Jump to content
MAINOS

Miksi teet juuri sitä hoitotyötä mitä teet?


MarreX

Recommended Posts

Alahan on laaja ja erityyppistä työtä ihan hirveästi. Omista opiskelukavereista on hauska seurata, miten erityyppisiin hommiin kukin hakeutui ja mikä on kenellekin se juttu.

 

Itse tykkään nykyisessä työssäni kirran vuodeosastolla työn hektisyydestä, potilaiden vaihtuvuudesta ja käsillä tekemisestä. Kaaoksen hallinta on palkitsevaa ja työpäivät kuluvat hujauksessa. Toinen kovasti pitämäni työympäristö on päivystys sen vaihtelevuuden vuoksi, mutta lopulta siellä potilaskohtaamiset jäävät liiankin lyhyeksi. Tykkään siitä, että saan elää hetken potilaan rinnalla hänelle usein melko mullistavassa elämänvaiheessa.

 

Opiskeluaikana havaitsin yllätyksekseni, että valvontatyyppiseen työhön (teho, tehovalvonta, anestesiahoitaja jne.) en sovellukaan ollenkaan. Koen kovin raskaaksi tarkkaavaisuuden ylläpidon, kun mitään ei tapahdu. Pystyn olemaan tarkka, hoksaava ja tehokas, kun minulla on koko ajan tekemistä, mutta jos vain istun ja olen, ajatus karkaa helposti ja jotain olennaista voi jäädä huomaamatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...