivuorotyötä. Olisi mielenkiintoista kuulla miten teillä menee. Itse olen 59v lähihoitaja teen 3-vuorotyötä ja vällä tulee tunne, että en enää kauaa jaksa. Palautumine vuoroista kestää pidempään, vapaiden jälkeen jaksaa kyllä, tämä kesä ja yleens kesät olleet lomaa lukuunottamatta, aika kuormittavia. Paljon sijaisia, paljon poissaoloja ja niitä paikkaillaan aika hurjaa on meno välillä. Eläkeikään vielä aikaa, olen miettinyt myös työn vähentämistä 70 - 80% eläke tosin pienenee mutta ehkä auttaisi paremmin jaksamaan.

Sebucom60

Eihän tässä jaksakaan ja nyt sivussa ollut keväästä ja syksyllä katsotaan onko vanhasta 55v konista enään mihinkään!

Aanna

Niin se taitaa olla, että harva meistä hoitoalalla pääsee terveenä eläkkeelle, saati sitten jaksaa sinnitellä sinne saakka. Kuntoutukset ovat auttaneet jaksamaan mutta eivät enää paranna esim. kulumia tai kroonistuneita vaivoja. Iskias voi myös olla todella viheliäinen vaiha, kyllä niitä kremppoja alkaa löytymään. Itselläni haaveena on päivä työ tosin vain haave, ehkä saavuttamatin. Päivätyössä voisi jaksaa sinne eläkeikään, mutta vielä meillä täällä suomessa on niin joustamaton työelämä, että se ei ainakaan minun kohdallani tule onnistumaan, kolimivuoro työssä mennää niin kauan, kun jaksetaa tai terveys vähänkin kestää.

Hento_Valkoinen

En ole enää vuosiin jaksanut yövuoroja. Vaihdoin päivätöihin.