Jump to content
MAINOS

Puheenjohtajisto


OldOne

Recommended Posts

Noh, sinulle sen ei onneks tarvitsekkaan kolahtaa. Kiitos asian lobbaamisesta kuitenkin, on hyvä että Kimiä nostetaan esille ;D

Uusimmassa tehy-lehdessä oli muuten ihan hyvä pj-tentti. Ja toi Turun sanomien juttukin kiteyttää hyvin Kimin ehdokkuuden. ;D

Haastaja korostaa paikallisuutta

Laitinen-Pesolan haastaja ei aio kuitenkaan luovuttaa helpolla. Vaasan keskussairaalan röntgenhoitajana työskentelevä Berg sanoo, että hän toivoo liitolta rivakampaa suhtautumista paikallisiin kiistakysymyksiin.

- Esimerkiksi toimihenkilöunionissa liiton puheenjohtaja tulee paikalle ratkomaan paikallisiakin kiistoja. Tätä haluaisin myös meillä, Berg huomauttaa.

Haastajan mielestä liitto kaipaa myös energisyyttä ja erilaista ajattelutapaa. Bergin mukaan 12 vuotta on riittävä toimiaika yhdelle puheenjohtajalle.

Bergin mukaan sitoutumattomilla on tämänkertaisissa vaaleissa neljä kertaa enemmän ehdokkaita kuin neljä vuotta sitten.

Sitoutumattomien puheenjohtajakandidaatti on johtanut vuoden alusta 3 000-jäsenistä Suomen röntgenhoitajien liittoa. Hän on myös Tehyn liittovaltuutettu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 217
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: mielenterveystyöntekij

"Esimerkiksi toimihenkilöunionissa liiton puheenjohtaja tulee paikalle ratkomaan paikallisiakin kiistoja. Tätä haluaisin myös meillä, Berg huomauttaa"

Jeps, että jos Kimistä tulee pj niin hän juoksee yli 400:n kunnan + yksityisten+ valtion työnantajien paikallisia kiistoja hoitamaan. Eiks ny kuitenkin ollut haussa valtakunnallisen ja ainakin yli 100.000 jäsenen liiton edunvalvonnasta vastaavasta liittopuheenjohtajasta??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh, sinulle sen ei onneks tarvitsekkaan kolahtaa. Kiitos asian lobbaamisesta kuitenkin, on hyvä että Kimiä nostetaan esille ;D

Uusimmassa tehy-lehdessä oli muuten ihan hyvä pj-tentti. Ja toi Turun sanomien juttukin kiteyttää hyvin Kimin ehdokkuuden. ;D

Haastaja korostaa paikallisuutta

Laitinen-Pesolan haastaja ei aio kuitenkaan luovuttaa helpolla. Vaasan keskussairaalan röntgenhoitajana työskentelevä Berg sanoo, että hän toivoo liitolta rivakampaa suhtautumista paikallisiin kiistakysymyksiin.

- Esimerkiksi toimihenkilöunionissa liiton puheenjohtaja tulee paikalle ratkomaan paikallisiakin kiistoja. Tätä haluaisin myös meillä, Berg huomauttaa.

Haastajan mielestä liitto kaipaa myös energisyyttä ja erilaista ajattelutapaa. Bergin mukaan 12 vuotta on riittävä toimiaika yhdelle puheenjohtajalle.

Bergin mukaan sitoutumattomilla on tämänkertaisissa vaaleissa neljä kertaa enemmän ehdokkaita kuin neljä vuotta sitten.

Sitoutumattomien puheenjohtajakandidaatti on johtanut vuoden alusta 3 000-jäsenistä Suomen röntgenhoitajien liittoa. Hän on myös Tehyn liittovaltuutettu.

Mä olen nähtävästi ymärtäny joitain asioita väärin, mä kun olen luullut että Tehyläisillä on luottamusmiesjärjestelmä jossa on pääluottamusmiehet ja ammattiosastojen pj:t neuvottelemassa paikallistasoilla. No oppia ikä kaikki!

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti mies 91 prosettisesti  naisvaltaisen liiton puheenjohtajana ei oikein onnistu, näyttäisi siltä,  ettei naiset itse osaa. :D Kuten Superissa..

Eikös ehdokkaan lahkeiden määrän pitäs olla täysin sivuseikka tässä asiassa. Syö vähän pohjaa liiton tasa-arvo vaateiltakin yms jos liiton johtajan valinnasta tehdään sukupuolikysymys. Sukupuolenhan ei pitäisi ratkaista mitään näissä asioissa, vai?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Valitettavasti mies 91 prosettisesti  naisvaltaisen liiton puheenjohtajana ei oikein onnistu, näyttäisi siltä,  ettei naiset itse osaa.  :D Kuten Superissa..

Eikös ehdokkaan lahkeiden määrän pitäs olla täysin sivuseikka tässä asiassa. Syö vähän pohjaa liiton tasa-arvo vaateiltakin yms jos liiton johtajan valinnasta tehdään sukupuolikysymys. Sukupuolenhan ei pitäisi ratkaista mitään näissä asioissa, vai?

Joo ei sukupuolella, saati osaamisella mitään merkitystä -  valitaan kuvan perusteella

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ei sukupuolella, saati osaamisella mitään merkitystä -  valitaan kuvan perusteella

Kommenttisi on vähän outo, kuka tässä kuvan perusteella on ketään valitsemassakaan? huh.gif  Vaaleissa yleensä käytetään ehdokaskuvia, kai Kimikin saa sellaista käyttää?

Mun mielestä se että Kimi on mies on vaan tässä tilanteessa plussaa, tuo sekin vähän uutta tuulahdusta vanhoihin ja kangistuneisiin kuvioihin. Mielestäni (pätevä) mies on ihan yhtä hyvä johtamaan naisvaltaista liittoa kuin nainenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ei sukupuolella, saati osaamisella mitään merkitystä -  valitaan kuvan perusteella

Kommenttisi on vähän outo, kuka tässä kuvan perusteella on ketään valitsemassakaan? huh.gif  Vaaleissa yleensä käytetään ehdokaskuvia, kai Kimikin saa sellaista käyttää?

Mun mielestä se että Kimi on mies on vaan tässä tilanteessa plussaa, tuo sekin vähän uutta tuulahdusta vanhoihin ja kangistuneisiin kuvioihin. Mielestäni (pätevä) mies on ihan yhtä hyvä johtamaan naisvaltaista liittoa kuin nainenkin.

Komppaan nyt ehdottomasti Oskua.

Tarvitaan raikasta tuulahdusta, toki tuuli voisi olla nainenkin, vaan ei varteenotettavaa/hakijaa hommaan ole.

Toisekseen feministi minussa myöntää, jotta nyt tarvitaan munaa hoitaa asiat sille mallille missä niiden kuuluu olla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös ehdokkaan lahkeiden määrän pitäs olla täysin sivuseikka tässä asiassa. Syö vähän pohjaa liiton tasa-arvo vaateiltakin yms jos liiton johtajan valinnasta tehdään sukupuolikysymys. Sukupuolenhan ei pitäisi ratkaista mitään näissä asioissa, vai? 

Kaikissa housuissa on kaksi lahjetta.  :D

Tasa-arvolla ja imagolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ja tämä pj-asia jos mikä  järjestölle imagokysymys. Onhan siinä tietysti osaamisellakin osuutensa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tasa-arvolla ja imagolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ja tämä pj-asia jos mikä  järjestölle imagokysymys. Onhan siinä tietysti osaamisellakin osuutensa...

-Sitten meillä on onneksi toivoa, että JLP saa kenkää.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tasa-arvolla ja imagolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ja tämä pj-asia jos mikä  järjestölle imagokysymys.

Eli siis sun mielestä imagosyistä Jaanan pitäs jatkaa?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paikallistason neuvotteluissa tarvittaisiin mielestäni JOSKUS hieman "painavampaa" apua. Neuvotteluide tarkoitus ei kaiketi ole käydä kuuntelemassa työnantajan esityksiä ja allekirjoittamassa niitä. Löytyy myös sopimuksia, joihin jäsenet eivät ole tyytyväisiä. Msh ja Smeichel, olette ilmeisesti siinä asemassa, että neuvottelette näitä sopimuksia. Ettekö ole koskaan toivoneet saavanne tukea ja lisäarvoa neuvottelupöytään?

PJ-paikkaa hakee 2 ihmistä, tehyläistä. Toivottavasti 2000-luvulla tästä ei enää tarvitse keskustella, onko mies vai nainen parempi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottamatta mitenkään kantaa imagokysymykseen, totean vain että minulla ei ole estettä äänestää miestä tehyn puheenjohtajaksi, sitten kun tulee varteenotettava vaihtoehto. Sitten tämä onko imagollisesti tärkeää onko mies vai nainen puheenjohtajana, menee samaan typerien (minun mielestä) perusteluiden kategoriaan kuin se että puheenjohtaja pitää vaihtaa vaihtamisen takia.

En näe että puheenjohtajan paikallaolo toisi mitään lisäarvoa neuvotteluihin, siellä kun kuitenkin neuvotellaan asioista. Tottakai liiton puheenjohtaja voi ottaa ja tuleekin ottaa kantaa paikallisiinkin asioihin niinkuin JLP on tehnyt, mutta ei neuvottelupöytään.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Komppaan sua osin Smeichel... Ainakin tässä mies / nais näkökulmassa sekä siinä imagossa, mutta edelleen mietin itsekseni kahta tai oikeastaan kolmea asia tehyn johdossa...

1. Onko se todella hyvää toimintaa, että asioista sovitaan tietyssä piirissä hyvissä ajoin?

2. Onko nykyisellä johdolla vielä annettavaa meille?

3. Mikä on oikeasti nykyisen johdon motivaatio sitoutua? Eli onko totta, että nykyinen johto hakee jatkuvasti jotain uutta haastetta henkilökohtaisessa elämässä?

Itse uskallan väittää tuntevani Kimin aika hyvin ja uskon oikeasti hänen kykyynsä johtaa meitä..., ainakin motivaatio sekä kyvyt ovat varmasti kohdillaan.

Ja tuohon paikalliseen tukemiseen en edes viitti hirveesti alkaa ruotimaan.... Se on totta, että pj:n tehtävä ei varmasti ole vetää paikallisia asioita, vaan sitä varten on oikeasti olemassa ne muut organisaatiot. Toisaalta välillä toivoisi hiukan suurempaa panostusta tuonne kentällä, myös keskustoimistolta... Ja nyt jotteeski tuntuu, että vaalien alla normaaliin tapaan otetaan kaikista pienistäkin sanomisista ja asioista kaikki ilo irti...., mikä on kait ihan ymmärrettävää  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Komppaan sua osin Smeichel... Ainakin tässä mies / nais näkökulmassa sekä siinä imagossa, mutta edelleen mietin itsekseni kahta tai oikeastaan kolmea asia tehyn johdossa...

1. Onko se todella hyvää toimintaa, että asioista sovitaan tietyssä piirissä hyvissä ajoin?

2. Onko nykyisellä johdolla vielä annettavaa meille?

3. Mikä on oikeasti nykyisen johdon motivaatio sitoutua? Eli onko totta, että nykyinen johto hakee jatkuvasti jotain uutta haastetta henkilökohtaisessa elämässä?

1. Mistä asioista on sovittu etukäteen?

2. Nykyisestä johdosta en tiedä mutta minä ainakin uskon että JLP:lla on annettavaa ensi pj-kaudella ja luulisin että ainakin Raunolla jos tulee valittua on annettavaa

3. Tästä en oikein saanut kiinni, eli tarkoittaa mitä?

Se mikä minua kiinnostaa on se mikä VV:n teeseissäkin lukee että puoluepolitiikka ei saa ohjata Tehyn päätöksentekoa niin missä päätöksissä se on ohjannut?

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osa Jaanan kannattajista yrittää dissata Kimiä kokemattomuuden perusteella. Tein vertailun jossa tarkastellaan ehdokkaiden ay-meriittejä ennen puheenjohtajaksi ryhtymistään.

Kim Berg

Röntgenhoitajaliiton puheenjohtaja

Tehyn littovaltuuston jäsen

Tehyn luottamusmies

Ammattiosaston puheenjohtaja

Jaana Laitinen-Pesola

Ammattiosaston puheenjohtaja

Tehyn Liittovaltuuston jäsen ja varapuheenjohtaja

Eli korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta oliko Jaana sen kokeneempi aloittaessaan Tehyn puheenjohtajana. No ei todellakaan. Toki sitten puheenjohtajaksi ryhdyttyään Jaanalle merittejä on tullut, kuten mm v. 2008 Vuoden poliitikko :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dissaaminen ja kokemattomuuden mainitseminen on eri asia, itse olen ainakin sanonut että tällä hetkellä minun mielestä kokemus menee valinnassa etusijalle. Neljän vuoden päästä tilanne voi olla täysin eri.

Mutta näihin mä olisin edelleen kiinostunut kuulemaan vastauksia.

1. Mistä asioista on sovittu etukäteen?

2. Nykyisestä johdosta en tiedä mutta minä ainakin uskon että JLP:lla on annettavaa ensi pj-kaudella ja luulisin että ainakin Raunolla jos tulee valittua on annettavaa

3. Tästä en oikein saanut kiinni, eli tarkoittaa mitä?

Se mikä minua kiinnostaa on se mikä VV:n teeseissäkin lukee että puoluepolitiikka ei saa ohjata Tehyn päätöksentekoa niin missä päätöksissä se on ohjannut?

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koskapa minä heitin nuita pohdintojani, niin voi kait hieman valottaa...

1. Teyn vaaleihin yli puoli vuotta. Lähes kaikkien ryhmien jehut päättävät pyytää nykyistä johtoa jatkamaan. Nykyinen johto ei edelleenkään halua mittauttaa kannatustaa jäsenistöllä...  Miksei? Ja toisaalta miksi joidenkin ryhmien edustajat ovat tarjonneet meille Vapaille Vaikuttajille tehyn hallituksen paikkaa, jos luopuosimme omasta puheenjohtaja ehdokkuudesta??? Eikö tälläinen toiminta ole jotteeskin sellaista, että asioita sovitaan etukäteen, ilman jäsenistön kuulemista? Minusta se jotenkin "haiskahtaa" sellaiselta. Ymmärtäisin sen karvaasti vieroksumastani politiikasta, mutte en niinkään edunvalvontaliiton päättäjien valinnassa... Tai kait se on normaalia, kun joidenkin oma asema on pelissä...

2. Niin, pohdin juuri sitä, että mitähän annettavaa nykyisellä johdolla on. Enpä ole kuullut oikein mitään...

3. Huhut kuuluvat kait peliin, mutta ne kertovat, että nykyinen johto olisi valmis siirtymään ns. eläkevirkaan, kunhan sellainen iskisi kohdalleen... Pitääkö tätä paikkansa? Jos pitää, niin mietin sitä motivaatiota johtaa tehyä neljättä kautta....

Puoluepolitiikka on mm siinä ohjannut tehyn päätäntää, että jotkut ryhmät ovat kiikuttaneet puolueidensa puoluesihteereitä / vastaavia ohjaamaan toimintaa tehyn liittokokoukseen. Miksi??? Liittokokous on kuitenkin se tehynkin päättävin elin, eiks vaan? Ja edelleenkin kysy taas sitä, että miksi niitä ryhmiä pitää tehdä puoluepoliittisen aattein koottuina, ellei puolueilla ole intressiä päästä toimintaan vaikuttamaan...

Tämä viimeinen kappale on taas mielestäni osaltaan toistoa, mitä on keskusteltu aikaisemmin täällä, kuten tehyn jäsensivuilla, joten toivottavasti tästä ei tule samanlaista farssia, kuin aikaisemmin...  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä Smeichel,

ihmettelit, että kuka on sopinut ja mitä! Kuitenkin kohdassa 2 nostat esiin nimen" Rauno". Tämä antaa kuvan, että tiedät, mitä on sovittu Tehyn tulevista puheenjohtajapaikoista.

Minäkin olen kuullut, että Rauno Vesivalo ja Anna-Leena Brax ovat tulevat Tehyn varapuheenjohtajat?huh.gif Vaalit kuitenkin alkavat 31.3.2009.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä Smeichel,

ihmettelit, että kuka on sopinut ja mitä! Kuitenkin kohdassa 2 nostat esiin nimen" Rauno". Tämä antaa kuvan, että tiedät, mitä on sovittu Tehyn tulevista puheenjohtajapaikoista.

Minäkin olen kuullut, että Rauno Vesivalo ja Anna-Leena Brax ovat tulevat Tehyn varapuheenjohtajat?huh.gif Vaalit kuitenkin alkavat 31.3.2009.

Aivan, niin nostin koska Rauno on YE:n ehdokas varapuheenjohtajaksi Brax sitkeläisten ehdokas varapj:ksi. Mä en ole ymmärtänyt kritiikkiä siitä että ryhmät ovat ovat asettaneet ehdokkaita varapj:ksi, eivätkö ne olisi saaneet tehdä niin?

Sama juttu pj:n osalta, ymmärtääkseni jokaisella ryhmällä on oikeus pyytää pjehdokkaakseen ketä haluaa, aivan kuten VV on pyytänyt Kimiä. Vai miten tässä olisi pitänyt toimia?

Lopputulos on kuitenkin sama vaalit ratkaisee asiat, voihan käydä niin että VV:t pääsee vaa`ankieliasemaan ja voi olla ratkaisevassa asemassa esim vpj vaaleissa liittokokouksessa, liittokokouksessa nämä asiat kuitenkin ratkaistaan vaikka te muuta väitättekin :D

Tähän puoluesihteeriasiaan niin edelleenkään minulla ei ole tiedossa yhtään Tehyn päätöstä johon puolueet olisivat vaikuttaneet, jos jollain on tietoa niin minua voi valaista.

Tästä eläkevirkajutusta en ole kuullut mitään mistä tällainen juttu on kotoisin?

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Synapsi, YE ryhmän tiedotteessa kerrotaan asia http://www.yhdessaeteenpain.fi/ye_ryhma_tiedottaa/  :D

Syyskokous päätti tukea Tehyn nykyisen puheenjohtajan Jaana Laitinen-Pesolan valintaa seuraavalle kaudelle. Kokous päätti esittää Yhdessä Eteenpäin ryhmän listoilta valittaville liittokokousedustajille, että porilainen sairaanhoitaja Rauno Vesivalo valitaan ryhmän ehdokkaaksi Tehyn ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi seuraavalle liittokokouskaudelle
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toinen kysymys: Mistä löytyy tieto, , että Anna-Leena Brax on ehdolla varapuheenjohtajaksi? Tehy-lehden mainoksessa tätä ei kerrota. Mainoksessa lukee, että  Anna-Leena Brax puheenjohtajistoon! Tehyssä on sekä hallituksen että valtuuston puheenjohtajisto. Kiitos, että vahvistit tiedon!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...