Jump to content
MAINOS

Puheenjohtajisto


OldOne

Recommended Posts

Onko monella foorumilaisella mennyt kauan, että on löytänyt tai hoksannut oman poliittisen mieltymyksen, vai onko se jo tullut äidinmaidosta? Mulla vaikuttaa, kieltämättä, suku ja kasvuympäristö. Lapsena sitä imee kuin sieni ilmapiiriä ja vaikutteita itseensä. Aikuisena pohtii toisin, mutta siinä jo niin moni muu asia vaikuttamassa mukana. Sitä yrittää olla avoin, mutta moni asia sitten vaan tökkii vastaan ja horjuttaa omaa näkökantaakin, mikä oikeastaan on vaan hyvä. Fanaatikkojen kanssa ei voi puhua...ja ansa ryhtyä semmoiseen sitten itse, väijyy lähellä, jos kovin innostuu?

Tehyssä ollut viime vuosina paljon tappioita, yksi epämääräinen torjuntavoitto, pientä hiljaista onnistumista enemmän...mitähän on vielä tulossa? Kieltämättä sitä ajattelee, että kabinettidiilit ja puoluepoliittiset väännöt siinä painaa raskaasti mukana, mikä "tietysti" paheksuvana kielletään, heh...voi jessus?

Hyvä, että asiaa eri ryhmistä nousee esille ja saisi nousta enemmänkin. Meidänkin jäsenistössä on todella paljon nukkuvia, jotka eivät äänestä eivätkä oikein edes välitä koko Tehystä, näistä eri ryhmittymistä puhumattakaan...kunhan on järjestö, johon kuulua. Toivottavasti nekin hiljaiset nyt heräisi? Moni kyllä myös ajattelee, että "ai se puheenjohtaja onkin jo valittu etukäteen, paskaakos tässä äänestämään?" Tää jos jokin vaatii kyllä uudistusta. Nyt Jaana on meidän U.K. Kekkonen?

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 217
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Uskallan väittää, että tätäkin foorumia lukee kaikki tehyn nykyiset päättäjätkin, vaikkeivat uskalla itse kaikki kirjoitella.

Kyllä meitä seurataan, siitä on ihan varmaa tietoa ;)

Takavuosina foorumin keskusteluista lähetettiin jopa paimenkirjeitä alaosastoille... ;D

No, nyt kun vihaiset nuoret miehet ovat pehmenneet ja vanhenneet, niin ojentaminen ei liene enää niin tarpeellista..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

fudujenkin yhtenä perusteena on ollut tänne kirjoittaminen.mutta eipä tuota oikeudessa voinut toteen näyttää.nyttemin nauhoitan puheluni johtoportaan kanssa.s-postit talletetaan myös.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se että ajattelee johonkin suuntaan poliittisesti ei sulje pois sitä etteikö voisi ajatella tehyläisesti ja tehyn edunvalvonnallisesti.

Minä en tuota ihan loppuun asti ymmärrä. Jos asia olisi noin, niin miksi pitää siis olla poliittisia ryhmiä? Onko olemassa sitten siis mitään eroavaisuutta esim. yhdessä eteenpäin tai arvo ammattitaidolle ryhmissä. Joista toinen suuntaa poliittista aatetta vasemmalle ja toinen oikealla? Pitäähän näissä olla jokin eroavaisuus tehyläisessäkin rintamassa. Muutenhan ei nuita siis tartteisi olleskaan. Toisaalta, jos niissä ei ole eroavaisuutta, niin miten tehyläinen jäsen osaa löytää sen oman porukkansa?

Varmasti kaikkia ryhmät ja niiden edustajat ajattelevat tehyläisesti, mutta siinä tehyläisessä ajattelussa lieneen olemassa eroja, miten kukanenkin sen näkee ja ymmärtää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Korostaisin äänestäjille edelleen sitä, että liittokokousedustajat valitsevat seuraavan puheenjohtajan. Eli nämä ovat välillisesti myös pj-vaalit. Muistutuksena myös  että kaikki muut ryhmät ovat siis pyytäneet Jaana Laitinen-Pesolaa jatkamaan ja ajavat häntä jatkokaudelle. Vapaat vaikuttajat ovat ainoa ryhmä joka tarjoaa konkreettisen vaihtoehdon.

Eli puheenjohtajavaalin osalta peli on selvä, jos haluat Jaanan jatkavan, äänestä liittokokousvaaleissa mitä tahansa muuta ryhmää kuin Vapaita Vaikuttajia, jos et halua, äänestä meitä.

http://www.tehy.fi/?x20043=16349735

http://www.tehy.fi/?x20043=16350013

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ollut tyytyväinen jlp:n ja sen toimintaan viime vuosien aikana, varsinkin viime lakon aikaisessa toiminnassa ja sen sitkeydestä viedä neuvottelut loppuun asti ja katsoa kortit loppuun asti.

Mutta olen myös ajatellut että nyt on korkea aika saada uutta verta kehiin ja uusien tuulien aika voisi alkaa puhaltamaan puheenjohtajistoon ja mikä olisikaan luontevaan kuin hyvän torjuntavoiton jälkeen vapauttaa nykyinen, uuteen ja tuoreeseen.  ::)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jesh, Jaana edusti Tehyä hienosti mediassa työtaistelun aikaan, sitä ei käy kiistäminen. Silti katson että suurin "ansio" kuuluu kentälle. Ihmisille jotka laittoivat konkreettisesti työpaikkansa ja elämänsä likoon jne. Ja mitä itse neuvotteluihin tulee, niin unohtaa ei sovi Helteen Minnakaan, joka myös teki hyvää työtä. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silti katson että suurin "ansio" kuuluu kentälle. Ihmisille jotka laittoivat konkreettisesti työpaikkansa ja elämänsä likoon jne. Ja mitä itse neuvotteluihin tulee, niin unohtaa ei sovi Helteen Minnakaan, joka myös teki hyvää työtä. ::)

Jep näihän tuo fakta on, kenttäväki teki historiaa, toivottavasti tuollaista taistelua ei tarvitse tehdä uudestaan.

vaan seuraava menis vähän helpolla, vaikk vaikeaa tulee olemaan myös seuraavalla kierroksella.  :-

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ollut tyytyväinen jlp:n ja sen toimintaan viime vuosien aikana, varsinkin viime lakon aikaisessa toiminnassa ja sen sitkeydestä viedä neuvottelut loppuun asti ja katsoa kortit loppuun asti.

Henkilökohtaisesti olen erimieltä tuosta loppuunasti viemisestä. Ja luulen kyllä, että moni  jäsen on kanssani samaa mieltä..

Samaa mieltä olen mediassa esiintymisestä ja Helteen panoksesta,se oli hyvää.

Mutta kyllä jäsenet tekivät suurimman työn..

Toivottavasti jäsenet aktivoituvat nyt myös tässä puheenjohtaja vaalissa, sillä meillä on ainut vaihtoehto:::))

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ollut tyytyväinen jlp:n ja sen toimintaan viime vuosien aikana, varsinkin viime lakon aikaisessa toiminnassa ja sen sitkeydestä viedä neuvottelut loppuun asti ja katsoa kortit loppuun asti.

Henkilökohtaisesti olen erimieltä tuosta loppuunasti viemisestä. Ja luulen kyllä, että moni  jäsen on kanssani samaa mieltä..

-Tässä kohden olen samaa mieltä. Minusta rypistys ei mennyt loppuun saakka.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni kortteja jäi kyllä  katsomatta viime työtaistelu-uhan alla. Tuskin koskaan on yhtä rajuja valttikortteja ollut minkään järjestön neuvottelijoiden hikoilevissa kämmenissä.  Jos neuvottelija tunnustaa jossain naistenlehtien palstalla neuvottelujen jälkeen, että oli murtua neuvottelujen paineessa, niin siinä ei sinällään ole mitään pahaa. Mutta suuren jäsenistön johtajalla pitäisi osoittaa oikeaa vahvuutta, että tunnustaisi  em asian jo silloin, -tai ennen-,  kun neuvottelut ovat meneillään tai ratkeamassa. Kyllä vahvoja neuvottelijoita löytyy ja  oletettavasti niitä oman liiton sisältäkin olisi löytynyt, jos vaan olisi annettu mahdollisuuksia.  Tuntui kyllä aikamoiselta farssilta, kun katsoi uutisia neuvottelujen ratkettua. Jos osapuolet puhuvat palkankorotusten suuruuden määrästä niin suurilla eroilla, kuin ne silloin olivat . Väistämättä jää kuva tavalliselle esikaupunkilaisjärjellä varustetulle rivijäsenelle, että neuvottelutulosta voisi kuvailla vähintäänkin sanalla sekava. Mutta ei siinä mitään, jos suurin osa jäsenistä on nykyisen johdon takana, niin se on tehyläisten oikeus. Itse en ole, enkä aio äänestää yhtään ehdokasta, joka on ryhmittynyt nykyisen johdon uudelleenvalinnan taakse.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietysti olisi mukava tietää, miten olisi jatkot sujuneet, jos ratkaisua ei olisi nuijittu silloin ennen irtisanomisia kiinni. Itselleni tuli kuitenkin sellainen kuva, että kaikki olivat aika väsyneitä, niin neuvottelijat kuin eritoten jäsenet. Toisaalta se jäi kaivelemaan, miten asia  meille esitettiin. Ilo hyvästä sopimuksesta valitettavan pian ei tuntunutkaan niin hyvältä, kuin silloin sitä mediassa julkistettaessa.

Minusta edelleenkin upeaa on muistella sitä tapaa, miten  kaikki meistä rivijäsenistäkin olivat yhdessä rintamassa mukana ja mehän se  työ myös suurelta osalta tehtiin. Me oltiin se voima, millä neuvottelijat saattoivat iskeä nyrkkiä pöytään. Jokainen asiaa eteenpäin vienyt voi olla siitä vieläkin hiton ylpeä. Nämä liittokokoukset onminusta niin ikäviä siinä suhteessa, että ihmiset leiriytyy kukin omaan ryhmäänsä, jota hyvin pieni valiojoukko tahdittaa. Olen niin usein kuullut siitä, että liittokokouksesta tulee moni noviisi pettyneenä siihen, että sulle sanotaan valmiiksi, mitä pitää äänestää. Eikö valittujen ihmisten omaan järkeen luoteta? Samat kuviot on varmasti jokaikisessä ammattiliitossa. Joissain varmasti enemmän ja joissan vähemmän painotettuna.  Ymmärrän hyvin sen, että samalla tavalla ajattelevat liittyvät joukkona yhteen, mutta miten siitä eteenpäin? Nythän näyttää olevan hyvin vähän valinnanvaraa ainakin puheenjohtajien suhteen. Konkari ja nuori haastaja. Toivottavasti tulee valittua myös uusia tuoreita kasvoja valtuustoon. Se tuo uusia tuulia ja uusia ajatuksia liittoon, toivottavasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän vuosi 2007 tulee jäämän historiaan (muutenkin kun omien viiskymppisten vuoksi) Jäsenethän työtaistelun tekevät ja oli mahtavaa tuntea se yhteenkuuluvaisuuden tunne mikä silloin oli ja se myös jatkuu edelleen. Tämän päivän tilanteeseen ja talouden uuttisointiin, tehdyn sopimuksen arvo nousee entisestään.

Arvioiden mukaan talouden nousu alkaisi 2011.

Jaana ja Minna olivat loistavia julkisuudessa kovien paineiden alla, siitä lienemme samaa mieltä. Sopimuskauden päättyä Jaanalla ja Tehyllä on erittäin suuri painoarvo neuvotteluissa Tehyläiset on näyttäneet yhtenäisyytensä. Suuren ammattiliiton johtaminen vaatii vuosien opettelua ja Jaana tulee olemaan seuraavan kauden parhaimmillaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän vuosi 2007 tulee jäämän historiaan (muutenkin kun omien viiskymppisten vuoksi) Jäsenethän työtaistelun tekevät ja oli mahtavaa tuntea se yhteenkuuluvaisuuden tunne mikä silloin oli ja se myös jatkuu edelleen. Tämän päivän tilanteeseen ja talouden uuttisointiin, tehdyn sopimuksen arvo nousee entisestään.

Arvioiden mukaan talouden nousu alkaisi 2011.

Jaana ja Minna olivat loistavia julkisuudessa kovien paineiden alla, siitä lienemme samaa mieltä. Sopimuskauden päättyä Jaanalla ja Tehyllä on erittäin suuri painoarvo neuvotteluissa Tehyläiset on näyttäneet yhtenäisyytensä. Suuren ammattiliiton johtaminen vaatii vuosien opettelua ja Jaana tulee olemaan seuraavan kauden parhaimmillaan.

Olen kyllä kanssasi erimieltä Jaanan parhaimmilla olosta. Jaana olisi voinut näyttää ja olla jäsentensä kanssa samaa mieltä.. sillä suuri osa jäsenistä olisi oikeesti mennyt pidemmälle, katsonut tappiin asti! Kukaan ei silloin tiennyt talouden taantumaa ja lienee turha sanoa, että nyt ei päästäisi samaan tulokseen, sehän on selvä, silloin olisi päästy pidemmälle. Samaa mieltä olen kanssasi siitä, että vuosi 2007 tulee jäämään historiaan... lähinnä valtion orjatyön lainsäädön takia... Olisin itse ollut valmis menemään tappiin asti, silloisena 1 aallon irtisanoutuneena:)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhdessä eteenpäin (SDP) ryhmän virallinen vara-pj ehdokas on Rauno Vesivalo

http://www.yhdessaeteenpain.fi/ye_ryhma_tiedottaa/

Kokous päätti esittää Yhdessä Eteenpäin ryhmän listoilta valittaville liittokokousedustajille, että porilainen sairaanhoitaja Rauno Vesivalo valitaan ryhmän ehdokkaaksi Tehyn ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi seuraavalle liittokokouskaudelle. Rauno Vesivalo on toiminut Tehyn valtuuston puheenjohtajana vuodesta 2005. Koulutukseltaan Rauno Vesivalo on erikoissairaanhoitaja ja sairaanhoidonopettaja. Liittokokous on 8.-11.6.2009, jonka yhteydessä liittokokousryhmä tekee päätöksen varapuheenjohtajasta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin tuli tuossa mieleen, että kun Kimistä tulee tehyn puheenjohtaja, kiinnostuisikohan Rauno vielä vpj: n paikasta?

  :) Mielenkiintoinen skenaario, täytyy myöntää.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tottahan toki vaikka Kimikin olisi puheenjohtaja meidän Rauno on mukana. Varmasti myös Kim sen hyväksyisi. Mielestäni Rauno nauttii kaikkien valtuustoryhmien luottamusta ja hoitanut valtuuston puheenjohtajan tehtävät hyvin ja hyvällä huumorilla höystettynä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, kuten laitoin, että Raunon ainuat huonot puolet tulevat siittä, että hän on teidän ryhmässä (=yhdessä etiäpäin) ja se, että hän on kait Ässien kannattaja... Toisaalta tuosta viimeisimmästä en ole aivan varma, koska Rauno on myös vaikuttanut aikoinaan täällä Oulussa... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa? Sitten kait tuo fanittaminen ei ole mitenkäään varmaa:)

Miten on, onko YE jo laittanut Raunon nykyiselle tehtävälle seuraaja ehdokkaan? Eli tarkoitan TEHY valtuuston puheenjohtajan paikkaa, vai onko se vielä salaisuus?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Vapaa Rauno kylläkin lähtöperäisesti taitaa olla meitä karjalaisii.

Jo muutaman vuoden Karjalassa asuneena (pohjalaisena) ei voi olla miettimättä, että onko se hyvä vai huono asia. En vielä ymmärrä karjalaisten eroa savolaisuuteen? :)

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...