Jump to content
MAINOS

Loma heinäkuussa


Karkkinen

Recommended Posts

Mulla loppuu työsopimus heinäkuussa ja oon alottanu vasta pari kuukautta sitten tässä työpaikassa, niin en saanut lomapäiviä. Esimies lähetti mulle jo uuden työsopimuksen, mutt aloin miettiin, ett olisiko mun mahollista saada vanhaan  ja uuteenntyösopimukseen viikko väliä, kun mun mies sairastu pari vuotta sitten eikä ole päässyt nyt pariin vuoteen käymään mökillä ( ja tarkoitus olisi siis, että olisimme rentoutumassa mökillä, niin että saisimme olla ihan kahdestaa ja emme olisi levittämässä korona virusta, täällä missä asumme ei ole ollut yhtäkään uutta tapausta kuukauteen, kun sieltä nyt tällainen kommentti voisi tulla.), kun aina kun oltaisiin lähetty, hän on saanut uusia sairaskohtauksia, nyt kohtaukset ovat siis rauhoittuneet ja lääkärikin ehdotti hänelle lomaa, mutta ei hän pääse ilman minua minnekkään.

Ja työpaikka siis pysyisi minulla samana ja uutta työsopimusta en ole vielä allekirjoittanut.
 

Kannattaisiko minun kysyä asiaa esimieheltä vai ei? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Aina voi kysyä johtajalta. Voit saada palkatonta vapaata.

Iso mutta, millaisia ovat työkaverit. Voiko heihin luottaa tässä asiassa eli "savustaako " teidät ulos sieltä sillä välin, kun olit määräaikainen ja nyt pois työpaikalta? Enemmän pelkän työkavereiden käytöstä....

Kerron esim. tältä vuodelta.  Näin yhdessä hoivakodissa toimitaan pääkaupungissa. Työkaverini oli melkein vastaavassa tilanteessa eli meni hoitamaan omia henkilökohtaisia asioita toiselle paikkakunnalle ja otti vapaata muutaman viikon sen takia ja sai. 

Nyt istu alas; Kun hän tuli takaisin työpaikalle ja  oltiin iltavuorossa kahdestaan huomattiin järkkyteenä. Hänen tulevat työvuorossa oli OTTANUT TALON SIJAINEN ja hänellä ei ollut yhtään työvuoroa tulevaisuudessa.  Työsuhde oli  siis pantu poikki, sillä välin ja määräaikainen.

Johtaja ei ollut ilmoittanut asiasta ja tuli ilmi ihan näin yllättäen. Yököltä kysyttiin tietääkö asiasta mitään; Niin ympäripyöreä oli vastaus, että hirvitti. Mitä h..n peliä toimitaan toisten selän takana? Onko ns. "venäläinen ruletti" astunut jo työpaikoille? 

Yhdessä työpaikassa oli; vedettiin pitkää tikkua, kuinka pitkää sijainen/ keikkalainen kestää siellä? Vakituisten toimesta ja tuli ilmi ikävällä tavalla.

Tämä TALON  PITKÄ AJAN SIJAINEN eli HIENOSTO LADY ei koskaan tehnyt iltoja eli kieltäytyi ja kieltäytyi myös lääkkeiden antamisesta. Väitti meille on käynyt LOVEN, mutta EI JAE lääkkeitä. Asuin vielä lähellä eli metrolla 5min ja kävely 5min työpaikalle , on liian rankaa. Asui "miehen" kanssa ja mies on työtön. Eli perusteita ei ollut kieltäytyä iltavuoroista, mutta ei hoida omia vanhempia tai mitään.  Eli suomeksi ; LAISKANPUOLEINEN tai HIENOSTO LADY.  Arvosteli myös minun omia vaatteita työpaikalla. kuuluvasti.

Toisen leivän viemiseen ei tarvitse hienostelua vaan v...a käytöstä. Yökkö sai palauteen; Kotirauhan häirintä eli laitteli viestiä minulle keskellä yötä. Johtaja puuttui peliin ja lähiesimies sai myös palauteen johtajalta.  Törkeä kiusaaminen meitä kohtaan. Lähiesimieheltä oli juuri koeaika täyteen ja näin pirullisesti toimi heti sen jälkeen.  Lähiesimies /n.25-30v työskentely on ihan olematon, kuten huomaatte.  Muut asiat kiinnostivat enemmän, kuin työpaikan. 

Toisin sanoen; 2 hyvää hoitajaa  lähti ovet paukkuen sieltä ja epämääräiset , ilma koulutusta, työtä pelkääjät jäivät.   Yksi ei tiennyt onko sijainen tai opiskelija ja myös kieltäytyi illoista.... työtahti  8h ja hyvä kun hoiti 2 asukasta päivän aikana. Lisäksi oman älypuhelimeen meni aikaa eli valehteli aluksi ei osaa käyttää tietokonetta. Helpotus, kun heistä pääsi eroon lopullisesti ja työpaikan maine meni lopullisesti. Ei, ole sen arvoinen työpaikkana.

Itse olin vuosia sitten samassa tilanteessa; Eivät joustaneet yhtään työpaikkana; KUNTA ja vakituisena. Isäni sai yöllä sairauskohtauksen ja 6kk:n päästä äitini sai. Hoidin 7v ja vapaata ei herunut työnantajalta  ja työkavereita  häpeän heitä vieläkin, niin pottumaisia kun pystyy olemaan. Käyttivät törkeästi hyväksi, mitä en vieläkään anna ANTEEKSI heille. Niin raukkamaista tai v.... toimintaa , ei odota yhdeltäkään hoitotyön tekijöiltä varsinkaan työkaveria kohtaan. 

Samoin kun ex. mieheni sairastui ja kuoli. En, uskaltanut edes kertoa, vasta kun sairaalan lääkäri soitti työpaikalle ja hälytti sairaalaan. Asia selvisi  näin johtajalle.  Näitä meitä kohdellaan, jos on lapsi vähän kipeä ja isä kotona. Voi, voi  on kauheutta, kun äidin pitää olla työssä eli surkuhupaisaa.  Soitellaan pitkin työvuoroa ….Isäni kun kuoli, sain kuolin viestin työpaikalle; niin se ei ole mitään oli erään hoitajan mielipide silloin. Muistan tämän "kauhu" hoitajan sanat  vieläkin.  Sanolla voi satuttaa  toista todella pahasti ja jälki jää vuosiksi/ pysyvästi.

Näin kivoja työkaverit ovat oikeassa elämässä.

Monisairaat vanhemmat, eivät ole mitään, vaan hoida omalla ajalla. Tämä ajatusmalli on aikansa elänyt ja kuopattu. Jokainen vanhenee , jos aikoi elää ja myös näiden nuorten hoitajien vanhemmat sairastuvat. Voisivat alkaa miettimään asiaa ennen kuin ovat sen edessä. Onko, heistä edes siihen tulevaisuudessa? Jos nyt on jo vaikeuksia  työelämässä, miten sitten? Olisiko aika muuttaa asennetta meitä vanhempia hoitajia kohtaan, vihdonkin.

Emme ole auttamassa teitä silloin, vaan olette itse vastuussa heistä. Yhteiskunnalla ei taatusti ole varaa tällä menolla vaan vastuu siirtyy läheisille. Pesettekö taas vastuu siitä ja siirrätte vastuun muualle?  

Ilman meitä ette pärjää, se on todettu monessa työpaikassa. Jos, käytös ei muutu pysyvästi, niin itse sen tulette kokemaan. Monen mitta on alkaa olemaan täynnä, teidän lapsellisista oikuttelua, mikä ei kuulu työpaikalle. 

Mieti tarkkaa kenelle uskallat kertoa asiasta, ettet saa takaisin eri tavalla. Usein asiat kerrotaan aina väärin , ajatellaan omia tarpeitaan. 

Kukaan ei kuitenkaan tarkista asian oikeaa laitaa sinulta..Oletetaan asiat on oikein kerrottu, ilman "omia tarkoituksia".

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti asiat ei mene jatkossakaan niin kuin itse haluaisi.Tämä tulee pätemään niin vakkarityösuhteisssa että sijais/keikkarintamalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...