Jump to content
MAINOS

Hoitaja vapaa-ajalla?


tiikel

Recommended Posts

Joudun ajoittain hoitamaan erästä erittäin rasittavaa potilasta (en suostu edes käyttämään ilmaisua haastava potilas). Tämä potilas asuu samassa kaupunginosassa kuin minä ja todennäköisyys, että törmään häneen työaikani ulkopuolella, on suuri. Jos sanon häntä kusipääksi vapaa-ajalla, tuleeko siitä seuraamuksia mulle?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Pahimmassa tapauksessa voi napsahtaa syyte kunnianloukkauksesta. Työnantajallehan se ei sinänsä kuulu mitä teet vapaa-aikanasi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos sanon häntä kusipääksi vapaa-ajalla, tuleeko siitä seuraamuksia mulle?

Käytöstavat kannattaa opetella jo ihan itsensä takia, ei sen takia että tietäisi tuleeko syyte vai ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joudun ajoittain hoitamaan erästä erittäin rasittavaa potilasta (en suostu edes käyttämään ilmaisua haastava potilas). Tämä potilas asuu samassa kaupunginosassa kuin minä ja todennäköisyys, että törmään häneen työaikani ulkopuolella, on suuri. Jos sanon häntä kusipääksi vapaa-ajalla, tuleeko siitä seuraamuksia mulle?

En tietenkään tiedä missä olet töissä, mutta olis aina hyvä valita työpaikkansa niin, ettei potilaat/asiakkaat kävele lähikaupassa vastaan. Itse olen lähtenyt siitä liikkeelle, etten hakeudu naapurissa olevaan vanhainkotiin, oman asuinalueeni kotihoitoon tai oman asuinalueeni perhetyöhön tai lähimmälle katkolle, jossa lepää lähipihvipaikkani vakioporukka.

Omiin periaatteisiini kuuluu myös se, että vaihdan työpaikkaa, jos alkaisin ajattelemaan hankalien potilaiden olevan kusipäitä. Niin on käynyt ja paikkoja on vaihdettu. Sama meno jos kyseisiä tunteita kolleegoja kohtaan.

Elämä, myös työelämä, on pitkälti omien valintojen summa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Joudun ajoittain hoitamaan erästä erittäin rasittavaa potilasta (en suostu edes käyttämään ilmaisua haastava potilas). Tämä potilas asuu samassa kaupunginosassa kuin minä ja todennäköisyys, että törmään häneen työaikani ulkopuolella, on suuri. Jos sanon häntä kusipääksi vapaa-ajalla, tuleeko siitä seuraamuksia mulle?

Kohtaaminen täytyy ottaa rauhallisesti. Mutta se saa miettimään että kuinka paljon peetä meiän täytyy kestää sekä töissä että vapaa-ajalla?

Ei sen enempää kuin muidenkaan. Eli järki päähän ja ohita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joudun ajoittain hoitamaan erästä erittäin rasittavaa potilasta (en suostu edes käyttämään ilmaisua haastava potilas). Tämä potilas asuu samassa kaupunginosassa kuin minä ja todennäköisyys, että törmään häneen työaikani ulkopuolella, on suuri. Jos sanon häntä kusipääksi vapaa-ajalla, tuleeko siitä seuraamuksia mulle?

Jätä työasiat sinne työpaikalle äläkä vaivaudu turhaan. Jos tämä asiakkaasi kohtaa sinut vapaa-ajalla ja alkaa mussuttamaan niin tietenkään sinun ei ole pakko vain vaieta ja hymyillä, mutta varmaan aika matalalla profiililla kannattaa vetää, tulevat hoitokerrat voi muuten olla tuskaisempia kuin nykyiset =)

Ammattimainen ote asiaan työssä kuin työssä on muun muassa se, että kykenet erottamaan työajan ja vapaa-ajan toisistaan. Näin ei se böönauttikaan tule ihan niin helpolla. Itsellä ainakin tähän asti onnistunut suhteellisen hyvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Työasiat jäävät työpaikalle. Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että työnantaja ei omista minua edes työajallani. Hän on "ostanut" minun työni, minun palvelukseni, minun työpanokseni. Ei minua.

Edellinen työnantajani kertoi useasti, että omistaa minut ja määrää myös vapaa-aikani käyttäytymisen. Itse teen vapaa-ajallani mitä lystään, sanon mitä sylki suuhun tuo. Se mitä minä olen vapaa-ajallani, ei kuulu työnantajalle tipan vertaa. Hoidan työni kunnialla, teen minulle annetut työt ja enemmänkin. Vapaa-aikani, vapaa-päiväni on minun aikaani. Se miten käyttäydyn vapaa-ajallani, ei vaikuta minun työhöni.

Itse tuossa tilanteessa ohittaisin tilanteet, kävelisin pois, jos vastapuoli ei tätä ymmärtäisi saattaisin sanoa ensin ystävälliseen sävyyn jälkeen tylympäänkin, "olen vapaa-ajalla, sinun asiasi ei kuulu minulle tällä hetkellä." Minä hoidan asukkaita työajallani, en kuluta heihin aikaa työajan ulkopuolella, paitsi tilanteessa jossa itse niin päätän.

Työ ja vapaa-aika ehdottoman erikseen. Muutoin voit kirjoittaa hautakiveesi myyneesi sielusi täysin. Se on jo itsemurhaa.

*Yeah, yeah. Against all the bad things. Now gimme one more beer and Heavy Metal, then I´m just fine.*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sano sitä kusipääksi niin saat hoidettavaksi vielä vaikeamman potilaan.

Eli jos maltat kielesi noin 5 sekunttia pitää aisoissa kun ohitat tuon nilkin niin pääset helpommalla.

Be a ninja, feel no pain

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...