Jump to content
MAINOS

Lapsen korvahuuhtelu


Kipusisko84

Recommended Posts

Nyt hyvät kanssasisaret ja -veljet, tarvitsen hieman kannanottoa teiltä... Olen siis tämän viikon ainoa hoitaja täällä työpaikassani, jossa asiakkaana vain lapsia. Tähän mennessä korvia on minun täälläoloaikana huuhdelleet vain lääkärit, mutta nytpä yksi lääkäri keksi että hoitaja huuhtelee tällä viikolla jonkun pienokaisen korvat.

Ikinä en ole lapsen korvia huuhdellut, aikuisen joskus olen. Mietin nyt vaan, että uskallanko lähteä tätä tekemään, kun en edes toimipaikan varsinaisia käytäntöjä tunne. Ja siis toinen hoitaja ja esimies tämän viikon lomalla enkä viitsisi alkaa heidän lomiaan häiritsemään... Mutta pakkohan se on jos epävarmaksi jään.

Kysymys siis kuuluu, huuhteleeko lasten korvat (useimmiten) lääkäri vai uskallanko lähteä sitä tekemään? Oman oppimisen kannalta mielelläni opettelisin mutta nyt olen siis aivan yksin jne...

"Poliittinen elin on esimerkiksi pääministerin perna." Odd 6v.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kiitos pikaisesta vastauksesta, sitä vielä mietin kun papereissa maininta, että korvakäytävä tukossa, niin miten uskallan ruiskuttaa vettä kun en edes näe tärykalvoa, siis että onko varmasti ehjä... *tuntee itsensä melkoisen hölmöksi...*

"Poliittinen elin on esimerkiksi pääministerin perna." Odd 6v.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terveyskeskuksessa korvat huuhdeltiin, vaikka ei tärykalvoa näkynytkään, kun vaikkua oli niin runsaasti. Siinä huuhtelussa tärkeää oli se, että veden suuntaus oli katosta lattiaan ja vesi ruiskutettiin pienellä paineella sinne. Ennen huuhtelua kannattaa korviin suihkauttaa Ceridal - suihketta, niin se vaikku pehmenee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos pikaisesta vastauksesta, sitä vielä mietin kun papereissa maininta, että korvakäytävä tukossa, niin miten uskallan ruiskuttaa vettä kun en edes näe tärykalvoa, siis että onko varmasti ehjä...

Luota lääkäriin, kyllä hän on määräystä tehdessään miettinyt voiko korvan huuhdella vai ei..

Aikanaan käytettiin etenkin lapsilla Removaxia vaikkua pehmentämään, onkos tuo edelleen neuvoloissa yms. käytössä..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos lääkärin suostunus asiaan niin mikä ettei jos itse on korvia aijemmin huuhtonut?

Oli LH:na vanhustenhuollon puolella huuhtonut monet korvat ja sitten nyk. työpaikassani meinasin saada kaaoksen aikaiseksi kun kysyin huuhtelenko sen ja sen lapsen korvat... "Herranen aika eihän niitä lähihoitajat huuhtele vaan sairaanhoitajat!!" opasti muutama vanhempi ja kokeneempi työntekijä...  :)

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meinasin saada kaaoksen aikaiseksi kun kysyin huuhtelenko sen ja sen lapsen korvat... "Herranen aika eihän niitä lähihoitajat huuhtele vaan sairaanhoitajat!!"

Mä sain kerran vastaavassa tilanteessa kommentin "eihän niitä huuhtele kuin lääkärit". Mikäs siinä, olipahan yksi homma multa pois, ei ottanut itsetunnolle. Mitenhän ne sais viemään potilaat suihkuun ja jakamaan lääkkeitäkin  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...